Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:27

5
دی
روش صحیح شست‌و شوی موی سر

روش صحیح شست‌و شوی موی سر

بعد از آنكه موهای خود را به طور كامل شامپو زدید، با آب به خوبی بشویید. در صورت عدم شست و شوی مناسب، موها‌ی‌تان چسبنده و بی‌حالت به نظر می‌رسند.

تحريريه دنیایسلامت

 

 شستن موهای سر یك كار بسیار عادی است كه همه ما به طور مرتب آن را انجام مي‌دهيم. اما آیا مي‌دانيد اگر این كار را اشتباه انجام دهید، چقدر به موهایتان آسیب مي‌رسد؟ ما به شما چند روش مناسب برای شست و شوی موها پیشنهاد مي‌كنيم: موهای ما در اثر تماس با محیط اطرافمان كثیف مي‌شوند و به خاطر ترشحات چربی پوست سر روغنی به نظر می رسند؛ پس برای تمیزی و سلامت موها، باید به طور مرتب آنها را شست.

درست شستن موها مانع شكنندگی و ایجاد فر در موها شده و چون تمام چربیهای زائد و آلودگیها از روی آن پاك مي‌شود، نرم و صاف و موجدار به نظر مي‌رسد.

 مقداری شامپو (حدود یك چهارم كف دست) را روی موهای خود بریزید. مقدار شامپو بستگی به جنس و نوع موهایتان دارد. كف زدن موها را از ریشه شروع كنید تا به نوك موها برسید.

 بعد از شستن موها، نوبت به نرم كننده مي‌رسد. دقت كنید كه نرم كننده اصلاً با ریشه های مو تماس نداشته باشد.

 حالا موهای خود را با آب نسبتاً سرد بشویید. این كار باعث مي‌شود تا غده‌های ترشحی موها بسته شوند و بعد از خشك شدن بسیار درخشانتر به نظر برسند.

 قبل از استفاده از سشوار، آب موهایتان را با یك حوله بگیرید. حوله را دور موهایتان بپیچید و با دستها آرام به آنها فشار آورید تا رطوبت و خیسی جذب حوله شود.

چگونه موهای خود را با جوش شیرین بشوییم؟

جوش شیرین یك پاك‌كننده فوقالعاده برای موها و پوست سر محسوب مي‌شود. اگر تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی موجود در انواع شامپوها ندارید، مي‌توانيد از جوش شیرین استفاده كنید.

 یكدوم فنجان جوش شیرین را با 4 لیتر آب ولرم مخلوط كنید (بهتر است برای حل كردن جوش شیرین در آب از قاشق چوبی استفاده كنید. به جای این كار مي‌توانيد در یك ظرف دیگر مقداری آب سرد ریخته و یكدوم فنجان جوش شیرین به آن بیفزایید) و آن را خوب هم بزنید تا یك تركیب خمیر مانند به دست آید. این خمیر شبیه شامپو عمل مي‌كند.

 قبل از آنكه خمیر یا محلول رقیق آب و جوش شیرین را روی موهای خود بمالید، موهایتان را با آب بشویید، بعد آن را روی موهای خود بمالید و سپس خوب بشویید.

 اگر از خمیر جوش شیرین و آب استفاده میكنید، بعد از آنكه خمیر را به موهای خود آغشته كردید با نوك انگشتان خود مواد را به فرق سر بمالید و چند دقیقه در همان وضعیت بمانید.

چگونه موهای خود را بدون شامپو بشوییم؟

شامپوها حاوی مواد شیمیایی هستند كه به موها آسیب میرسانند. شما مي‌توانيد موهای خود را بدون شامپو و فقط با استفاده از نرم‌كننده بشویید.

 ممكن است مدتی طول بكشد تا موهایتان به شست و شوی بدون شامپو عادت كند. شما باید موهای خود را خیس كرده و برای لطافت و زیبایی آن از نرم‌كننده استفاده كنید.

 شما مي‌توانيد برای تمیزی بیشتر موهای خود از سركه سیب، آب لیمو و یا جوش شیرین استفاده كنید. این مواد طبیعی موجب پاكیزگی و سالم ماندن موها مي‌شوند.

چگونه موهای بافته شده (گیس) را بشوییم؟

 ابتدا موهای خود را با آب كاملاً خیس كنید. توجه داشته باشید كه موهای بافته شده را اصلاً با زور نكشید و به آنها فشار زیادی وارد نكنید.

 مقداری شامپو كف دست خود بریزید و موها را از پایین به سمت فرق سر شامپو كنید. حركت انگشتان شما باید بسیار ملایم و نرم باشد.

چگونه رنگ موها را بشوییم؟

 موهای خود را با آب گرم خیس كرده، به آنها شامپو بزنید و بعد بشویید. مي‌توانيد از صابون نیز برای شستن موها و پاك كردن رنگ استفاده كنید.

چگونه موهای اضافه شده (اكستنشن) را بشوییم؟

دو نوع موی اضافه (اكستنشن) وجود دارد: نوع اول مصنوعی و نوع دوم موهای طبیعی كه در هر مورد باید موها را به روش متفاوت شست.  موهای طبیعی را مي‌توان شبیه موهای معمولی شست.

اما شست و شوی موهای اضافه شده مصنوعی كمی متفاوت است:

 برای موهای مصنوعی نباید از مواد شیمیایی و یا گرما استفاده كرد. از یك شامپوی مخصوص موهای اكستنشن استفاده كنید. مي‌توانيد از مقداری نرم‌كننده نیز برای لطافت و درخشندگی بیشتر موهای خود استفاده نمایید.

چگونه موهای خود را كوتاه و مرتب كنیم؟

اگر قصد دارید خودتان موهایتان را مرتب كنید، به نكات زیر توجه نمایید. اولین گام برای مرتب كردن موها، كوتاه كردن موهای مرده است كه معمولاً در نوك مو هستند با این كار بقیه قسمت‌های مو بهتر رشد مي‌كند. مرتب كردن موها باعث مي‌شود شادابتر و سرحالتر به نظر برسید.

چگونه موهای بلند را مرتب كنیم؟

ابتدا موهای بلند خود را بشویید و نرم‌كننده بزنید. بعد آب آنها را با یك حوله خشك بگیرید تا فقط مرطوب باشند. موهای مرطوب را راحتتر مي‌توان كوتاه و مرتب كرد. (در صورت خشك شدن مي‌توانيد از یك آبپاش نیز استفاده كنید). حالا موهای خود را شانه بزنید و مطمئن شوید كه هیچ گرهای ندارد. بعد با كمك شانه مناسب موهای خود را تقسیم كرده (از سر انگشتان خود نیز مي‌توانيد برای این كار كمك بگیرید).

نوك موهایتان را تا جایی كه میخواهید كوتاه كنید. موها را لای انگشتان میانی بگیرید و با قیچی كوتاه كنید. این كار را در تمام بخشهای مو انجام دهید. در حین قیچی كردن دقت كنید حركت دستها به صورت مستقیم باشد. نیاز به دو آیینه یكی برای جلوی سر و دیگری پشت سر خود دارید تا در حین كار دید بهتری داشته باشید. اگر موهایتان مدل مردانه است و می‌خواهید آن را مرتب كنید، با انگشتان خود نوك موها را در دست گرفته و با دست دیگر آن را كوتاه كنید.

 

 

 

برچسب ها: روش صحیح شستن موی سر، شستن موی سر با جوش شیرین، شستن موی سر بدون شامپو، شستن رنگ موهای سر، نحوه مرتب كردن موهای بلند تعداد بازديد: 722 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز