Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 09:59

24
تیر
روش آموزش مزوتراپی برای دريافت دانشنامه تخصصی

روش آموزش مزوتراپی برای دريافت دانشنامه تخصصی

مزوتراپی مفهوم درمانی است كه منظور از آن نزدیك كردن حوزه درمانی به حوزه آسیب است تا در اثر آن نتیجه بهتری حاصل شود.

روش آموزش مزوتراپی برای دريافت دانشنامه تخصصی

 

 

 مزوتراپی مفهوم درمانی است كه منظور از آن نزدیك كردن حوزه درمانی به حوزه آسیب است تا در اثر آن نتیجه بهتری حاصل شود. این روش درمانی است كه با ماده دارویی با اثرات ضدبیماری كه از راه تزریق میان پوستی، زیرپوستی، سطحی، موضعی، ناحیه‌ای، چند منظوره و با دوزهای اندك. آكادمی علوم پزشكی فرانسه در اكتبر 1978 رسماً مزوتراپی را بعنوان بخش لاینفك از پزشكی كلاسیك به رسمیت شناخت. آژانس بین‌المللی ارزشگری و ارزیابی حوزه سلامت (L-UU-'-UU-'Anaes) در ماه می 2001 در چارچوب دسته‌بندی جدید مشترك قوانین پزشكی رسماً رشته مزوتراپی را در میان درمان‌های تسكین درد آوردند.

هدف از این برنامه تحصیلی آشناسازی و آموزش پزشكان در رشته مزوتراپی است. با مطالب برگرفته از مبانی اساسی فیزیوپاتولوژی درد ضمن تشریح جایگاه مزوتراپی در درمان آسیب‌شناسی همراه با درد.

1-هدف از این برنامه تحصیلی آشناسازی و آموزش پزشكان در طی دوره مزوتراپی در تخصص پوست و عروق با كاربرد در درمان ضدپیری همراه با كنكور مدرسان متخصص در رشته پوست و عروق.

2-این سوژه توسط پزشكان دانشگاهی ارائه می‌شود.

كاربردهای درمانی توسط پزشكان معتمدی انجام می‌شود كه در طی سالیان متمادی به كار مزوتراپی مشغولند. پزشكان مزوتراپوت آموزش دیده قادر خواهند بود كه بدون هیچ ریسكی مزوتراپی را در مجموعه درمانی خود به كار گیرند و شاخص‌های مربوطه در آسیب‌شناسی‌های همراه با درد را هدف كار خود قرار دهند. همچنین یكی از هدف‌های این دانشنامه به روز كردن اطلاعات مزوتراپی و پیوند دادن تحقیقات از طریق پایان نامه‌های تحصیلی و فراهم آوردن امكان توسعه آن می‌باشد.

 

اداره كلی

دانشنامه تحت اداره كالجی و آموزشی مختص هر یك از دانشگاه‌ها اداره می‌شوند (در فرانسه پنج كالج دانشگاهی این تخصص را تدریس می‌كنند) نقش این كالج عبارتست از تعیین پزشكان آزاد، اساتید دوره‌ها، مسئولین دوره‌های علمی، به اجرا درآوردن برنامه‌ها و تحت كنترل داشتن روند تحولشان تعیین هیأت ژوری مصححین امتحانات و انتخاب سوژه تا پایان نامه تحصیلی. در هر یك از دانشگاه‌ها كالج مركب از مجموع اساتید تحت ریاست مسؤول دوره دانشنامه قرار خواهند گرفت. اساتید دوره نیز در مورد مسائلی كه به تخصص‌شان مربوط می‌شود به این جمع می‌پیوندند.

 

دوره تحصیلی و واحدهای آموزشی:

دوره یكساله به مدت 100 ساعت هم نظری و هم عملی و كارهای عملی و كارآموزی، دوره نظری در قالب شش هفته با مدت زمان كلی 72 ساعت برگزار می‌شود. كلاس‌ها در آزمایشگاه آناتومی برگزار می‌شود. آموزش عملی در بخش‌های بیمارستانی دانشگاهی، بیمارستانی عمومی كه در آنها مزوتراپی انجام می‌شود و نیز در مطب‌های‌ آزادی نزد اساتید دوره‌های كارآموزی كه توسط كالج آموزشی دانشگاهی تعیین می‌شوند برگزار می‌شود. مجموع دوره آموزشی بالغ بر 100 ساعت است.

 

شرایط ثبت نام:

دانشجویان زیر بدون آزمون مقدماتی و با اجازه ‌نامه كتبی مسوول دانشنامه با توجه به محدودیت‌ جاهای موجود برای ثبت‌نام پذیرفته می‌شوند:

 افراد دارای مدرك دكترای پزشكی از دانشگاه‌های فرانسه

 دانشجویان دوره سیكل سوم دكتری اعم از انترن و رزیدنت

 پزشكان خارجی دارای مدرك دكترای پزشكی و دارای حق طبابت در كشور خود

ثبت نام نزد واحد آموزشی دانشگاه مورد انتخاب داوطلبین انجام می‌شود.

 

ظرفیت دوره:

تعداد افراد ثبت‌نام شده برای هر دانشگاه محدود به 50 داوطلب است.

 

شرایط ارزشیابی تحصیلی و تعیین سطح علمی:

داوطلبان باید آموزش‌های زیر را بگذرانند:

1-حضور منظم در جلسات دوره كارهای عملی و كارآموزی‌های عملی اجباری است.

2-دوره كارآموزی باید انجام شود (باید توافقنامه كارآموزی بین طرفین مربوطه امضاء شود)

3-آزمون كتبی به مدت یكساعت با بارم 20 نمره كمتر از 12 باعث رد شدن در درس مربوطه می‌شود.

پایان نامه تحصیلی با بارم 20 كه قابلیت منتهی شدن به یك تز دكترا، یك مقاله یا مطلبی كه قابل انتشار باشد.

پایان‌‌نامه كه باید در جلسه عمومی از آن دفاع شود. در صورتی كه دانشجو حضور مستمر و جدی در سر كلاس‌ها نداشته باشد و یا دوره‌ای از دوره‌های كارآموزی را نگذرانده باشد این پایان‌نامه قابل تحویل نیست. اعطای دانشنامه با كسب معدل عمومی بیشتر از 10 از 20 برای آزمون كتبی و پایان نامه میسر است (بدون نمره كمتر از 10) تنها یك جلسه امتحان در سال میسر است. هیأت ژوری كه توسط رئیس هر دانشگاه تعیین می‌شود باید شامل حداقل سه نفر از جمله مسؤول دانشنامه و مدرسین دوره باشد.

 

برنامه عمومی بین دانشگاهی

 سمینار اول: كلیات. تعاریف: تاریخچه آناتومی و بافت‌شناسی پوست، فیزیوپاتولوژی درد، ارزیابی میزان درد، تكنیك‌های مزوتراپی، مكانیسم عمل و تئوری، آسپسی (جلوگیری از ورود میكروب به بدن) حوادث و تصادفات، عفونت‌ها و میكروباكتری‌ها، روش انجام مطالعات و پایان‌نامه‌ها

 سمینار دوم: مزوتراپی دردهای رماتیسمی، فارماكولوژی، لیست داروها، آرتروز اعضا و پاتولوژی كاهنده كارآیی اعضاء، رماتیسم‌های فرامفصلی، سندرم‌های مجرایی.

 سمینار سوم:  مزوتراپی و درد پزشكی ورزشی  آناتومی عملكردی شانه، زانو و قوزك پا  تروماتولوژی ورزشی و مزوتراپی درمان تاندونی اعضاء  مزوپاتولوژی التهاب تاندون‌های منتهی به لگن، آسیب‌شناسی ماهیچه‌های ورزشی

 سمینار چهارم: مزوتراپی و دردهای ستون فقرات. آناتومی عملكرد ستون فقرات، سندرم وضعیتی دردهای كمری و درمان آن، درد سیاتیك و سایر دردهای مربوط به ریشه اعصاب. نشانه‌های مربوط به جراحی، دردهای پشت گردنی، N.C.3 مزوتراپی نقطه‌ای سیستماتیزه، مزوتراپی و دردهای كمری با ریشه عصبی.

 سمینار پنجم: مزوتراپی سردردها، میگرن‌ها، الگودیستروفی، پاتولوژی‌های عملكردی، اختلالات ماهیچه‌ای، اسكلتی یا فیبرومیالژی.

 سمینار ششم: مزوتراپی در تخصص پوست و تخصص عروق: فیزیوپاتولوژی فیبروبلاست، بازیابی پوستی و جای زخم پاتولوژیك، فیزیوپاتولوژی پیر پوستی و مزولیفت، چین‌های شكمی، آناتومی بافت چربی، سلولیت، آلوپسی یا پاتولوژی عروقی.

 

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 703 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز