Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:47

10
تیر
اختلالات بینایی در سالمندان

اختلالات بینایی در سالمندان

نقص بینایی در اثر پیرچشمی و آب مروارید در سالمندان بسیار شایع است. در سن 64-60، 15 درصد و در سن بالای 75 سالگی، بیشتر از 50 درصد به آب مروارید مبتلا می‌شوند.

دکتر نسرین عاقلی؛ متخصص تغذیه

 

یکی از علل آب مروارید را به کمبود ویتامین C و کاروتنوئیدها نسبت می‌دهند.

مصرف سبزی و میوه تازه به ویژه مرکبات در تأخیر بروز این بیماری می‌تواند مؤثر باشد.

مصرف پنج واحد سبزی، از جمله اسفناج، کلم بروکلی، فلفل‌قرمز و نارنجی روزانه و یک بار در هفته ماهی چرب و همچنین مصرف پنج واحد میوه در روز توصیه می‌شود.

علاوه بر عوامل تغذیه‌ای، سیگار باعث آب مروارید و خرابی بافت‌ها می‌گردد.

بهتر است افراد وسط روز از تابش نور خورشید در امان باشند. رژیم کم نمک از پیشرفت آب مروارید جلوگیری می‌کند.

خرابی شبکیه در اثر دیابت و تصلب شرائین، آتروفی عصب بینایی و آب سیاه حاد و مزمن، از عوامل خرابی دید در سالمندان می‌باشند.

به طور کلی برای سلامت بافت‌های چشم، قرنیه، شبکیه و اعصاب چشم، دریافت ویتامین‌های A ,C ,1B ,B2 ,B3 ,B6 ,12B  و عنصر روی لازم است.

دریافت زیاد اسید لینولئیک (روغن‌های مایع)، اسیدهای چرب اشباع و ترانس، بیماری‌های چشمی را افزایش و مصرف ماهی و اسیدهای  چرب امگا 3 خطر را کاهش می‌دهد.

 

برچسب ها: تغذیه و آب مروارید، سلامت بینایی، آب مروارید سالمندان، چشم سالمندان، مشکلات بینایی سالمندان، تغذیه و اختلالات بینایی در سالمندان، پیر چشمی تعداد بازديد: 1498 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز