Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 22:58

25
اردیبهشت
كاربرد ليزر در زيبایی

كاربرد ليزر در زيبایی

هیچ درمان معجزه‌آسایی وجود ندارد كه بتوان با آن این نقش‌ها را در یك جلسه كاملا محو كرد. هر درمانی كه ادعا شود در یك جلسه تاتو را كاملا از بین می‌برد، قطعا به پوست آسیب خواهد رساند

تحريريه دنيای سلامت

 

 

درمان با لیزر برای محو كردن تاتوها

هیچ درمان معجزه‌آسایی وجود ندارد كه بتوان با آن این نقش‌ها را در یك جلسه كاملا محو كرد. هر درمانی كه ادعا شود در یك جلسه تاتو را كاملا از بین می‌برد، قطعا به پوست آسیب خواهد رساند.

چند سوال رایج درباره محو كردن تاتو با لیزر وجود دارد كه در زیر می‌خوانید:

وقتی لیزر به كار می‌افتد، چه احساسی به فرد دست می‌دهد؟

هنگامی كه لیزر برای محو تاتو به كار می‌افتد، احساس می‌كنید با یك بند لاستیك به پوست شما ضربه زده می‌شود. معمولا این كار نیاز به بی‌هوشی ندارد، ولی ممكن است برای افرادی كه نمی‌توانند این احساس را تحمل كنند، بی‌حسی موضعی به كار رود. 

چند جلسه لازم است تا تاتو كاملا محوشود؟

تعداد جلسات این درمان به عوامل مختلفی بستگی دارد كه عبارتند از: اندازه تاتو، رنگ و نوع جوهر به كار رفته، میزان عمق نفوذ جوهر تاتو در پوست و روش انجام تاتو. معمولا تاتوهایی كه به طور حرفه‌ای انجام شده‌اند، در 10 جلسه یا بیشتر كاملا محو می‌شوند؛ ولی تاتوهایی كه به وسیله افرادد غیرحرفه‌ای انجام گرفته باشد، با 4 جلسه هم از بین خواهند رفت. فاصله جلسات درمان 6 هفته است. 

آیا رنگ تاتو در نتایج درمان با لیزر تأثیر می‌گذارد؟

بله. تاتوهایی كه به رنگ‌های آبی تیره یا قرمز هستند، بهتر از بقیه رنگ‌ها پاسخ می‌دهند، در حالی كه تاتوهای سبز یا زرد سخت‌تر از بقیه محو می‌شوند. 

آیا تاتو كاملا محو می‌شود؟

در بسیاری موارد بیش از 95 درصد رنگ تاتو و نقش آن با لیزر از بین خواهد رفت؛ ولی خوب است بدانید كه در حال حاضر در سراسر دنیا بیش از 100 رنگ برای خالكوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر نوع رنگ و میزان نفوذ آن در پوست مشخص نباشد، نمی‌توان درباره موفقیت درمان نظر داد.

آیا محو كردن تاتو با لیزر اسكار باقی می‌گذارد؟

درصد زیادی از كسانی كه با این روش تاتوی‌شان را برمی‌دارند، دچار اسكار نمی‌شوند؛ ولی از آنجایی كه پوست هر كس خصوصیات منحصر به فرد خودش را دارد، نمی‌توان تضمین كرد كه پس از پایان درمان در محل تاتو اسكاری باقی نماند. در برخی افراد پوست آن ناحیه اندكی تغییر می‌كند و باا بافت كناری قدری متفاوت خواهد بود. اگر فكر می‌كنید كه پوست‌تان ممكن است پس از لیزر درمانی دچار اسكار شود، بهتر است پیش از شروع درمان یك تست لیزر انجام دهید تا واكنش پوست‌تان را مشاهده كنید. 

پس از جلسات درمان چه اتفاقی می‌افتد؟

گاهی ممكن است پس از جلسه درمان نقاطی از محل تاتو خون بیاید و یك زخم كوچك سطحی ایجاد شود. باید تا زمانی كه این زخم كاملا خوب نشده آنتی‌بیوتیك مصرف كرد.

شما می‌توانید به طور عادی حمام كنید، ولی بهتر است تا چند روز پس از جلسه درمان از فعالیت‌های شدید پرهیز كنیدد تا بیشترین نتیجه را بگیرید. 

لیزر موهای زائد

این لیزر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و قطعا شما هم پرسش‌های زیادی راجع به آن در ذهن دارید. پاسخ برخی از این پرسش‌ها را در زیر می‌خوانید:

لیزر چطور موهای زائد را از بین می‌برد؟

لیزری كه با طول موج مشخصی به كار افتاده، نور و انرژی خاصی دارد كه می‌تواند ریشه موهایی را كه در زمان درمان در حال رشد هستند بسوزاند. 

آیا لیزر درمانی موهای زائد بی‌خطر است؟

میزان موفقیت و درجه ایمنی این درمان به توانایی و مهارت متخصصی بستگی دارد كه از لیزر استفاده می‌كند تا بداند چطور و با چه درجه‌ای لیزر را به كار اندازد تا در عین اینكه موهای زائد از بین می‌روند، به پوست آسیبی نرسد و دچار سوختگی نشود. اگر لیزر با درجه كمتری از میزان لازم به كار افتد، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

فرد در هنگام انجام لیزر چه حسی دارد؟

مثل این است كه با یك كش لاستیكی به پوست شما ضربه می‌زند و دارای قدری سوزش خواهد بود. 

كسانی كه الكترولیز را تجربه‌ كرده‌اند، درد و ناراحتی لیزر را بسیار كمتر از الكترولیز می‌دانند. 

پس از جلسه درمان باید چه كرد؟

ممكن است تا 12 ساعت پوست شما قرمز باشد. استفاده از یك كرم تسكین دهنده پوست مفید است.

سعی كنید پیش و پس از جلسه درمان از فرآورده‌هایی كه ممكن است پوست را تحریك كنند، مانند رتین‌- آ و گلیكولیك اسید، استفاده نكنید. مصرف مداوم و مرتب كرم ضد آفتاب برای پوستت صورت توصیه می‌شود. 

پس از چند جلسه موها كاملا از بین خواهند رفت و نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد؟

میزان رشد موهای فرد و پاسخ او به درمان تعیین می‌كند كه بیمار باید چند جلسه مراجعه كند.

چین و چروك‌ها و انواع اسكارها

لیزر در برطرف كردن جای جوش‌ها یا اسكار باقیمانده از زخم‌ها یا جای جراحی‌ها نیز كاربرد دارد و از آن برای كاهش چین و چروك‌های صورت نیز استفاده می‌شود.

ترمیم پوست با لیزر، درمان رایجی است كه پوست آسیب دیده از آفتاب یا پیر را برمی‌دارد تا فرد ظاهر جوان‌تری پیدا كند.

ترمیم كردنن پوست با لیزر در برطرف كردن نقص‌های ساده صورت مؤثر است. لیزر می‌تواند چین و چروك‌های كنار چشم‌ها، دهان و گونه‌ها را بردارد یا از عمق آنها بكاهد. اگر هم رنگ پوست شما قدری به زردی یا خاكستری می‌زند، كمك‌تان می‌كند. 

لیزر می‌تواند برای حل مشكلات زیر به كمك شما بیاید:

چین و چروك‌های سطحی 

لك‌های ناشی از پیری 

پوست ناصاف

پوستی كه از آفتاب آسیب‌دیده 

جاهای باقی‌مانده از آكنه یا آبله مرغان 

فرایند ترمیم پوست با لیزر محدودیت‌هایی هم دارد.

این روش نمی‌تواند در از بین بردن چین و چروك‌های عمیق موثر واقع شود. به علاوه، اثرات این درمان موقتی است؛ چرا كه با افزایش سن، پوست دستخوش تغییراتی می‌شود، مجدد چین و چروك می‌خورد و سفتی و سطح صاف خود را ازز دست می‌دهد.

در ضمن با خندیدن و حرف زدن خطوطی كه با لیزر از بین رفته بود، باز می‌گردد. بنابراین، درمان نیاز به تجدید خواهد داشت. در شماره آتی روش‌های آمادگی افراد برای انجام عمل لیزر و پس از آن و هم‌چنین عوارض جانبی این درمان را شرح خواهیم داد.

برچسب ها: لیزر موهای زائد، چین و چروك‌، درمان با لیزر، محو كردن تاتوها، انواع اسكارها، لك‌های ناشی از پیری، جاهای باقی‌مانده از آكنه یا آبله مرغان تعداد بازديد: 888 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز