Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 21:49

10
اسفند
ليزر ‍CO2 فراكشنال

ليزر ‍CO2 فراكشنال

ليزر co2 نوعي ليزر لايه‌بردار و ليزري براي برش بافت است كه انرژي آن توسط آب ...

ليزر ‍CO2 فراكشنال

 

 

لیزر co2 نوعی لیزر لایه‌بردار و لیزری برای برش بافت است كه انرژی آن توسط آب بافت جذب شده و آب بافتی كه تبخیرشده و باعث می‌شود كه با گرمای سلول بسوزد و كربنیزه شود. این لیزر تمام سطح پوست را لایه‌برداری می‌كند و زخم وسیعی در پوست ایجاد كرده و قرمزی پوست به مدت طولانی باقی می‌ماند. لیزر Co2 Fractional  از جنس لیزر co2 است، اما به جای آنكه اشعه لیزر كل پوست را لایه‌برداری كند، ستون‌هایی از امواج لیزر وارد پوست می‌شود؛ شبیه چنگالی كه وارد پوست می‌شود و همان ستون‌هایی از پوست كه لیزر وارد آن شده، كربنیزه شده و از بین می‌رود و پوست بین این ستون‌ها سالم می‌ماند؛ به این ترتیب این سلول‌های سالم باعث ساخته شدن پوست در نواحی لیزر خورده شده و زخم و قرمزی پوست در مدت كمتری بهبود می‌یابد.

 

 

جوانسازی: از این لیزر می‌توان برای جوانسازی پوست استفاده كرد؛ چرا كه پوست ساخته شده كلاژن‌های جدیدی دارد. همچنین باعث می‌شود قوام پوست بهتر شده و چروك‌های ریز آن از بین برود و چروك‌های عمیق كمتر شود. از این لیزر همچنین برای بهبود جوشگاه یا اسكار آكنه‌ها می‌توان استفاده كرد. در نواحی اسكار، ستون‌هایی از سلول‌های ناحیه اسكار از بین می‌رود و ستون‌های جدید ایجاد و عمق اسكار كمتر می‌شود.

 

جای سوختگی: در موارد جای سوختگی‌ها، این لیزر بسیار خوب عمل كرده و هم رنگ ناحیه سوختگی را كمرنگ می‌كند و هم قوام پوست آن ناحیه را بهبود می‌بخشد. البته برای تمام این نتایج، نیاز به تكرار لیزر به فواصل یك ماه و حداقل شش جلسه می‌باشد.

 

 عوارض بعد از لیزر: هر بار پس از انجام لیزر تا 48 ساعت پوست متورم و قرمز می‌شده و بعد از آن نقاط كوچك تیره‌رنگی روی پوست ظاهر می‌گردد كه در واقع همان ستون‌هایی از پوست است كه لیزر و كربنیزه شده و توسط پوست دفع می‌شود؛ مثل دانه‌های فلفل كه روی پوست پاشیده شده باشد. این دانه‌ها در عرض یك هفته تا 10 روز از بین می‌روند و نباید آنها را دستكاری كرد تا پوست بهتر ترمیم شود. پس از آن پوست كمی صورتی شده و به رنگ عادی برمی‌گردد.

 

 پوست‌های شل و افتاده: قوام پوست برای جوانسازی به صورت قابل قبولی بهبود می‌یابد. یكی از موارد استفاده از این لیزر برای كسانی است كه حس می‌كنند پوست‌شان شل و افتاده شده است؛ به خصوص پس از لاغری‌های ناگهانی و یا به مرور زمان.

 

 رفع چروك زیر چشم: چروك‌های زیرچشم كه در اثر بوتاكس از بین نمی‌روند و دقیقاً زیر پلك هستند، با این لیزر بهبود می‌یابند. همچنین برای پیری پوست دست لیزر مناسبی است. البته مراقبت از پوست دست با توجه به اینكه دست‌ها در معرض شست‌وشو هستند، كمی دقت می‌خواهد.

 

 منافذ باز پوست: برای بهبود منافذ باز پوست نیز این لیزر مناسب است. منافذ پوست كه در اثر افزایش سن و چربی پوست، در نواحی گونه‌ها، پیشانی، بین دو ابرو و چانه‌ها بیشتر ایجاد می‌شوند، پس از شش جلسه لیزر به صورت قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌یابند.

 

 رفع ترك‌های شكم و ران: هم روند پیری و هم روند ایجاد منافذ باز یك روند رو به رشد است و این لیزر دست كم 1-2 جلسه باید در طول سال تكرار شود. با این لیزر یا هر روش جوانسازی دیگر می‌توان چند سال جوان‌تر شد، ولی برای حفظ آن لازم است مراقبت دائمی از پوست صورت گیرد و تكرار این روش‌ها به نگهداری پوست كمك می‌كند. در نواحی استریا یا ترك‌های شكم و ران تا حدود زیادی این لیزر با بهبود قوام پوست، باعث بهبودی این ترك‌ها می‌شود؛ اما متأسفانه هیچ روش شناخته‌شده ای برای برطرف كردن كامل این ترك‌ها وجود ندارد. برای اسكار جراحی بینی نیز این لیزر می‌تواند كمك‌كننده باشد. اسكارهای ناشی از جراحی شكم و سینه هم با این لیزر بهبود می‌یابد. البته اگر این اسكارها قرمز و نشانه‌ای از گوشت اضافه داشته باشد، باید با لیزر دیگری به نام PDL درمان شود.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 557 تعداد نظرات: 0

نظر شمابعد از تایید مدیر منتشر خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز