Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 08:44

بيماری‌های عفونی

بازدید: 23564

  • دانستنی‌های کرونا ویروس

    دانستنی‌های کرونا ویروس

    در حال حاضر بهتر است تمام موارد تب و سرفه دقیق معاینه شود، به خصوص در افراد با بیماری زمینه‌ای و کودکان و افراد مسن، حتما افراد بیمار حتی به فرض سرماخوردگی ساده از ماسک استفاده کنند. دستمال‌ها در سطل دردار دفع و دست‌ها شسته شوند.

  • ویروسی که کابوس جهان شد

    ویروسی که کابوس جهان شد

    محل انتقال ویروس کرونا بازار غذای دریایی در شهر ووهان اعلام شده است، با این که پستانداران دریایی مانند نهنگ سفید می‌توانند ناقل این ویروس باشند، اما احتمال این که این ویروس از حیوانات زنده دیگر این بازار مثل مرغ، خفاش، خرگوش و مار منتقل شده باشد بیشتر است

  • نگاه های مبتلا به ایدز!

    نگاه های مبتلا به ایدز!

    ایدز یک بیماری ناشی از ویروس است که دستگاه ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری بیشتر از طریق تماس جنسی پرخطر و تزریق با سرنگ‌های مشترک خصوصا در معتادان تزریقی منتقل می‌شود.

  • پایبندی زنان به درمان ایدز بیشتر است

    پایبندی زنان به درمان ایدز بیشتر است

    مینو محرز 74 ساله، هم‌چنان سرزنده و جسور، بیشتر وقت خود را صرف بیماران مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی ایدز می‌کند. او فوق تخصص بیماری‌های عفونی دارد و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران است.

  • گفتگو با دکتر بیژن صدری زاده؛ متخصص بیماری های عفونی

    گفتگو با دکتر بیژن صدری زاده؛ متخصص بیماری های عفونی

    در اینجا گفت و گویی با دکتر بیژن صدری زاده، متخصص بیماری‌های عفونی، پزشک و کارشناس معتمد ایران و سازمان بهداشت جهانی انجام داده‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید.

  • با سرماخوردگی بیشتر آشنا شوید

    با سرماخوردگی بیشتر آشنا شوید

    سرماخوردگی شایع‌ترین بیماری عفونی در انسان است. بزرگسالان به طور متوسط 2 تا 3 بار در سال و كودكان به طور متوسط 6 تا 12 بار در سال به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند.

  • تب؛ زنگ خطر سلامتی

    تب؛ زنگ خطر سلامتی

    گاهی بیماری‌‌های عفونی خطرناک به منزله یک زلزله هشت ریشتری می‌‌مانند که وقتی در جامعه‌ای شیوع پیدا می‌‌کنند، خرابه‌‌های زیادی به بار می‌‌آورند که شاید بازسازی ویرانه‌‌هایش آسان نباشد.

  • آشنایی با چند عفونت پوستی

    آشنایی با چند عفونت پوستی

    آبله مرغان با تب، کسالت و بی‌اشتهایی شروع می‌شود و روز بعد بثورات پوستی به صورت برجستگی‌های شدیداً خارش دار شده که سریعاً تاولی شکل می‌شود. بعد این تاول‌ها پاره شده دلمه می‌بندد.

  • سوزاک، بیماری شایع آمیزشی

    سوزاک، بیماری شایع آمیزشی

    سوزاک یکی از بیماری های واگیردار است که بیشتر مواقع به وسیله تماس جنسی با فرد آلوده منتقل می شود. همچنین این بیماری ممکن است به وسیله تماس با مایعات بدن فرد مبتلا منتقل شود. به همین دلیل بیماری مادر آلوده هنگام زایمان می تواند به نوزاد سرایت کند. سوزاک هم

  • همه چیز درباره شیوع بیماری های واگیردار

    همه چیز درباره شیوع بیماری های واگیردار

    بیماری‌‌های واگیردار (عفونی) بیماری‌‌هایی هستند كه به علت باكتری‌‌ها، ویروس‌‌ها، انگل‌‌ها یا قارچ‌‌ها ایجاد می‌‌شوند و می‌‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دیگران سرایت كنند.

  • پیام های بهداشتی بیماری های فصل سرما

    پیام های بهداشتی بیماری های فصل سرما

    از جمله بیماری‌های شایعی که بیشتر افراد در فصل‌های سرد پاییز و زمستان به آن دچار می‌شوند سرماخوردگی و آنفلوانزا است. در اینجا با راه‌های پیشگیری و درمان این بیماری‌ها آشنا می‌شوید.

  • كلیاتی درباره سل

    كلیاتی درباره سل

    یکی از بیماری‌های عفونی، سل می‌باشد که یک بیماری ریوی است. از علائم سل می‌توان به سرفه، خلط خونی، درد قفسه سینه و خشونت صدا اشاره کرد. این مقاله را بخوانید.

فیلم روز
تصویر روز