Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:23

16
فروردین
آقایان حتما بخوانند (1)

آقایان حتما بخوانند (1)

یكی از علائم اولیه سرطان روده، تجربه دل‌دردهای ناگهانی است. افرادی كه به سرطان پانكراس دچار هستند، می‌گویند اوایل درد سنگین و راكدی در ناحیه شكم داشتند.

 دکتر حمیدرضااکبری گیلانی؛ متخصص ارولوژی

 

 

 

برای آنكه از خودتان در برابر بیماری سرطان محافظت كنید، اكتفا كردن به آزمایش‌ها كافی نیست، بلكه باید به تمام علائم و نشانه‌هایی كه بدن‌تان نشان می‌دهد، توجه كنید. برخی از این علائم متفاوت، عجیب و غیر قابل توصیف هستند.

در ضمن باید به علائم و نشانه‌های نزدیكانتان نیز توجه بیشتری داشته باشید؛ مثل همسر و فرزندان. بیماری سرطان هرچه زودتر شناسایی شود، بیشتر قابل درمان است.

ترش كردن شدید و یا احساس سیری زیاد بعد از خوردن مقدار اندكی غذا

یكی از شایع‌ترین علائم و نشانه‌های سرطان معده در مراحل اولیه، سوزش قلب و ترش كردن بعد از هر بار وعده غذایی است. این وضعیت بعد از غذاخوردن تشدید می‌شود. در واقع فرد غذای بسیار كمی می‌‌خورد، ولی احساسی كه دارد مثل آن است كه حجم زیادی غذا خورده است.

این درد خاص با مصرف داروی ضد اسید معده برطرف می‌شود و فرد نتیجه می‌گیرد كه اسید معده‌اش باعث بروز این وضعیت شده است و دلیل دیگری برای این مسأله وجود ندارد. اما درد غیر قابل توصیف در قسمت پایین سمت راست بدن از علائم اصلی سرطان كبد است به طوری‌كه هر بار مقدار كمی غذا بخورید، احساس سیری زیادی می‌كنید و در واقع علامت اصلی سرطان كبد همین نشانه است.

در صورت مشاهده نشانه در خود هرچه سریع‌تر به پزشك مراجعه كنیدشیوع گاستریت بسیار زیاد است و لزومی به چک سرطان در فرد مبتلا به علائم گاستریت و بدون ریسک فاکتور سرطان گوارشی( سابقه فامیلی، مصرف دخانیات، غذاهای دودی شده یا حاوی مواد نگه دارنده خاص) نیست.

دل دردهای ناگهانی و غیر منتظره

یكی از علائم اولیه سرطان روده، تجربه دل‌دردهای ناگهانی است. افرادی كه به سرطان پانكراس دچار هستند، می‌گویند اوایل درد سنگین و راكدی در ناحیه شكم داشتند؛ مثل اینكه چیزی شكم آنها را به سمت داخل فشار بدهد! افراد مبتلا به سرطان كبد نیز از این دل‌درد و انقباض عضلات شكم شكایت می‌كردند.

بیماران سرطان خون نیز همین احساس را داشتند و به‌طور كلی تمام افرادی كه به سرطان‌های مختلف مبتلا هستند، به نحوی این دوره دل‌درد را سپری كرده‌اند. اگر دل‌دردهای شدید دارید، آنقدر كه نمی‌‌توانید به راحتی غذا بخورید و آن را هضم كنید و این دل‌درد‌ها به راحتی رفع نمی‌شوند، حتماً به پزشك مراجعه كنید.

تشخیص غده سرطانی پانكراس و كبد در مراحل اولیه تفاوت‌های زیادی در درمان آنها ایجاد می‌كندبسیاری از موارد دل درد ناگهانی می‌تواند ناشی از یک عفونت گوارشی ساده و در اثر خوردن غذای آلوده باشد.

زردی (یرقان)

معمولا سرطان پانكراس وقتی تشخیص داده می‌شود كه فرد احساس می‌كند دچار زردی شده است و برای جویا شدن علت آن به پزشك مراجعه می‌‌كند. زردی با زردتر شدن رنگ پوست و سفیدی چشم‌ها همراه است این مساله در اثر كم‌آبی بدن رخ نمی‌دهد، ولی رنگ ادرار نیز كمی تیره‌تر و رنگ مدفوع شبیه رنگ خاك می‌شود و این یكی دیگر از نشانه‌های ابتلا به سرطان پانكراس است.

بیماری زردی با خارش بدن نیز همراه است، زیرا نمك موجود در جریان خون باعث خارش پوست می‌شود. بسیاری از افرادی كه به سرطان پانكراس دچارند، از نوعی خارش پوستی نیز رنج می‌بردند و این مرحله قبل از تشخیص سرطان پانكراس بروز می‌كند یرقان علل ویروسی و دارویی فراوانی دارد.

كاهش زیاد و بدون دلیل وزن

اگر بدون آنكه در برنامه غذایی خود تغییری ایجاد كرده و یا اینكه رژیم سخت ورزشی گرفته باشید. دچار كاهش شدید وزن می‌شوید، ممكن است یكی از نشانه‌های سرطان روده و یا سرطان دستگاه گوارش باشد.

این سرطان می‌تواند پخش شود و به كبد نیز برسد و در نتیجه اشتها را كاهش داده و توانایی بدن را برای دفع مواد زائد كم كند  کاهش وزن از علائم تمامی سرطان‌‌ها در مراحل پیشرفته می‌باشد.

كوتاه شدن تنفس

یكی از نشانه‌های اولیه سرطان ریه، ناتوانی در نفس كشیدن معمولی است بیمار حتی وقتی یك مسافت چند قدمی را می‌پیماید، به خس‌خس و نفس زدن می‌افتد، به طوری كه برخی مواقع فكر می‌كند دچار آسم شده است. كوتاه شدن نفس، خس‌‌خس كردن، درد سینه و خونی شدن خلط سینه و گلو از علائم اولیه سرطان ریه است .

عفونت‌‌های حاد و مزمن ریوی، بیماریهای قلبی با کاهش توان انقباضی عضله قلب باعث تمامی علائم فوق می‌شوند...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- آقایان حتما بخوانند- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: سرطان روده، سرطان خون، یرقان، سرطان معده، سرطان كبد، سوزش قلب، گاستریت، غده سرطانی پانكراس تعداد بازديد: 862 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز