Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:09

19
تیر
مراقبت از پاها (1)

مراقبت از پاها (1)

نیم فنجان نمك را در یك لیتر آب حل كنید و آن را روی پاهای‌تان بریزید و بدون آنكه پاهای‌تان را با آب بشویید، فقط آنها را خشك كنید.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

آیا شما نیز جزو آن كسانی هستید كه از بوی بد پاهای خود رنج می‌برید؟ آیا مردم به محض آنكه پاهای‌تان را از كفش درمی‌آورید، از اطراف شما پراكنده می‌شوند. ما به شما چند روش پیشنهاد می‌كنیم تا بتوانید از شر بوی بد پا خلاصی یابید.

پاهای خود را بشویید

شاید فكر كنید كه یك روش ساده برای از بین بردن بوی پاها كافی است؛ اما راه اصلی رهایی از همه باكتری‌ها و سلول‌های مرده‌ای است كه باكتری‌ها از آنها تغذیه می‌كنند؛ بنابراین شست‌وشوی سطحی و عجولانه پاها برای از بین بردن این باكتری‌ها كافی نیست. با یك كیسه، مسواك و یا سنگ‌پا و یك صابون ضد باكتری پاهای خود را به خوبی بشویید.

فراموش نكنید كه لابه‌لای انگشتان پاهای‌تان را خیلی تمیز بشویید و بعد از شست‌وشو آنها را به خوبی خشك كنید. رطوبت ناشی از شست‌وشو یا عرق كردن پاها، محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باكتری‌ها فراهم می‌كند؛ بنابراین برای خشك كردن كامل پاهای‌تان وقت بیشتری صرف كنید. پاهای خود را دست كم روزی یك بار بشویید.

اگر امكان شست‌وشوی پاهای‌تان وجود نداشت، با یك تكه دستمال كاغذی یا دستمال ضد باكتری آغشته به الكل آنها را تمیز كنید.

خیساندن پاها

شاید باور نكنید؛ ولی پاهای شما روزانه به اندازه دو فنجان عرق می‌كنند! با برخی روش‌ها می‌توان پاها را تمیز و سالم نگاه داشت؛ مثلاً بعضی از تركیبات اجازه نمی‌دهند محیط مناسبی برای رشد باكتری‌ها در پاها فراهم شود. این تركیبات عبارتند از: 

سفیدكننده

هفته‌ای یك بار به مدت 5-10 دقیقه پاهای خود را با مایع سفیدكننده تمیز كنید. یك قاشق غذاخوری مایع سفیدكننده را در یك لیتر آب ولرم حل كرده و به پاهای‌تان بمالید تا خوب خیس شوند. اگر با این كار پوست پاهای‌تان خیلی خشك شدند، بعد از شست‌وشو آنها را با مقداری وازلین یا كمی كرم چرب كنید.

به این ترتیب بوی بد پاها نیز از بین می‌رود. مایع سفیدكننده، باكتری‌ها را از بین می‌برد. جوراب‌های سفید خود را نیز گاهی اوقات با مایع سفیدكننده بشویید. اگر كفش‌های‌تان نیز در برابر این مایع مقاوم هستند، گاهی اوقات داخل آنها مقداری مایع سفیدكننده بریزید.

یك ساعت و نیم بعد مایع را از كفش‌های خود خالی و آنها را به طور كامل خشك كنید. دقت داشته باشید كه قبل از خشك شدن كفش‌ها، آنها را پا نكنید.

چای

هفته‌ای یك بار به مدت 30 دقیقه، پاهای‌تان را با چای بشویید. اسید مازوئی موجود در چای باعث خشكی پوست پاهای‌تان می‌شود.

آب نمك

نیم فنجان نمك را در یك لیتر آب حل كنید و آن را روی پاهای‌تان بریزید و بدون آنكه پاهای‌تان را با آب بشویید، فقط آنها را خشك كنید...

 

برچسب ها: پا، مراقبت از پا، بوی پا، خستگی پا، پاهای خود را بشویید، پاهای خود را بمالید، شستن پاها تعداد بازديد: 894 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز