Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:58

25
مهر
تازه های دنیای سلامت

تازه های دنیای سلامت

چندی پیش گروهی از دانشمندان روی 116 هزار زن بالای 50 سال تحقیقات خود را شروع كردند. آنها درصدد بررسی میزان جذب آهن موجود در گوشت و افزایش احتمال بروز سرطان سینه بودند.

تحريريه ماهنامه دنیای سلامت

 

هیچ رابطه‌ای بین افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و میزان مصرف آهن وجود ندارد
در گذشته برخی تحقیقات نشان داده بود كه ارتباط نزدیكی بین میزان مصرف گوشت و سرطان سینه وجود دارد، ولی طبق یافته‌های اخیر هیچ ارتباطی بین آهن موجود در گوشت و ابتلا به سرطان سینه وجود ندارد. چربی‌های اشباع‌شده موجود در گوشت‌‌ مدت‌ها موضوع مورد بحث دانشمندان بسیاری بود و آنها احتمال می‌دادند كه بروز سرطان سینه ممكن است به میزان مصرف گوشت بستگی داشته باشد، زیرا طبق آمار تعداد افراد مبتلا به سرطان سینه در كشورهایی كه مصرف گوشت بیشتری دارند، بیشتر است. چندی پیش گروهی از دانشمندان روی 116 هزار زن بالای 50 سال تحقیقات خود را شروع كردند.

آنها درصدد بررسی میزان جذب آهن موجود در گوشت و افزایش احتمال بروز سرطان سینه بودند. میزان مصرف گوشت در این زنان به مدت 5/6 سال تحت نظر دانشمندان بود و بعد از این مدت، سه هزار و سیصد نفر به سرطان سینه دچار شده بودند. پس از تكمیل تحقیقات، این دانشمندان نتیجه گرفتند كه هیچ ارتباطی بین میزان مصرف گوشت و جذب آهن و افزایش احتمال بروز سرطان سینه وجود ندارد. دانشمندان می‌گویند برای كاهش خطر ابتلا به سرطان سینه فقط باید از غذاهای گوناگون و متنوع استفاده كرد، وزن بدن را در حالت متعادل نگاه داشت و به اندازه كافی نیز تحرك فیزیكی داشت.

 

برچسب ها: سرطان، سرطان سینه، غده ی سرطانی در سینه، جلوگیری از سرطان سینه، مصرف آهن تعداد بازديد: 821 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز