Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 12:35

27
دی
تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت

تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت

یكی از مزایای داشتن پاهای بلند و كشیده، كاهش خطر فراموشی و زوال عقل است. ...

تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت

 

 

 پاهای كوتاه و خطر آلزایمر

یكی از مزایای داشتن پاهای بلند و كشیده، كاهش خطر فراموشی و زوال عقل است. افرادی كه پاهای كوتاه دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند با گروهی از پژوهشگران مدت‌ها روی سه هزار داوطلب و میزان ابتلای آنها به آلزایمر تحقیق كردند.

تمام این افراد بیش از 70 سال سن داشتند و مشخص شد آنهایی كه دست‌ها و پاهای كشیده‌تری دارند، كمتر به آلزایمر دچار می‌شوند. اما چه ارتباطی بین طول دست و پا و این بیماری وجود دارد؟

دانشمندان معتقدند افرادی كه دست و پای كوتاه‌تری دارند، در دوران كودكی كمتر مواد مغذی مورد نیاز بدن‌شان را جذب می‌كردند و از آنجایی كه این مواد مغذی سبب رشد مغزی می‌شوند، این افراد استعداد بیشتری برای ابتلا به آلزایمر دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد كه تغذیه نقش مهمی در ابتلا به آلزایمر دارد.

یك رژیم غذایی شامل میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، روغن زیتون و ... رژیم‌ بسیار مناسبی است. برعكس، غذاهای فرآوری شده و غذاهایی كه كربوهیدرات بالایی دارند، نه تنها خطر چاقی، بلكه خطر ابتلا به آلزایمر را نیز افزایش می‌دهند. چاقی ارتباط نزدیكی با افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی و آلزایمر دارد.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 508 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز