Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:24

15
بهمن
دانستنی ‌های مهم در مورد پـيـوند مو

دانستنی ‌های مهم در مورد پـيـوند مو

امروزه با بروز مشکلات و افزایش ریزش مو در آقایان و خانم‌ها این مسأله به معضل...

دانستنی ‌های مهم در مورد پـيـوند مو

 

 

امروزه با بروز مشکلات و افزایش ریزش مو در آقایان و خانم‌ها این مسأله به معضل بزرگی در افراد تبدیل شده است. بروز مسائلی از قبیل استرس، نگرانی، عدم اعتماد به نفس، سر خوردگی و بروز برخی مسائل دیگرکه بطور مستقیم در زندگی افراد نقش مستقیم دارند. خوشبختانه امروزه علم جدید و منحصر به فرد پیوند و ترمیم موتوانسته است با استفاده از تکنیک‌های این کار تمامی مشکلات افراد در این زمینه را مرتفع نموده و نگرانی آنها را به آسودگی خیال تبدیل نماید. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که تا به حال برای درمان ریزش، کم پشتی و طاسی موی سرتان به روش‌های درمانی متعددی متوسل شده و هزینه‌های فراوانی را بابت آن متحمل شده‌اید و یا جزو کسانی هستید که اخیرا به فکر افتاده‌اید تا برای به دست آوردن موهای از دست رفته تان چاره‌ای بیندیشید این مقاله می‌تواند اطلاعات زیادی در زمینه پیوند مو در اختیارتان قرار دهد. به همین علت بر آن شدیم تا گفتگوی اختصاصی با جناب آقای دكتر نیلفروش‌زاده ترتیب داده و سئوالات خوانندگان را در این رابطه با ایشان در میان بگذاریم.

 

چرا پیوند مو در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است؟

تعداد معدودی از مردان مشكل طاسی خود را به خوبی پذیرفته و با آن زندگی می‌كنند؛ ولی امروزه بیشتر آنها فعال‌تر برخورد كرده و برای به دست آوردن موی از دست‌رفته به دنبال هر درمانی می‌روند؛ از درمان‌های سنتی گرفته تا دارویی و جراحی. به نظر آنها داشتن مو مترادف است با جوانی، زیبایی، زنده‌دلی، اطمینان و اعتماد به نفس. پژوهشگران در چندین مطالعه تاثیرات درمانی طاسی را در مردان بررسی كرده‌اند. برای بسیاری از مردان شروع از دست رفتن موها یك مرحله پراسترس در زندگی بوده و در مورد نظر دیگران در مورد خود نگران بودند. نتایج به دست آمده نشان داده وقتی كه فرد به واسطه از دست دادن موها این حد پندار منفی در مورد خویش پیدا كند، دچار سر خوردگی شده و افسردگی كم كم بر او غالب می‌شود و كیفیت زندگی او را تهدید می‌كند. در چنین شرایطی باید برای حفظ موهای باقیمانده و به دست آوردن موهای از دست‌رفته به دنبال بهترین راه‌حل بود. این است كه در سال‌های اخیر پیوند مو این همه مورد توجه قرار گرفته است.

 

بیشتر مراجعه كنندگان به شما خانم ها هستند یا آقایان؟

با توجه به اینكه در سراسر جهان 60 درصد آقایان یا طاس هستند یا در مرحله از دست دادن موهای خود قرار دارند، بیشتر مراجعان ما، مردها هستند.

 

دلیل اصلی ریزش مو و كم مویی در مردان و زنان چیست؟

هر شاخه از موی سر انسان یك دوره رشد دارد كه به طور ژنتیكی برای آن طراحی شده و این سیكل شامل رشد، پیری و ریزش است. به طور متوسط روزانه 50 تا 100 مو می‌ریزد (البته در افراد مختلف متفاوت است) و با ریزش هر تار مو، موی جدید جای آن را می‌گیرد. مشكل زمانی آغاز می‌شود كه موهای ریزش یافته بیشتر و سریع‌تر از موهای رویش یافته و جدید باشد و یا رشد موهای جدید ضعیف شود. در این حالت پس از مدتی از تعداد كل موها كاسته شده و فرد متوجه كاهش حجم موهایش می‌شود. این علت اصلی ریزش مو می‌باشد. در واقع عوامل مختلفی می‌توانند بر دوره رشد اثر گذاشته و باعث ریزش موقت یا دائمی آن شوند. معمول‌ترین علت ریزش مو در آقایان، عامل پرقدرت آندروژنیك است. همان‌طور كه از نام آن پیداست، دو عامل مهم هورمون آندروژن و ژنتیك نقش اصلی را در این نوع ریزش دارند. در خانم‌ها هم این نوع ریزش مو ایجاد می‌شود؛ ولی معمولاً باعث نازك شدن و ریزش منتشر مو در سر می‌گردد. در آقایان بعد از بلوغ، به دنبال افزایش سطح هورمون‌های آندروژنی، نازك شدن و عقب رفتن موهای ناحیه پیشانی شروع می شود.

 

پیوند مو به چه عواملی بستگی دارد؟ و آیا برای همه افراد و همه سنین به یك اندازه جواب می‌دهد؟

به‌طور كلی افرادی كه می توانند پیوند مو انجام دهند، شامل ریزش موی آندروژنتیك مردانه، زنانه با ریزش موی ژنتیكی، زنان با طاسی آندروژنتیك (مشابه الگوی مردانه) كه بهترین كاندید بین زنان می‌باشند؛ زیرا موهای ناحیه دهنده آنها تراكم بالایی داشته و احتمال ریزش ندارد. ریزش‌های موضعی در اطراف خط مو ناشی از جراحی كششی پوست صورت، ریزش موضعی ناشی از نحوه آرایش موها كشش زیاد مو، اسكار ناشی از تصادف، سوختگی، جراحی یا بیماری‌های التهابی و عفونی در سر است كه با توجه به تراكم موهای پشت سرشان تا 3000 الی 6000 تار مو كاشته می‌شود. تعداد گرافت‌هایی كه در هر جلسه كاشته می‌شود، به تراكم مو در ناحیه دهنده، رنگ مو و پوست، میزان شلی پوست سر، ضخامت هر تار مو، و تعداد موها در هر فولیكول بستگی دارد.

 

چه افرادی نباید مو بكارند؟

در صورتی‌كه در شرح حال بیمار و یا آزمایش‌های درخواست شده، بیماری مشاهده شود كه در عمل پیوند مو تداخل داشته باشد، این عمل انجام نخواهد شد.

 

آقایان برای چه مواردی به شما مراجعه و بیشتر چه داروهایی مصرف می‌كنند؟

همانطور كه اشاره شد، 60 درصد آقایان مواردی از طاسی را تجربه می‌كنند و بنابراین بیشتر مراجعین مرد به دنبال درمان ریزش مو هستند. با توجه به اینكه درمان استاندارد و مورد تائید FDA برای این مشكل، تنها ماینوكسیدیل موضعی 2 و 5 درصد و قرص فیناستراید می‌باشد، معمول‌ترین داروی تجویزی از این نوع است.

 

پیوند مو غیر از زیبایی، چه اثرات مثبت دیگری روی افراد دارد؟

به نظر بسیاری از مراجعین، داشتن مو، مترادف است با جوانی، زیبایی، زنده دلی، اطمینان و اعتماد به نفس.

 

لطفاً درباره هزینه و مدت عمل پیوند مو كمی توضیح دهید.

عمل پیوند مو توسط یك تیم انجام می‌شود كه مجموعه‌ای از افراد با تجربه و مطلع هستند و 4-6 ساعت ‌ طول می‌كشد. قطعاً هزینه عمل پس از معاینه حضوری مشخص خواهد شد. البته با توجه به اینكه یك تغییر دائمی در موها ایجاد شده و ظاهر فرد چندین سال جوان‌تر و جذاب‌تر می‌شود (به خصوص در خانم‌ها كه داشتن موی پر و زیبا آرزوی آنهاست)، پرداخت این هزینه نوعی سرمایه‌گذاری باارزش در زندگی محسوب خواهد شد.

 

 چند درصد از مراجعه كنندگان در نیمه راه پشیمان می‌شوند؟

با توجه به اینكه عمل جراحی پیوند مو یك عمل سنگین است، بسیاری از بیماران ممكن است نسبت به انجام آن تردید داشته باشند؛ ولی بیمارانی كه به كلینیك ما مراجعه می‌كنند، چون نتایج خوب پیوند سایر بیماران و به خصوص افراد معروف را می‌بینند نسبت به انجام این عمل مصمم می‌شوند.

 

آیا برای كسانی كه می‌خواهند پیوند مو انجام دهند، توصیه‌های خاصی دارید؟

بیمارانی كه قصد انجام پیوند مو دارند، در شرایطی مراجعه كنند كه آمادگی كامل جسمی و روحی داشته باشند.

 

علت مراجعه افراد معروف، مسوولان اجرایی، هنرپیشه‌ها و مجریان برای پیوند مو، لیزر و زیبایی چیست؟

همان‌طور كه اشاره شد، چهره هر فرد عامل مهمی در تعاملات اجتماعی او محسوب می‌شود و با توجه به اینكه كیفیت زندگی هر فرد به ارتباطات اجتماعی او نیز بستگی دارد، توجه به این مورد برای هر فردی جذاب است.

 

از آنجایی که که شما تعداد بسیار زیادی عمل پیوند مو به ویژه برای افراد مشهور، سینمایی، ورزشی و ... را انجام داده‌اید، آیا در ارتباط با این افراد با مشکلی مواجه شده‌اید؟

خیر، خوشبختانه نتایج ظاهری مثبت بوده و باعث جذب سایر افراد شده است. بزرگ‌ترین مشکلی که در ارتباط با این افراد وجود دارد، این است که غالبا آنها می‌خواهند سایرین متوجه تغییر شکل ظاهری‌شان نشوند و تقاضای آنها حفظ رازداری در مورد عمل آنهاست که ما هم اخلاقا به آن متعهد هستیم، اما به‌عنوان مثال در مورد یکی از چهره‌های معروف سیاسی وقتی که عکس جدید او را صفحه اول یکی از روزنامه‌ها و عکس قدیمی او به همراه ادامه مطالب در صفحات داخلی آن روزنامه به چاپ رسید، خوانندگان متوجه تغییر ظاهری او شدند و یا در مورد یکی از کارگردانان معروف سینما که اتفاقا در یکی از فیلم‌های خود نیز نقش بازی کرده بود، از آنجائی که پس از کاشت مو نقش یک فرد با سن کمتر از سن واقعی خود را بازی کرده بود، مردم با مقایسه او با فیلم‌های قبلی اش به تغییر ظاهری او پی بردند. البته برعکس آن هم موردی داشتیم که از مجریان معروف تلویزیون بودند و ایشان هنگام عزیمت به سفر حج این عمل را انجام داده‌اند و از آنجائی که باید موها کوتاه باشد، تا زمان بلند شدن موها و رویش کامل کسی متوجه تغییر چهره او نشد. در این موارد با اینکه ما ملزم به رعایت رازداری بودیم، ولی فعالیت هنری یا سیاسی این افراد باعث کشف تغییر ظاهری آنها شد.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 575 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز