Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 01:12

18
اسفند
عوامل موثر در تشدید میگرن

عوامل موثر در تشدید میگرن

برخی از افراد نسبت به بوهای خاص نظیر عطر یا ادویه خاص حساس هستند و ممکن است با استشمام این بوها به حملات میگرن دچار شوند. بر همین اساس دوری از این عوامل می‌تواند در پیشگیری از حملات میگرنی موثر باشد.

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بی‌خوابی و تغذیه نامناسب دو عامل موثر در تشدید میگرن است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان‌شمالی، غزاله صفاریان اظهار کرد: آگاهی از دلایل بروز بیماری و پیشگیری از عود میگرن برای همه مبتلایان به این بیماری ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: عواملی نظیر گرسنگی، بی‌خوابی، استرس، فعالیت فیزیکی، مصرف غذاهای مانده، کنسروها، سوسیس و کالباس، غذاهای آماده، شکلات، پنیر و بادام زمینی جزو عوامل تشدید کننده و تحریک کننده میگرن به شمار می‌رود.

صفاریان عنوان کرد: دوری از استرس، تغذیه مناسب و رعایت اصول و موارد پیشگیری کننده در کنترل و عود آن بسیار موثر است.

وی یادآورشد: برخی از افراد نسبت به بوهای خاص نظیر عطر یا ادویه خاص حساس هستند و ممکن است با استشمام این بوها به حملات میگرن دچار شوند. بر همین اساس دوری از این عوامل می‌تواند در پیشگیری از حملات میگرنی موثر باشد.

 

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: سردرد و تغذیه، درمان میگرن، درمان سردرد، علل سردرد، عوامل تشدید کننده میگرن، علل میگرن، سردرد و بی خوابی تعداد بازديد: 819 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز