Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 08:04

4
خرداد
نذر اهدای خون در شب های قدر

نذر اهدای خون در شب های قدر

حاجی بیگی گفت: به دلیل فاصله کم بین افطار تا سحر روزه‌داران در ماه مبارک رمضان کمتر به مراکز انتقال اهدای خون مراجعه می‌کنند.

حاجی بیگی گفت: به دلیل فاصله کم بین افطار تا سحر روزه‌داران در ماه مبارک رمضان کمتر به مراکز انتقال اهدای خون مراجعه می‌کنند.

بشیر حاجی‌بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نذر خون در شب‌های قدر اظهار کرد:‌ مراکز انتقال خون سراسر کشور پذیرای مردم مومن و روزه‌دار جهت دریافت نذر‌های خون هستند و من به مردم توصیه می‌کنم که انجام کار خداپسندانه اهدای خون را فقط منوط به شب‌های قدر نگذارند و در تمام طول ایام ماه مبارک رمضان جهت اهدای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنید

وی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع یکی از اولویت‌های اصلی سازمان انتقال خون است و به دلیل شلوغی مراکز در شب‌های قدر من به مردم عزیز توصیه می‌کنم که کار اهدای خون را در طول ایام ماه مبارک رمضان انجام دهند تا همکاران ما در مراکز انتقال خون به خوبی پذیرای مردم و اهدا کنندگان باشند.

حاجی‌بیگی تأکید کرد: ما باید جوابگوی نیاز بیمارستان‌ها در تمام طول سال و به خصوص ایام ماه مبارک رمضان باشیم و در همین راستا بهتر است مردم در طول ماه مهمانی خدا اقدام به کار خداپسندانه اهدای خون کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور افزود: یکی از نیاز‌های اصلی بیماران در ماه مبارک رمضان تأمین پلاکت است و زمان نگهداری این فرآورده خونی تنها سه روز است و به همین دلیل ذخیره سازی آن با مشکلات متعددی روبرو است و باید جهت رفع نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به طور روزانه تهیه شود.

وی اظهار کرد: همکاران ما در مراکز انتقال خون تنها ۶ ساعت پس از دریافت خون‌های اهدایی فرصت دارند تا پلاکت را جدا و به مصرف بیماران برسانند.

حاجی‌بیگی افزود: مردم می‌توانند بین ۱ تا ۲ ساعت بعد از افطار جهت اهدای خون و ادای نذر خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و به دلیل فاصله کم بین افطار تا سحر مردم روزه‌دار در ماه مبارک رمضان کمتر به مراکز انتقال جهت اهدای خون مراجعه می‌کنند و همین مسئله باعث می شود تا آمار اهدای خون در کشور در ماه مهمانی خدا کاهش پیدا می‌کند.

اهدای خون هیچ مشکلی در روزه‌داری ایجاد نمی‌کند

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: اهدای خون هیچ مشکلی در  روزه‌داری ایجاد نمی‌کند و من به مردم مومن توصیه می‌کنم که جهت رفع نیاز بیمارستان‌ها مشارکت بیشتری در کار اهدای خون داشته باشند.

وی تأکید کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان تهران روزانه سه هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی از سازمان انتقال خون درخواست می‌کنند که به طور متوسط روزانه هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه می‌کنند.

مراجعه روزانه ۸۰۰ نفر برای اهدای خون در ماه رمضان

حاجی‌بیگی با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به امروز روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده‌اند، گفت: آمار‌ها نشان از کاهش مراجعه مردم در ماه مهمانی خدا نسبت به روز‌های عادی سال بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه نیاز بیماران باید به خون و فرآورده‌های خونی باید وسیله خود مردم تأمین شود، اظهار کرد: مردم استان تهران ۱۷ درصد از خون و فرآورده‌های خونی کشور را تأمین می‌کنند و این در حالی است که ۲۵ درصد خون کشور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران مصرف می‌شود و کمبود خون به وسیله شبکه خون رسانی کشور تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: سالیانه نزدیک به سه میلیون و ۶۶۰ هزار واحد خون و فرآورد‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور مصرف می‌شود.

برچسب ها: پلاکت خون، مشکلات خونی، سازمان انتقال خون، گروه های خونی، اهدا خون، نذر خون در شب های قدر، بانک خون تعداد بازديد: 519 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز