Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:03

11
خرداد
هشدار‌های پنهانی قلب (1)

هشدار‌های پنهانی  قلب (1)

برخی مردان به طور ژنتیكی دچار طاسی سر می‌شوند و بعضی دیگر به علت سیگار كشیدن، استرس و تشویش بسیار زیاد و ... طاسی و ریزش شدید موها ایجاد می‌شود.

تحریریه دنیای سلامت

 

 

 

فشار خون بالا، استرس و دیابت همگی از علائم هشداردهنده بیماری‌های قلبی- عروقی هستند. اما جدای از این علائم، برخی نشانه‌های دیگر نیز وجود دارند كه بروز این بیماری‌ها را در آینده نزدیك هشدار می‌دهند و بیشتر ما از آنها غافلیم و هیچ توجهی به آنها نداریم؛ مثل ریزش موها.

با افزایش ریزش مو شاید به هیچ‌وجه به ذهن‌مان هم خطور نكند كه این مسئله می‌تواند ناشی از بیماری قلبی- عروقی باشد. با توجه بیشتر به عوامل خطرساز و برخی نشانه‌ها كه بروز خطر را نشان می‌دهند، می‌توان هر چه سریع‌تر اقداماتی انجام داد. تا آسیب‌ها به حداقل برسند. برخی از این علائم غیرمعمول عبارتند از:

عدم توانایی برای برطرف كردن نیازهای جنسی

نداشتن توانایی لازم برقراری ارتباط جنسی در زنان و مردان كه در هر جنس به شكل متفاوتی بروز می‌كند، می‌تواند نشانه‌ای از بیماری قلبی- عروقی باشد. وقتی كه خون به درستی در رگ‌های خونی جریان نمی‌یابد، مشكلات جنسی پدیدار می‌شود.

با مراقبت‌های پزشكی و درمان بموقع هم موارد مربوط به ناتوانی‌های جنسی و هم بیماری قلبی، برطرف خواهد شد. به عقیده دكتر «آلوارتر»، ورزش منظم و مصرف داروهایی كه پزشك تجویز می‌كند (مثل آسپرین)، مشكل را حل خواهد كرد.

خروپف كردن و توقف تنفس در هنگام خواب

مسدود شدن مجاری هوا در افرادی كه دچار توقف تنفس در هنگام خواب می‌شوند و یا خروپف می‌كنند، می‌تواند نشانه خطر بسیار جدی بیماری قلبی باشد. باید همین حالا از بروز مشكلات مربوط به آینده جلوگیری كنید. این علائم هشداردهنده به شما فرصت كافی برای واكنش مناسب را می‌دهند.

اختلال تنفس در حین خواب یك دهه پیش از بروز بیماری پدیدار می‌شود و شما زمان كافی در اختیار دارید تا به پزشك متخصص مراجعه كنید و بعد از انجام آزمایش‌های لازم مورد درمان قرار بگیرید.

طاسی و بی‌مویی در مردان

 ریزش یكباره موها و طاس شدن علاوه بر تغییراتی كه در ظاهر افراد ایجاد می‌كند، ممكن است هشداری برای عدم گردش مناسب خون در رگ‌ها باشد. گردش نیافتن خون در تمام نقاط بدن به شكل مناسب، باعث می‌شود كه خون كافی به غدد موها نرسد و این موضوع با ریزش موها بروز می‌كند. البته غیر از ناراحتی‌های قلبی- عروقی، موارد دیگری نیز در این عارضه دخیل‌اند.

برخی مردان به طور ژنتیكی دچار طاسی سر می‌شوند و بعضی دیگر به علت سیگار كشیدن، استرس و تشویش بسیار زیاد و ... طاسی و ریزش شدید موها ایجاد می‌شود. دقت داشته باشید، آیا مسأله طاسی و ریزش موها در خانواده شما ارثی است. اگر این طور است، باید بسیار مراقب باشید تا سطح كلسترول خون‌تان افزایش نیابد. همچنین از كشیدن سیگار و نگرانی‌ها و دلهره‌ها دوری كنید...

 

برچسب ها: استرس، دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، علایم بیماری های قلبی، نشانه های بیماری قلبی، بیماری عروقی، خروپف كردن تعداد بازديد: 855 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز