Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:12

11
اردیبهشت
ال. اس. دی توهم زاترین ماده مخدر (2)

ال. اس. دی توهم زاترین ماده مخدر (2)

LSDخالص، یك پودر بلوری سفید است كه در آب حل شده، بدون بو و اندكی تلخ مزه است.

 كاربرد LSD به صورت تفننی و برای سرگرمی در سال‌های 1960 در آمریکا فزونی گرفت یعنی زمانی كه توانایی دارو در انبساط ذهنیبه وسیله دانشمندی از‌هاروارد به نام تیموتی لوی و رمان نویس معروف كن كیی مورد تاكید قرار گرفت. 

بعدها نگرانی‌های موجود درباره اثرات احتمالی مصرف طولانی مدت LSD، به وضع قوانین تازه‌ای برای محدودكردن استعمال آن در آمریکا منجر شد.  مصرف LSD در سال‌های 1960 و 1970 به اوج خود رسید و این امر رابطه تنگاتنگی با رواج هیپی‌گری در آن دوره داشت.  میزان مصرف LSD در سال‌های 1980 كاهش یافت و دوباره در سال‌های 1990 شروع به افزایش كرد.

LSDخالص، یك پودر بلوری سفید است كه در آب حل شده، بدون بو و اندكی تلخ مزه است. معمولا در كاغذهای مربعی شكلی كه در محلول حاوی LSD، خیسانده شده‌اند (خشك كن) قرص‌ها و حبه‌های پودری مینیاتوری (میكرودات) یا چیپس‌های ژلاتینی (شیشه  پاك كن)  بسته بندی می‌شود. 

گاهی بر روی بسته بندی‌های خشك كن اشكالی از شخصیت‌های كارتونی را چاپ می‌كنند. دوز موثر داروی خالص، كمتر از آنی است كه قابل رویت باشد. میانگین دوز خوراکی موثر آن 20 تا 80 میکروگرم است که اثر آن 2 تا 3 ساعت باقی می‌ماند و معمولا 30 تا 90 دقیقه پس از مصرف، اولین اثرات LSD در فرد ظاهر می‌شود.  LSD می تواند از راه دهان بلعیده شود و یا بر روی زبان گذاشته شود حتی گزارش‌هایی در مورد استنشاق یا تزریق آن نیز وجود دارد.

تاثیرات مخرب LSD بر  فرد بستگی به عوامل زیادی از جمله سن فرد، حساسیت به دارو،میزان و مدت زمان مصرف،راه مصرف دارو،محیط اطراف و اختلالات و بیماری‌های روانی یا داخلی  فرد مصرف كننده دارد.

اثرات جسمانی LSD می تواند شامل خواب رفتگی، افزایش سرعت ضربان قلب، كاهش قدرت تطابق دید، لرز، تهوع، لرزش، ضعف و گشادی مردمك‌ها باشد. همچنین عوارض عمومی از قبیل خیال بافی با درجه‌های مختلف، توهم، سردرگمی، ناهماهنگی، افزایش درجه حرارات بدن، بی اشتهایی، هذیان گویی و گیجی، دمدمی مزاجی بیش از حد و اختلال در حافظه کوتاه مدت.

 ممکن است مصرف کننده با تغییرات زمانی و شخصیتی مواجه شود و یا اینکه ممکن است در حس‌ها در هم آمیخته یا انحراف یابند به طوریکه فرد احساس کند رنگ‌ها را می‌شنود یا صداها را می‌بیند.  این تغییرات خوفناک بوده و ایجاد هراس می‌کند. عوارض دراز مدت مصرف این ماده شامل مقاومت بدنی، وابستگی روحی و احتمالا بیماری روان پریشی، اضطراب، افسردگی مزمن و بازگشت توهمات است. 

هرچند LSD ماده‌ای اعتیادآور به شمار نمی رود و رفتارها و اعمال غیر ارادی ناشی از مصرف کوکائین، هروئین، مشروبات الکلی و نیکوتین را به دنبال ندارد اما همانند بسیاری از موادمخدر اعتیاد زا،LSD هم می تواندایجاد مقاومت کند بطوریكه مقاومت یا سازش در مقابل اثرات این ماده فرد را مجبور می‌کند برای ایجاد اثرات قوی اولیه به تدریج مقادیر بیشتری از آن را مصرف كند. 

 

برچسب ها: کوکائین، عوارض اعتیاد، میكرودات، استنشاق مواد، تزریق مواد، نیکوتین، مواد مخدر اعتیاد زا تعداد بازديد: 966 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز