Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 09:20

7
آذر
مرهم تغذیه برای درمان جوش

مرهم تغذیه برای درمان جوش

آکنه ناشی از تغییرات هورمونی افزایش یافته در بدن است و خود را به عنوان مجموعه‌ای از زخم و جوش، بر روی صورت، بازوها، گردن و پشت بدن نشان می‌دهد.

موژان زرگرزاده؛ كارشناس تغذیه بیمارستان امام خمینی

 

 

آکنه ناشی از تغییرات هورمونی افزایش یافته در بدن است و خود را به عنوان مجموعه‌ای از زخم و جوش، بر روی صورت، بازوها، گردن و پشت بدن نشان می‌دهد. این وضعیت دردناک است و گاهی اوقات، محل جوش‌ها زخم می‌شود. التهاب، قرمزی و تورم مشخصه بیشتر موارد آكنه است.

تغذیه مناسب

اغلب گفته شده که هیچ شواهد علمی در این مورد كه برخی از غذاها در بروز آکنه موثر هستند موجود نمی‌باشد، البته شاید هیچ مدرک علمی وجود نداشته باشد، اما تجربه از نسل‌های بسیاری نشان داده است که تغذیه در این بیماری بسیار مهم و ضروری است.

چند توصیه

‌ مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا- 3 و ویتامین D.

‌ نوشیدن حداقل 2 لیتر آب در روز.

‌ همیشه صورت خود را تمیز نگه دارید و حداقل 2 بار در روز، صورت خود را به ‌آرامی بشویید، اما مراقب باشید که پوستتان خشک نشود.

‌‌ تمام مواد آرایشی صورت خود را در هنگام شب قبل از خواب بشویید، زیرا پوست شما نیاز به تنفس آزادانه دارد.

‌‌ مصرف غذاهای شیرین، چرب و تند را محدود نمایید.

 در مصرف این مواد غذایی احتیاط كنید

1.‌ آرد و شکر تصفیه‌شده، کیک و شیرینی،  چیپس، بیسکویت، نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های صنعتی باعث آکنه می‌شوند.  به جای نوشابه‌های قندی فقط از آب خالص و چای سبز استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید به جای شکر  از نیشکر استفاده نمایید، چون آن را تصفیه نمی‌کنند و حاوی مواد مغذی و مفید هم می‌باشد.

2. مصرف زیاد گردو، فندق، بادام، پسته و بادام زمینی (از جمله کره بادام زمینی) می‌تواند باعث آکنه شود. البته به‌طور کامل نخوردن آجیل خوب نیست، زیرا بسیاری از گونه‌های دانه‌های روغنی شامل روی می‌باشند که برای سلامت پوست ضروری است.

3. محصولات لبنی شامل بستنی و پنیر خامه‌ای را محدود نمایید، زیرا باعث تحریک آکنه می‌شوند.

4. از خوردن غذاهای سرخ‌شده و غذاهای چرب امتناع کنید.

5.‌ مصرف كافئین را محدود نمایید.

 

برچسب ها: جوش، آکنه، تغذیه و جوش، جوش های صورت، دلایل جوش، محل جوش ها، آکنه چیست، درمان آکنه ها تعداد بازديد: 1031 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز