Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:41

22
مهر
تازه های دنیای سلامت

تازه های دنیای سلامت

افرادی كه دچار علائم آسم هستند، معمولا در طول شب با سرفه‌های مكرر از خواب بیدار می‌شوند و این مساله آنقدر تا صبح تكرار می‌شود كه دیگر نمی‌توانند به خواب بروند.

تحريريه ماهنامه دنيای سلامت

 

شیوع آسم شدید بیشتر از حد تصور 

افرادی كه دچار علائم آسم هستند، معمولا در طول شب با سرفه‌های مكرر از خواب بیدار می‌شوند و این مساله آنقدر تا صبح تكرار می‌شود كه دیگر نمی‌توانند به خواب بروند. گروهی از دانشمندان روی سی‌هزار نفر تحقیقاتی را انجام دادند و نتیجه گرفتند كه شیوع آسم در میان مردم در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده است، به طوری كه طی دو دهه اخیر، دو درصد افزایش داشته است. با افزایش بروز این بیماری مسلما خطرات مربوط به حملات آسمی افزایش می‌یابد و به طور كلی تاثیر منفی در كیفیت زندگی خواهد داشت. گرفتگی و آبریزش بینی، عدم حس چشایی و درد در ناحیه سینوس‌ها به مدت بیش از 12 هفته، از علائم آسم شدید است. در واقع بیماری‌های مربوط به بینی و آسم، ارتباط تنگاتنگی با یكدیگر دارند و پزشكان هنگام معاینه بیماران خود (افرادی كه به مشكلات مربوط به بینی و آسم خفیف دچار هستند) باید علائم بیماری آنها بیشتر توجه كنند تا در صورت وجود آسم شدید، اقدام به معالجه نمایند.

برچسب ها: آلرژی، آسم، بیماری آسم، عوارض آسم، جلوگیری از بیماری آسم تعداد بازديد: 974 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز