Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 11:46

8
بهمن
يك مو هم غنيمت است (1)

يك مو هم غنيمت است (1)

هر روزه ممكن است شما 50 تا 100 تار موی خود را از دست بدهید؛ اما این امری طبیعی است و موهای جدید جایگزین آنها خواهند شد.

تحريريه دنيای سلامت

 

هر روزه ممكن است شما 50 تا 100 تار موی خود را از دست بدهید؛ اما این امری طبیعی است و موهای جدید جایگزین آنها خواهند شد. اگر تعداد موهای جایگزین كمتر از تعدادی است كه از دست می‌دهید، علامتی هشداردهنده است كه معمولا به دلیل رژیم بد غذایی، اضطراب، شوره سر، گردش ضعیف خون، كم‌خونی، عصبانیت، تنش‌های روانی و زندگی بدون تحرك بروز می‌كند.

از آنجایی كه بیشتر افراد دچار ریزش مو هستند، بنابراین راه‌های مختلف را جهت رهایی از آن امتحان می‌كنند. بهترین راه درمان طبیعی ریزش مو رعایت استانداردهای صحیح شیوه زندگی است. رژیم غذایی مناسب داشته باشید، به طور منظم ورزش كنید، خواب كافی داشته باشید غذاهای با ارزش غذایی بالا بخورید.

برخی از راه‌های طبیعی درمان ریزش مو عبارتند از

1- حداقل هفته‌ای سه بار موهای خود را بشویید. البته ثابت شده است كه زیاده‌روی در این امر به مو آسیب می‌رساند. از مصرف شامپوها و صابون‌هایی كه حاوی موادشیمیایی هستند، خودداری و فقط از انواع طبیعی آن استفاده كنید.

2- حداقل هفته‌ای سه بار با روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن خردل، مو و پوست سر خود را ماساژ دهید و از عوض كردن مداوم روغن بپرهیزید. این كار یكی از موثرترین راه‌ها در درمان ریزش مو می‌باشد.

3- برای داشتن موهایی سالم، موادی همچون برگ‌های سبز سبزیجات، سالاد، شیر، دانه سویا، مخمر و میوه‌ها را به رژیم غذایی خود اضــافه كنید. 

4- برای متوقف كردن ریزش مو، پس از هر شستشو، پوست سر را ماساژ دهید. این كار غده‌های چربی‌ساز را فعال و باعث تسریع گردش خون می‌شود.

5- چند قطره آب لیموترش و روغن نارگیل را مخلوط كرده و به كف سر بمالید.

6- آب گشنیز برای مو بسیار مفید و سودمند است.

7- تركیب بذر لیمو و فلفل سیاه (به صورت خمیر) همچون معجزه‌ای برای جلوگیری از ریزش مو و كچلی‌های سكه‌ای است.

8- تمیز نگاه داشتن مو بسیار مهم است؛ چرا كه كثیفی‌ها و شرایط نامناسب ریشه مو را از میان می‌برد.

9- از دو گیاه حنا و آلوورا و یا نرم‌كننده‌های خانگی برای داشتن موهایی سالم استفاده كنید.

10- پس از هر نوع ماساژ، سر خود را برای بهتر شدن و تسریع گردش خون وارونه نگاه دارید.

11- موها را بیش از حد نیاز شانه نزنید؛ چون موجب آسیب و شكستگی مو می‌شود.

12- از شانه، برس و هرگونه وسیله‌ای كه با مو در ارتباط است و به دیگری اختصاص دارد، استفاده نكنید زیرا می‌تواند باعث انتقال شپش و یا دیگر عفونت‌ها شود.

13- پوست سر خود را به آب پیاز آغشته كنید و اجازه دهید نیم ساعت باقی بماند؛ سپس شامپو كنید.

14- قبل از شامپو كردن، پوست سر خود را با آب سیر ماساژ دهید.

6 دلیل اصلی ریزش مو

در آقایان ریزش مو با بالا رفتن سن و گاه از سنین نوجوانی آغاز می‌شود كه بعضی آن را پذیرفته و بعضی دیگر درصدد درمان برمی‌آیند.

ریزش مو یا كچلی در خانم‌ها نگرانی بزرگی برای آنها به وجود می‌آورد. یكی از عوامل مهم ریزش مو هورمونی است؛ اما دلایل دیگری هم وجود دارند كه باید به آنها نیز توجه كرد.

1- ریزش طبیعی: در چرخه طبیعی، تارهای مو چند سال متوالی رشد كرده، سپس می‌ریزند و جایگزین موها می‌شوند. این بدان معنی است كه در همه زمان‌ها یكسری از تارهای مو درگیر فرایند ریزش و سری دیگر در حال رشد دوباره و جایگزین شدن هستند. بنابراین ریزش موها هنگام شانه كردن، شستشو، خشك كردن و یا مالش پوست سر بسیار طبیعی است. اما گاهی اوقات این ریزش طبیعی ممكن است به طور موقت افزایش یابد كه می‌تواند زنگ خطری برای كچلی احتمالی باشد.

در این مورد اولین سوالی كه از بیمار پرسیده می‌شود این است كه آیا موها رفته رفته در حال كم پشت شدن هستند یا ریزش بیش از حد، طبیعی است كه البته مورد دوم احتیاج به درمان ندارد..

 

برچسب ها: ریزش مو، جلوگیری از ریزش مو، تقویت مو، يك تار مو هم غنيمت است!، روش تقویت مو، موهای نازک و کم پشت تعداد بازديد: 905 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز