Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:35

8
مرداد
خوراك‌های رژيمی برای پيشگيری از چين و چروك

خوراك‌های رژيمی برای پيشگيری از چين و چروك

خوراك‌های رژيمی برای پيشگيری از چين و چروك

خوراك‌های رژيمی برای پيشگيری از چين و چروك

 

 

طالبی و پوست:

طالبی از خانواده خیار و كدو می‌باشد كه این مواد غذایی نیز برای پوست مفید هستند. با خوردن این میوه خوش‌طعم و مغذی، با چین و چروك‌ها خداحافظی نمایید!

 

مواد مغذی طالبی: 

طالبی همچنین یك منبع عالی از ویتامین A است. از آنجا كه ویتامین A یك آنتی‌اكسیدان محلول در چربی و ویتامین C یك آنتی‌اكسیدان محلول در آب است، طالبی با یك عملكرد دوسویه با رادیكال‌های آزاد مقابله می‌كند. بدن می‌تواند بتا-كاروتن دریافتی را به ویتامین A تبدیل نماید. رنگ نارنجی طالبی به تراكم مقدار زیادی بتا‑كاروتن در آن مربوط می‌باشد. بتا-كاروتن در كاهش خطرات رادیكال‌های آزاد در سلول‌های پوست بسیار مؤثر است.

طالبی علاوه بر ویتامین‌های C، E و بتا-كاروتن، سرشار از پتاسیم، ویتامین B6 و فولات می‌باشد كه به داشتن پوستی سالم و زیبا كمك می‌كنند.

 

ماست و پوست:

تحقیقات نشان داده‌اند كه مصرف ماست به دلیل پروبیوتیك‌های موجود در آن، می‌تواند از پوست در برابر التهاب و چین و چروك محافظت نماید. این میكروب‌های مفید در بهبود التهاب‌های بدن (از جمله پوست) مؤثرند. ماست همچنین حاوی ریبوفلاوین (ویتامین B2) می‌باشد. این ویتامین در واكنش‌های تولید انرژی نقش دارد.

 

 

پروبیوتیك‌ها و مراقبت از پوست:

پروبیوتیك‌ها میكروب‌های مفیدی هستند كه در روده شما زندگی می‌كنند. محققان معتقدند كه این باكتری‌های سودمند ممكن است با بهبود التهابات به سلامت عمومی بدن كمك كنند. اگرچه ثابت نشده كه خوردن ماست می‌تواند به بهبود التهاب پوست كمك كند، اما معلوم گردیده كه پروبیوتیك‌ها می‌توانند در كاهش التهابات در سایر قسمت‌های بدن از جمله روده و ریه مؤثر باشند.

بعلاوه ماست منبع خوبی از ریبوفلاوین (ویتامین B2) است. این ویتامین از سلول ها در برابر تخریب اكسیژن محافظت می‌كند و در تولید انرژی سلولی نقش مهمی دارد. زمانی كه شما كمبود ویتامین B2 داشته باشید، ممكن است التهاب ایجاد شود. خوردن ماست می‌تواند از بروز آن پیشگیری نماید.

 

 

طالبی و آنتی‌اكسیدان‌ها:

وقتی به منابع ویتامین C فكر می‌كنید، احتمالاً اول یاد مركبات می‌افتید، اما طالبی نیز یكی از منابع غنی این ویتامین ضدچین و چروك می‌باشد. در حقیقت فقط یك پیمانه (160 گرم) از این میوه آبدار، تمام ویتامین C توصیه‌شده روزانه را تأمین می‌نماید. این ویتامین با رادیكال‌های آزاد مبارزه می‌كند و از اثرات مخرب آنها بر روی كلاژن پوست محافظت می‌نماید.

ویتامین C یكی از آنتی‌اكسیدان‌های اساسی در مبارزه با چین و چروك‌ها می‌باشد، زیرا نه تنها با رادیكال‌های آزاد مقابله می‌كند، بلكه به افزایش اثر ویتامین E نیز كمك می‌نماید و دلیل آن، این است كه بعد از مبارزه با رادیكال‌های آزاد و تبدیل آنها به موادی بی‌خطر، ویتامین E به فرم غیرفعال خود تبدیل می‌گردد. ویتامین C باعث فعال شدن مجدد ویتامین E و بی‌خطر كردن تعداد بیشتری از رادیكال‌های آزاد و در نتیجه جلوگیری از چین و چروك پوست می‌شود.

 

نگران قند طالبی نباشید!

اگر نگران قند موجود در طالبی هستید، باید گفت كه طالبی حاوی ویتامین‌های گروه B می‌باشد كه این ویتامین‌ها با كمك كردن به متابولیسم قند در بدن، به تولید انرژی كمك می‌كنند.

بعلاوه طالبی سرشار از فیبر می‌باشد كه باعث می‌شود قند آن تدریجاً وارد جریان خون شود و در نتیجه قند خون ثابت بماند. همچنین خوردن مواد غذایی پرفیبر به ایجاد احساس سیری كمك می‌كند و احتمال اینكه به سراغ غذاهای ناسالم برای پوست بروید را كاهش می‌دهد.

 

روش‌های مصرف طالبی:

شما می‌توانید از طالبی خردشده به عنوان یك میان‌وعده فرح‌بخش استفاده كنید یا آن را بعنوان یك ماده غذایی خوشرنگ و شیرین، به سالاد خود بیفزایید. همچنین می‌توانید آن را بصورت نوشیدنی نوش‌جان نمایید.

 

 

نوشیدنی خنك طالبی

مواد لازم برای 4 نفر:

طالبی خردكرده....................950 گرم    170 كیلوكالری

ماست كم‌چرب ..................250 گرم    140 كیلوكالری

آب....................................120 میلی‌لیتر    0 كیلوكالری

آبلیمو..............................1 قاشق سوپخوری    2 كیلوكالری

نمك ...............................به مقدار كم     0 كیلوكالری

پوست لیموترش رنده‌كرده     به مقدار لازم    2 كیلوكالری

 

روش تهیه:

تمام مواد لازم به جز پوست لیموترش را در مخلوط‌كن بریزید تا پوره یكدستی حاصل شود. نوشیدنی به دست آمده را در لیوان یا كاسه‌هایی بریزید و در صورت تمایل با پوست لیموی رنده‌كرده یا برش‌های لیمو تزئین كنید.

 

هر چقدر كه مراقب پوست خود باشید، باز هم خطراتی پوست شما را تهدید می‌كنند. لوازم آرایشی كه برای پوست استفاده‌ می‌نمایید، می‌توانند حاوی مواد شیمیایی مضر باشند، آفتاب و استفاده نكردن از ضدآفتاب نیز می‌تواند باعث صدمه زدن به پوست شود، خوردن مواد سرخكرده هم می‌تواند به پوست آسیب بزند و ...، اما شما می‌توانید این خطرات را با كمك مواد مغذی مفید و دریافت آنها از طریق غذاهای آموزش داده شده در این قسمت، كنترل نمایید.

برای پیشگیری از چین و چروك، این نوشیدنی خوش‌طعم را بنوشید. این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌های A، C و E است كه از پوست در برابر آسیب‌هایی كه منجر به چین و چروك می‌شوند محافظت می‌كنند. پیشنهاد می‌‌كنیم در روزهای گرم تابستان از این نوشیدنی بنوشید و از پوست خود در برابر اثرات خورشید در ایجاد چین و چروك محافظت نمایید.

البته استفاده از سایر روش‌های محافظتی از قبیل محافظت از نور شدید آفتاب را نیز كماكان اجرا فرمایید.

 

روش‌های استفاده از ماست:

شما می‌توانید از ماست بعنوان میان‌وعده، جایگزینی برای خامه، بعنوان دسر و یا در نوشیدنی‌ها استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با افزودن موادی مانند ریواس آبپز به ماست، به جنگ با چین و چروك‌ها بروید!

 

 

راهنمای خرید ماست:

وقتی برای خرید ماست به سوپرماركت می‌روید، با انواع متنوعی از این ماده غذایی روبرو می‌شوید. واقعاً كدامیك بهتر است؟! سعی كنید ماست‌های ساده، كم‌چرب و ارگانیك را خریداری نمایید. ماست‌های ارگانیك فاقد شكر و شیرین‌كننده‌های مصنوعی می‌باشند. این افزودنی‌ها ممكن است اثرات سمی بر روی پوست داشته باشند. همچنین جدیداً به برخی از ماست‌ها پروبیوتیك‌ها افزوده می‌شود كه بخصوص انواع بیفیدوباكتر آنها برای پوست بسیار مفید است!

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 641 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز