Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 12:12

7
تیر
جلای پوست بـــا روغــن

جلای پوست بـــا روغــن

داشتن پوست تمیز، درخشان و مرطوب بدون جوش، لك و دانه‌های سرسیاه و سرسفید آروزی هر كسی است. شركت‌ها و كارخانه‌های تولید محصولات پوستی

جلای پوست بـــا روغــن

 

 

داشتن پوست تمیز، درخشان و مرطوب بدون جوش، لك و دانه‌های سرسیاه و سرسفید آروزی هر كسی است. شركت‌ها و كارخانه‌های تولید محصولات پوستی با این ادعا كه محصولات‌شان می‌تواند پوستی دلخواه و مطلوب برای مصرف‌كنندگان به ارمغان بیاورد، انواع محصولات با تركیبات مختلف را روانه بازار می‌كنند؛ اما مشكل اصلی كه با مصرف این محصولات به وجود می‌آید، این است كه تمامی آنها چربی طبیعی پوست را از بین برده و چربی خودشان را جایگزین آن می‌كنند و به این ترتیب این بزرگ‌ترین ارگان بدن وارد چرخه‌ای خشك و بدون چربی می‌شود. مشكل دیگر این محصولات استفاده از خوشبوكننده‌هاست كه از مهم‌ترین عوامل حساسیت‌زای پوستی هستند. تقریباً در تمام این محصولات از چنین خـوشبوكـننـده‌هایی اســتفاده می‌شود. برای اطمینان می‌توانید هم‌اكنون یكی از محصولات موجود در منزل‌تان را امتحان كنید. به این ترتیب پوستی خشك و حساس جایگزین پوستی چرب می‌شود.

 

پاكسازی پوست دست یافتنی است

هیچ‌گاه استفاده از روغن برای پوست صورت خود را امری غیرممكن تلقی نكنید. چربی‌ها به تنهایی نمی‌توانند به پوست شما آسیب برسانند. جوش‌ها، كیست‌ها، دانه های سرسیاه و دانه‌‌های سرسفید در اثر عوامل مختلفی مثل هورمون‌ها، باكتری‌ها، سلول‌های مرده پوست و ... به وجود می‌آیند. پوست شما به طور طبیعی چربی تولید می‌كند، زیرا به آن نیاز دارد. بهتر است به این ارگان بزرگ بدن‌تان اجازه دهید كارش را به درستی انجام دهد و همه‌چیز به صورت طبیعی اتفاق بیفتد. چربی طبیعی بدن شما نه تنها باعث حفظ رطوبت و نرم شدن پوست‌تان می‌شود، بلكه آن را التیام می‌دهد، از آن محافظت می‌كند  و به طور كلی عملكرد آن را بهبود می‌بخشد. پوستی كه عملكرد درستی دارد، زیبا، تمیز و درخشان خواهد بود؛ پس باید یاد بگیریم كه همگام با پوستمان حركت كنیم نه برخلاف آن.

وقتی كه به پاكسازی ظاهری پوست می‌پردازیم، به جنبه‌های داخلی آن نیز توجه داشته باشیم.

 

آب بنوشید

هیچ‌گاه كمتر از هشت لیوان آب در طی روز ننوشید. اگر دچار آسیب‌دیدگی پوستی شده‌اید، بیشتر آب بنوشید. آب باعث می‌شود تا بدن از شر سموم اضافی خلاص شود و دفع این سموم برای سلامت پوست بسیار مفید است. همیشه یك بطری آب همراه داشته باشید.

 

روغن‌های كوچك

نكته بسیار مهم دیگر، توجه به روغن مورد استفاده برای ماساژ صورت است. ما به دو نوع روغن نیاز داریم. اولی كه بسیار هم مهم است، روغن كرچك است. روغن كرچك خاصیت ضدالتهابی و از طرفی قابلیت پاكسازی و درمان دارد؛ به همین دلیل است كه ما آن را مهم‌ترین روغن می‌دانیم. خاصیت جادویی این روغن باعث شده است كه تاكنون تحقیقات بسیاری روی آن انجام شود. دكتر مك گاری، نویسنده كتاب «روغنی كه شما را شفا می‌دهد» می‌گوید: «روغن كرچك عملكرد بدن را به بهترین حالت ممكن می‌رساند، ولی اغلب ما نسبت به آن بی‌توجهیم. روغن كرچك بسیار غلیظ است و خاصیت پاك‌كنندگی بالایی دارد. شما می‌توانید آن را با یك روغن دیگر كمی رقیق كنید. روغن تخم آفتابگردان از گذشته‌های دور تا به امروز بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

 

فواید روغن‌های طبیعی

اسیدهای چرب ضروری به خودی خود در بدن تولید نمی‌شوند، اما تمام سلول‌های بدن‌ ما برای سلامت بیشتر به آن نیاز دارند. این اسیدها كمك می‌كنند تا رطوبت طبیعی پوست در حد تعادل حفظ شود و از خشكی بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌كنند. روغن‌های ثانویه را بسته به نوع پوست و نیاز پوست‌تان انتخاب كنید. روغن‌های طبیعی گیاهی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و املاح هستند و این خواص معمولاً در روغن‌های تصفیه‌شده وجود ندارد. حتی می‌توانید از این روغن‌ها در آشپزخانه و برای پخت غذاها و سالادها نیز استفاده كنید.

 

روغن تخم آفتابگردان و روغن زیتون بكر

هر دو برای عملكرد بهتر پوست و ماساژ صورت بسیار مفید هستند. این روغن‌ها به خوبی جذب پوست می‌شوند و به روغن كرچك كمك می‌كنند تا بهتر و راحت‌تر جرم‌ها و كثافت‌ها را به سطح پوست برسانند و وقتی كه این چرك‌ها به سطح پوست رسیدند، به راحتی از روی آن پاك می‌شوند.

 

انواع پوست و روغن‌های مورد نیاز

 نخستین گام برای تهیه روغن مخصوص پاكسازی پوست شما، اطلاع از نوع پوست‌تان می‌باشد. افرادی كه پوست‌شان نسبتاً خشك است، نیاز كمتری به مصرف روغن كرچك دارند و برعكس، پوست‌های چرب بیشتر به مصرف آن نیاز دارند. هنگام تركیب روغن‌ها به مقدار هر یك توجه داشته باشید. مثلا:

 30 درصد روغن كرچك را با 70 درصد روغن تخم آفتابگردان تركیب كنید.

این میزان برای پوست‌های چرب مناسب است.

 برای پوست‌های معمولی و نرمال 20 درصد روغن كرچك را با 80 درصد روغن تخم آفتابگردان تركیب كنید.

 10 درصد روغن كرچك را با 90 درصد روغن تخم آفتابگردان تركیب كنید.

این میزان برای پوست‌های خشك مناسب است. شما می‌توانید این نسبت‌ها را با توجه به نیاز پوست‌تان به دلخواه كمی تغییر دهید. اگر پوست‌تان بیش از حد خشك است، از روغن كرچك بسیار كمتر استفاده كرده و آن میزان را با روغن تخم آفتابگردان جایگزین كنید؛ اما به خاطر داشته باشید كه روغن كرچك برای تصفیه و پاكسازی منافذ پوست‌تان بهترین انتخاب است. روغن تخم‌آفتابگردان نیز بهترین انتخاب برای رقیق كردن روغن كرچك می‌باشد و می‌تواند سایر مواد مغذی مورد نیاز پوست و البته رطوبت بیشتر را به آن بدهد. پیشنهاد ما برای پوست‌هایی كه گاه چرب و گاه خشك هستند، گاهی اوقات پوست پوست و برخی مواقع نیز دچار حساسیت می‌شوند، 25 درصد روغن كرچك و 75 درصد روغن تخم آفتابگردان است.

 

شیوه پاكسازی با استفاده از روغن

بهتر است این‌كار را بعدازظهر و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. صبح‌ها فقط پوست خود را با یك دستمال تمیز كه با آب گرم شسته‌اید، تمیز كنید. در انجام این كار (پاكسازی) افراط نكنید؛ زیرا باعث می‌شود حساسیت پوست‌تان افزایش یابد و روغن و چربی بیشتری تولید كند.

 

 

مواد لازم برای ماساژ پوست:

یك حوله یا دستمال نرم، روغن مناسب و آب روان نسبتاً گرم:

حدود یك‌چهارم از روغن را كف دست خود بریزید و دست‌های‌تان را به هم بمالید تا كمی گرم شود و آن را خود به صورت‌تان بمالید. ماساژ صورت‌تان را شروع كنید. با این‌كار جرم‌ها، چرك و كثافت از پوست‌تان جدا می‌شود و هیچ نیازی به استفاده از شیرپاك‌كن نیست. با این روش حتی می‌‌توان آثار باقیمانده از ریمل ضدآب در نواحی اطراف چشم‌ها را نیز پاك كرد. حركات دست‌ها باید بسیار نرم باشد. روی نواحی كه مشكل بیشتری دارند، تمركز كنید. به هنگام ماساژ دادن ذهن خود را از آلودگی‌ها پاك كنید و نفس عمیق بكشید. استرس‌ها را از خود دور كنید و برای این كار وقت كافی بگذارید. در ذهن خود تصویر خوبی از پوست‌تان تصور كنید و روی آن تصویر متمركز شوید. باور كنید كه رسیدن به این تصویر قابل دسترس است. شما هم می‌توانید پوست تمیز و بدون لكی داشته باشید. به یك پوست كامل فكر كنید و یك نفس عمیق بكشید. وقتی كه كاملا احساس آرامش كردید، با دستمال نرم و شسته‌شده شروع به پاك كردن صورت‌تان كنید. از آب نسبتاً گرم برای شستن صورت استفاده كنید تا تمام منافذ باز و روغن‌ها از منافذ خارج شوند. آب سرد قادر به باز كردن منافذ نیست. با همان دستمال سطح پوست صورت‌تان را بپوشانید و در همان حالت بمانید تا دستمال سردتر شود. در این حالت احساس خواهید كرد كه تمام آلودگی‌ها و چرك‌ها از پوست‌تان خارج می‌شوند. دستمال را مجدداً با آب گرم بشویید و روی سطح پوست‌تان بگذارید. كمی صبر كنید تا دستمال سرد شود. این كار را دو تا سه بار انجام دهید. دقت كنید پارچه را محكم روی پوست‌تان نكشید. هیچ ترسی نداشته باشید، چربی‌ها با دستمال كاملاً پاك می‌شوند. این شیوه پاكسازی باید به طور مرتب انجام شود، نه فقط گاهی اوقات. وقتی كه منافذ‌تان را پاك كنید، پوست مجدداً عملكرد درست خود را از سر می‌گیرد. پوست خوب و كامل یكشبه به دست نمی‌آید، ولی با كمی ماساژ می‌توان شاهد تغییرات هر چند اندك در آن شد. به پوست‌تان فرصت دهید تا خود را با پاكسازی با روغن و ماساژ تطبیق دهد.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 699 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز