Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 11:15

آسم و آلرژی

بازدید: 15748

  • روز جهانی آسم؛ نَفَس هایی که سخت می آیند!

    روز جهانی آسم؛ نَفَس هایی که سخت می آیند!

    با توجه به شیوع بالای بیماری آسم در دنیا و افزایش روز افزون این بیماری و عوامل خطر آن، GINA (اعتلاف جهانی علیه بیماری آسم) اولین سه‌شنبه‌ ماه «می» را به منظور افزایش دانش عمومی درخصوص بیماری آسم و عوامل‌خطر آن به عنوان روز جهانی آسم نامگذاری کرده است.

  • پرهیز غذایی بیماران مبتلابه آسم و مشکلات تنفسی

    پرهیز غذایی بیماران مبتلابه آسم و مشکلات تنفسی

    بیماران ریوی اغلب به دلیل شرایط خاص خود بیشتر در معرض سوء تغذیه قرار دارند از جمله مهمترین علل سوء تغذیه در این بیماران عبارتند از: تنفس سریع و هوا بلعی، آنمی (کاهش ظرفیت حمل اکسیژن)، بی اشتهایی ناشی از بیماری مزمن

  • این همه سرفه از کجا بوده؟

    این همه سرفه از کجا بوده؟

    در صورت ورود جسم خارجی به مجاری هوایی، کودک ابتدا دچار سرفه‌های مکرر، حالت خفگی و حالت اق زدن می‌شود. در مرحله بعد جسم خارجی در یک جا گیر کرده و علائم به‌طور گول زننده‌ای فروکش می‌کند. در مرحله سوم دچار عفونت ریه می‌شود.

  • درمان آلرژی بهاری با درمانگرهای طبیعی

    درمان آلرژی بهاری با درمانگرهای طبیعی

    بهار، فصل روئیدن سبزی‌ها و میوه‌هایی است که تنوع بیشتری نسبت به خوراکی‌های سایر فصول دارند. مصرف این غذاهای بهاری، می‌تواند بدن انسان را از درون خانه‌تکانی کند و سلامت را به همراه بیاورد.

  • 4آنتی‌هیستامین طبیعی برای مبتلایان به آلرژی

    4آنتی‌هیستامین طبیعی برای مبتلایان به آلرژی

    اگر از جمله افرادی هستید که از آلرژی‌های فصلی رنج می‌برید قطعا راه‌حل‌های مختلفی را برای تسکین علائم آن به کار گرفته‌اید اما شاید با روش‌های طبیعی برای رفع این مشکل آشنایی نداشته باشید.

  • نقاط مخفی ایجاد آلرژی در خانه

    نقاط مخفی ایجاد آلرژی در خانه

    یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث جذب عوامل ایجاد آلرژن به داخل رختخواب می‌شود، سلول‌های پوست ما هستند که بر اثر تماس ملحفه و دیگر لوازم در هشت ساعت خواب در لابه‌لای آنها مخفی می‌شوند.

  • حساسیت و آلرژی از د‌‌ید‌‌گاه طب سنتی

    حساسیت و آلرژی از د‌‌ید‌‌گاه طب سنتی

    جهت کنترل تولید‌‌ صفرا، پرهیز از خورد‌‌ن غذاها و مواد‌‌ خوراکی مانند‌‌ غذاهایی با اد‌‌ویه زیاد‌‌، انواع سس‌ها، مواد‌‌ غذایی سرخ کرد‌‌نی، شکلات و غذاهای فست فود‌‌ و حاضری از جمله ساد‌‌ه‌ترین و کاربرد‌‌ی‌ترین شیوه‌ها برای کنترل صفرا و بهبود‌‌ علائم آلرژی ا

  • حساسیت های فصل پاییز

    حساسیت های فصل پاییز

    وقتی از حساسیت های فصلی گفته می شود، معمولا همه به یاد اوائل بهار و تابستان می افتند. اما فصل پاییز هم افراد بسیاری را به واکنش های حساسیتی مبتلا می کند.

  • 15 روش خلاصی از حساسیت فصلی و زکام بهاره

    15 روش خلاصی از حساسیت فصلی و زکام بهاره

    آیا دوست دارید بدون استفاده از داروهای شیمیایی از شر زکام بهاره خلاص شوید؟ در اینجا چند روش خانگی برای حساسیت فصلی، پیشنهاد شده است تا با کمک آنها زکام بهاره‌تان را برطرف نمایید.

  • راه‌‌های مقابله با آلرژی

    راه‌‌های مقابله با آلرژی

    گرفتگی بینی و سرفه به عنوان علائم آلرژی تنفسی، شایع‌ترین نوع‌ آلرژی است. آلرژی بینی (رینیت) و آسم از شایع‌ترین انواع آلرژی‌ها هستند. آلرژی‌ راه‌های تنفسی فوقانی را رینیت آلرژیک و آلرژی راه‌های تنفسی تحتانی را آسم می‌نامند.

  • مراقب آلرژی بهار باشید!

    مراقب آلرژی بهار باشید!

    بزرگ‌ترین عامل ایجاد آلرژی بهار، گرده است. ذرات بسیار ریزی كه توسط درختان، چمن‌زارها و گل‌ها در هوا پخش می‌شوند، وقتی كه به بینی فرد مبتلا به آلرژی می‌رسند، به سیستم ایمنی بدن او آسیب می‌رسانند.

  • رینوسینوزیت آلرژیک درمان قطعی ندارد

    رینوسینوزیت آلرژیک درمان قطعی ندارد

    چنان‌که فردی سابقه رینوسینوزیت آلرژیک داشته باشد و هر سال در فصل بهار دچار آلرژی شود، برای چنین فردی نشانه‌های آلرژی از سرماخوردگی قابل تشخیص است. عطسه، آبریزش بینی، بدن درد و کوفتگی بدن علایم مشترک بین سرماخوردگی و حساسیت هستند.

فیلم روز
تصویر روز