Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:01

14
شهریور
بهترين شامپوها كدامـند؟

بهترين شامپوها كدامـند؟

وقتی كه در حمام موهای‌تان را می‌شویید و متوجه ریزش زیاد موها می‌شوید، شاید اولین چیزی كه به ذهن‌تان خطور می‌كند، عوض كردن شامپو‌های‌تان باشد و ...

بهترين شامپوها كدامـند؟

 

 

وقتی كه در حمام موهای‌تان را می‌شویید و متوجه ریزش زیاد موها می‌شوید، شاید اولین چیزی كه به ذهن‌تان خطور می‌كند، عوض كردن شامپو‌های‌تان باشد و وقتی از حمام خارج می‌شوید و موهای‌تان را خشك كرده و شانه می‌زنید و باز هم شاهد ریزش شدید آنها هستید، مصمم می‌شوید كه شامپوی‌تان را عوض كنید. تقریباً بیشتر مردم مثل شما فكر می‌كنند و در چنین مواقعی به فكر تغییر شامپوی مورد استفاده‌شان می‌افتند و فقط برخی می‌دانند كه شامپو تأثیر بسیار اندكی در ریزش موهای سر دارد. انواع مختلفی از شامپوها در سطح جهان تولید و به مردم عرضه می‌شوند. اگر به دنبال یافتن شامپویی مناسب برای موهای‌تان هستید، راه‌های ساده‌ای برای اینكار وجود دارد.

 

یك شامپو چه  می‌‌كند؟

غده‌های پوست بدن انسان نوعی ماده چرب به نام سبیوم را در خود ذخیره می‌كنند. این مواد چرب از پوست آزاد شده و روی ساقه موها را می‌پوشانند و ماهیت چسبناك آنها باعث جذب هرگونه آلودگی و میكروب موجود در هوای اطراف سر می‌شوند. شامپوها این میكروب‌ها و آلودگی‌ها را از موها پاك می‌كنند و برای رسیدن به نتیجه بهتر، با استفاده از تكنولوژی و دانش جدید، به شامپوها مواد درخشان‌كننده می‌افزایند. گاهی اوقات مواد افزودنی به شامپوها، سلامت موها را به خطر می‌اندازند. و شما باید هنگام انتخاب شامپو، سالم‌ترین آنها را انتخاب كنید.

 

 روش‌های استفاده از شامپو

شامپو نوعی محلول است كه برای تمیز كردن بخش خارجی موها مورد مصرف قرار می‌گیرد. مواد تشكیل‌دهنده آن به كف سر می‌رسند و از آنجا به ریشه موها نیز رخنه می‌كنند. بهتر است هیچگاه شامپوهای مختلف را روی سر خود امتحان نكنید؛ زیرا مواد شیمیایی خاص كه در انواع شامپوها وجود دارند، ممكن است با هم وارد واكنش شوند. دلیل واقعی ریزش موهای‌تان را بیابید و به فكر تغییر شامپو نباشید. در واقع ریزش موها نباید باعث تغییر شامپو شود. اگر موهای‌تان چرب است نباید از شامپوهایی كه مواد پاك‌كننده قوی دارند، استفاده كنید؛ بلكه بهتر است شامپوهای ملایم را به كار ببرید. استفاده مرتب از شامپوهای ملایم و ساده موهای‌تان را از چربی‌ها و آلودگی‌ها پاك خواهند كرد. اگر موهای معمولی دارید، درصدد یافتن شامپویی باشید كه از ایجاد خارش كف سر جلوگیری كند. یك شامپو با مواد پاك‌كننده و مرطوب كننده برای موهای حساسی كه سریع دچار خارش می‌شوند، بهتر است. اگر موهای‌تان خشك هستند، از شامپویی استفاده كنید كه مواد پاك‌كننده نداشته باشد. هرگونه شامپویی كه رطوبت موهای‌تان را حفظ كرده و خشكی آن را تشدید نكند، برای شما مناسب‌تر است.

 

ویژگی‌ها

 به طور كلی یك شامپوی خوب باید سه ویژگی اصلی داشته باشد: 1) پاك‌كننده باشد 2) تثبیت كننده باشد.  3) نرم‌كننده باشد. آن را امتحان كنید. یك شامپوی مناسب را كه اغلب مردم تأیید می‌كنند، انتخاب و یك دوره از آن استفاده كنید. برای دانستن اینكه چه نوع شامپوهایی واقعاً برای موهای شما مناسبند، باید برای مدت طولانی‌تر از آنها استفاده كنید؛ چرا كه با یك یا دو بار مصرف، تأثیر آن روی موها مشخص نمی‌شود. به تمام اجزای طبیعی موجود در شامپو توجه كنید. برخی از این اجزا به جای آنكه برای موها مفید باشند، بیشتر مضر هستند. از مصرف شامپوهایی كه حاوی سولفات لاوریل سدیم یا SLS هستند و شامپوهایی كه PEG دارند، خودداری كنید؛ زیرا ایجاد حساسیت پوستی می‌كنند. شامپوها باید هم به طور طبیعی موهای شما را زیباتر كنند و هم موجب سلامت آنها شوند.

 

 انتخاب شامپوی مناسب

اگر دچار مشكلاتی از قبیل شوره سر، تحریك‌پذیری پوست سر، الكتریسیته موها، خشكی و شكنندگی و برخی مشكلات دیگر هستید، می‌توانید از طریق انتخاب شامپوی مناسب این مشكلات را برطرف كنید؛ مثلاً افرادی كه شوره سر دارند، باید از شامپو ضدشوره استفاده كنند.  افرادی كه موهای‌شان دائم دچار الكتریسیته می‌شود و این حالت اذیت‌شان می‌كند، باید از شامپوهای آبكشی استفاده كنند و افرادی كه موهای خشك و پوست سر حساس دارند باید از شامپوهای ملایم استفاده نمایند.  گاهی اوقات بعد از شامپو زدن موها، لازم است از نرم‌كننده موی سر نیز استفاده شود تا حالت‌دهندگی موها بیشتر و موها نرم‌تر شود. نرم‌‌كننده‌ها باعث تقویت پوست سر می‌شوند و یك لایه محافظتی روی پوست سر ایجاد می‌كنند. نرم‌كننده موی سر از درهم پیچیدن و گره خوردن موها در یكدیگر جلوگیری می‌كند و در ضمن الكتریسیته سالكن موها را از بین برده و یا كاهش می‌دهد.  برخی از موها بسیار شكننده و آسیب‌پذیرند. در چنین مواقعی باید از شامپوهای مرطوب‌كننده استفاده كرد. فهرست اجزای تشكیل‌دهنده شامپو را مورد توجه قرار دهید.

 

اجزای تشكیل‌دهنده شامپو:

 پاك‌كننده‌ها كه مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای شامپوها به شمار می‌روند.

 تقویت‌كننده‌ها   حالت‌دهنده‌ها   شفاف‌كننده‌ها   مواد تنظیم‌كننده غلظت

 اسانس و رنگ  موادی كه از رسوب املاح سخت روی موها جلوگیری می‌كنند.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 570 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز