Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:13

21
آبان
چگونه گردن بلند و زیبایی داشته باشیم

چگونه گردن بلند و زیبایی داشته باشیم

در این مقاله می خوانید: برای داشتن گردنی بلند و زیبا چه کارهایی باید انجام دهیم و چه کارهایی نباید انجام دهیم ؟

گردن يكي از زيباترين بخش‌هاي بدن است و مراقبت از آن اهميت ويژه‌اي دارد؛ اما متأسفانه بيشتر مردم نسبت به آن بي‌اهميت هستند و به درستي از آن محافظت نمي‌كنند؛ به همين دليل بسيار زودتر از آنچه كه بايد، پوست اين قسمت از بدنشان چروك مي‌شود و تازه بعد از پديدار شدن نخستين خطوط و چين و چروك‌ها به فكر مراقبت از آن مي‌افتند. براي جلوگيري از اين وضعيت و داشتن گردني زيبا و جوان بايد از به وجود آوردن چين و چروك‌‌هاي زود هنگام جلوگيري كرد و بسياري از عادت‌هاي نادرست را كنار گذاشت. مثلاً مدت‌ها پاي كامپيوتر مي‌نشينيم و چون صفحه مانتيور روبه‌روي ما نيست يا بالاتراست يا عقب‌تر، مجبوريم گردن خود را مرتباً جلو بكشيم تا صفحه را ببنيم. يا هنگام حرف زدن با تلفن گوشي تلفن را بين گوش و شانه خود نگاه مي‌داريم و بسياري موارد ديگر كه باعث مي‌شوند گردن‌ ما در حالت مناسبي نباشد و كم كم چين و چروك‌هاي پيري روي آن نمايان شود. آيا مي‌دانستيد نوع بالشي كه زير سر خود مي‌گذاريد، چه تأثيري روي گردن شما دارد؟ كساني كه عادت دارند به پهلو بخوابند، لازم است از بالش‌هاي بلندتر و سفت‌تر استفاده كنند تا فضاي خالي ميان شانه‌ها و سرشان را پُر كند. اگر عادت داريد به پشت بخوابيد، بايد از بالش‌هاي كوتاه‌تر استفاده كنيد. يكي از بزرگ‌ترين اشتباهاتي كه در مورد گردن انجام مي‌دهيم، اين است كه از آن به اندازه ساير بخش‌هاي بدن مراقبت نمي‌كنيم. بايد همواره به خاطر داشته باشيم كه پوست گردن شكننده‌ترين بخش بدن است و خيلي سريع لطافت و زيبايي خود را از دست مي‌دهد. اين قسمت غده‌هاي چربي كمتر و در نتيجه رطوبت كمتري دارد و سريع‌تر خشك مي‌شود. چگونه بايد از آن مراقبت بيشتري كرد؟ همانطور كه از پوستتان مراقبت مي‌كنيد در مورد پوست گردن نيز نبايد مواد شيميايي و لوازم آزايشي روي سطح آن بماليد و از طرفي بايد از يك مربوط كننده مناسب نيز استفاده كنيد. با افزايش سن و آغاز فرايند پيري، سيگار كشيدن و برخي عادات نادرست ديگر، عوامل محيطي (مثل تابش نور خورشيد) و ... پوست گردن دستخوش تغييراتي مي‌شود. چربي‌هاي موجود در ناحيه گردن آويزان مي‌شوند و گردن ديگر زيبايي سابق را ندارد. براي بهبود وضعيت مي‌توان از روش‌هاي خانگي زير استفاده كرد:

گردن خود را ورزش دهيد

ورزش‌هايي را انجام دهيد كه روي گردن و صورت متمركز هستند. اين ورزش‌ها باعث مي‌شوند پوست اين نواحي ديرتر حالت طبيعي خود را از دست بدهد. ورزش عضلات را تقويت و خشكي و كوفتگي آنها را كمتر مي‌كند. سر خود را تا جائي كه مي‌توانيد عقب ببريد و بالاي سرتان را تماشا كنيد. چند ثانيه در اين وضعيت بمانيد و بعد دوباره آن‌را به سمت جلو بياوريد. همين‌كار را در مورد حركت سر و گردن به سمت چپ و راست نيز انجام دهيد (با اين تفاوت كه نگذاريد گوشتان با شانه‌ها تماس پيدا كند) و هر بار چند ثانيه در آن موقعيت بمانيد. اين حركت سر و گردن را حداقل روزي سه بار و هر بار 10 مرتبه تكرار كنيد.

يوگا برای گردن

در يوگا از حالت‌هاي فيزيكي استفاده مي‌شود تا جسم را تهذيب و قدرت فيزيكي آن را بيشتر كند و به استقامت و نيروي بيشتري دست يابيد. انجام برخي از تمرينات خاص يوگا از گرفتگي گردن و چين و چروك پوست آن ناحيه پيشگيري مي‌كند. خوشبختانه حركات يوگا تنوع بسيار زيادي دارند. در اين زمينه مي‌توانيد از يك مربي يوگا يا كتابي در اين مورد كمك بگيريد و حركات مربوط به گردن را تمرين كنيد.

كرم‌هاي مناسب برای گردن

اغلب محصولات آرايشي و بهداشتي پوست حاوي موادي براي تقويت پوست و جلوگيري از افزايش چين و چروك‌ها هستند. محصولات زيبايي كه حاوي ويتامين A، ويتامين C و اسيد هيدروكسيل آلفا و بتا مي‌باشند، باعث افزايش كلاژن و كندي روند پيري پوست مي‌شوند. ريتنول نوعي تركيب ويتامين A است كه راديكال‌هاي آزاد را خنثي و از آسيب آنها به پوست جلوگيري مي‌كند. اسيد هيدروكسيل بتا و آلفا نيز مانند لايه بردار عمل كرده و سلول‌هاي مرده پوست را از آن جدا مي‌كند و موجب رشد سلول‌هاي جديد مي‌شود. استفاده از محصولاتي كه شامل اين تركيبات هستند، كم كم ظاهر پوست را بهبود مي‌بخشند؛ ولي اين روند تدريجي است و نمي‌توانيد انتظارتغييرات بزرگ در مدت زمان كوتاه داشته باشيد.

 

همچنین بخوانید: 7 تغییر ساده در رژیم غذایی برای کاهش وزن | رژیم لاغری ساده

 

چگونه‌ جوش‌هاي گردن را از بين ببريم؟

جوش‌هاي روي گردن به علل مختلف پديدار مي‌شوند. مالش برخي لباس‌ها در قسمت يقه روي پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشيد، سرماي شديد، باد و برخي دانه گرده‌هاي موجود در باد، علت پيدايش اين جوش‌ها هستند كه براي از بين بردن آنها ابتدا بايد پوست را نرم و مرطوب كنيد و سپس جاي جوش را از بين ببريد. جوش‌ها به صورت نقاط ريز، برآمدگي‌هاي پوستي قرمزرنگ و خشك ظاهر مي‌شوند و اغلب با خارش همراهند.

 

مراقبت از پوست گردن با درمان‌هاي خانگي

به جاي استفاده از هر گونه كرم آرايشي سفيد كننده، بهتر است از سفيد كننده طبيعي استفاده كنيد. به اين منظور، آب گوجه‌فرنگي و آب ليموترش را با نسبت سه به يك مخلوط كنيد و با پنبه روي گردن خود بماليد و 20 دقيقه بعد با آب گرم بشوييد.نمك در از بين بردن و رفع سلول‌هاي مرده از سطح پوست بسيار مؤثر است. مقداري نمك را با آب ليمو و پودر زردچوبه حل كنيد و خمير به دست آمده را روي گردن خود بماليد.

انواع ماسك‌ برای گردن

ماسك سرشير تازه:
سرشير،سرشار از مرطوب كننده است كه به جوانسازي پوست كمك مي‌كند. مقداري آب خيار و آب گوجه‌فرنگي را به سرشير اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا يك دست شود؛ سپس روي گردن بماليد و بعد از 15 دقيقه بشوييد تا متوجه سرخي پوست خود شويد.

ماسک توت فرنگي
توت فرنگي حاوي آنتي اكسيدان است و به پاك شدن سلو‌هاي مرده پوست بدن كمك مي‌كند و بافت بسيار غني به پوست شما مي‌دهد. سه عددتوت فرنگي رابا شير مخلط كنيد و روي پوست گردن خود بماليد و بعد از 15 دقيقه بشوييد.

ماسک تمشك
تمشك حاوي ويتامين C است و بافت پوست را تقويت مي‌كند. مقداري تمشك را با يك قاشق غذاخوري سركه سيب و دو قاشق چايخوري آب خيار مخلوط كنيد و روي گردن خود بماليد.

ماسک گوجه‌فرنگي
دو قاشق چايخوري ماست را با كمي گوجه‌فرنگي تركيب كنيد و روي گردن بماليد بعد از 20 دقيقه با آب گرم بشوييد. تقريباً تمام خانم‌ها دوست دارند گردن زيبايي داشته باشند. مهم نيست گردن شما كوتاه، بلند و يا متوسط باشد، مهم اين است كه تلاش كنيد گردني سالم داشته باشيد.


ماسک آرد جو و بابونه

نصف فنجان آرد جوي دو سر را با سه عدد چاي كيسه‌اي گل بابونه كه قبلاً در آب فرو كرده‌ايد، مخلوط كنيد و روي سطح پوست گردن بماليد. اين تركيب باعث نرمي پوست، از بين رفتن جوش‌ها و كاهش خشكي و خارش پوست مي‌شود.

ماسک روغن زیتون

روغن زيتون را مستقيماً روي سطح پوست بماليد تا آن‌را مرطوب و نرم كند. هر روز سه بار اين‌كار را انجام دهيد.

ماسک آلوئه ورا و روغن ویتامین E

ژل آلوئه‌ورا و روغن ويتامين E (كپسول ويتامين E) را به‌طور مستقيم روي سطح پوست بماليد. اين دو با هم تأثير فوق‌العاده‌اي در بهبود زخم‌ها، جاي جوش‌ها، بريدگي‌ها و ترميم پوست دارند.

 

گردن كوتاه

معمولاً گردن‌هاي كوتاه ناخوشايندتر از گردن‌هاي بلند هستند؛ به خصوص وقتي كه فرد دچار افزايش وزن و چاقي مي‌شود. بنابراين افرادي كه گردن كوتاه دارند، نبايد به هيچ وجه چاق شوند و هر طور شده بايد چربي‌هاي اطراف گردن را آب كنند. بهترين راه‌حل ورزش دادن گردن است (خم كردن گردن به چپ و راست و بعد چرخاندن آن و تكرار اين حركات 20 بار در روز).  اين‌كار باعث تقويت و شكيل شدن عضلات گردن مي‌شود. براي زيباتر شدن بيشتر گردن مي‌توانيد هفته‌اي دو بار ماساژ گردن انجام دهيد. چربي‌هاي گردن را درست مثل آنكه خميري را با دست جابه‌جا مي‌كنيد، به سمت پايين هل دهيد و براي بلندتر به نظر رسيدن گردن‌تان لباس‌هايي كه گردن بسيار پوشيده و يقه‌هاي ايستاده دارند، نپوشيد.

 گردن‌ بلند
گردن‌هاي بلند وقتي كه دچار كاهش شديد وزن مي‌شويد، بسيار بد منظره مي‌شوند. بايد سعي كنيد ماهيچه‌هاي گردن خود را تقويت كنيد. مي‌توانيد تمرين‌هاي فك نيز انجام دهيد. گردن‌هاي بسيار بلند را مي‌توان با استفاده از لباس‌هاي يقه‌دار، كمي كوتاه‌تر و زيباتر جلوه داد.

 گردن‌ معمولي
اگر گردن‌ شما نه زياد بلند و نه زياد كوتاه است، به اين معني نيست كه ايده‌آل‌ترين گردن را داريد. نبايد بگذاريد گردنتان چاق شود و هيچ گاه از گردن خود غافل نشويد. مرتباً آن‌را ورزش و ماساژ دهيد تا ماهيچه‌هايش حالت و فرم زيبايي داشته باشند. اگر گردن شما كمي چاق شود، كوتاه‌تر به نظر خواهد رسيد.

تعداد بازديد: 80656 تعداد نظرات: 1

نظرات

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز