Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 08:37

اعتياد

بازدید: 25215

  • دلایل و پی آمدهای روانشناختی مصرف الکل

    دلایل و پی آمدهای روانشناختی مصرف الکل

    تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف الکل در نوجوانان با آمیزش جنسی زود هنگام ارتباط دارد؛ که نتیجه آن افزایش حاملگی‌های ناخواسته و بیماری‌های آمیزشی است.

  • سوء مصرف الکل و روش های درمان

    سوء مصرف الکل و روش های درمان

    الکل علاوه بر اختلالات رفتاری و افزایش حوادث ترافیکی و شغلی، عامل مهمی در بروز یا تشدید اختلالات طبی مانند هپاتیت، پرفشاری خون، سل، عفونت ریوی، التهاب لوزالمعده و کاردیومیوپاتی است.

  • 5 باور غلط درباره مصرف الکل

    5 باور غلط درباره مصرف الکل

    آمارهای اخیر درباره مصرف مشروبات الکلی در برخی خانواده‌ها نگران‌کننده است، در این میان نگران‌کننده‌تر برخی باورهای درمانی غلط درباره مصرف مشروبات الکلی است.

  • مصرف الکل؛ اختلالی روانپزشکی

    مصرف الکل؛ اختلالی روانپزشکی

    الکلیسم جزء شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی در جهان است. مطالعات انجام شده در دنیا نشان می‌دهد که 90 درصد جمعیت ایالات متحده و اروپا در طول عمر خود حداقل یک نوبت مصرف الکل داشته‌اند.

  • آثار برگشت ناپذیر مصرف الکل را بشناسید

    آثار برگشت ناپذیر مصرف الکل را بشناسید

    از آنجا که سوء‌مصرف الکل می‌تواند موجب اختلالات روانی و رفتاری شود می‌توان انتظار داشت با افزایش مصرف الکل در جامعه آمار ارتکاب جرم، تصادفات رانندگی، نزاع و آسیب‌های اجتماعی بالا برود.

  • گفتگوی اختصاصی با دکتر حسین حسنیان مقدم، فلوشیپ سم شناسی

    گفتگوی اختصاصی با دکتر حسین حسنیان مقدم، فلوشیپ سم شناسی

    امروزه ثابت شده الکل اتانول که در انواع مختلف توسط مردم به منظور سرخوشی استفاده می‌شود، حتی مقادیر کم آن موجب تهدید سلامت است. ما نمی‌توانیم منکر بشویم که مصرف الکل در کشور وجود ندارد.

  • وضعیت زنان معتاد در کشور

    وضعیت زنان معتاد در کشور

    افزایش حدود دو برابری تعداد زنان معتاد در مقایسه آماری بین سال‌های 80 و 90 است که از 5 درصد در سال 80 به بیش از 9 درصد در سال 90 افزایش‌یافته است.

  • زنان و سوء مصرف مواد مخدر

    زنان و سوء مصرف مواد مخدر

    آمارها نشان می‌دهند که اعتیاد در زنان عوارض خطرناک‌تری را در پی دارد همچنین مرگ زنان در اثر سوء مصرف مواد مخدر هم زودتر اتفاق می‌افتد بنابراین باید به اعتیاد زنان توجه ویژه‌ای شود.

  • آسیب پذیری نوجوانان در دوران بلوغ

    آسیب پذیری نوجوانان در دوران بلوغ

    تحقیقات نشان می‌دهند که بیشتر افراد مستعد به اعتیاد، نزدیکان‌شان معتاد است. توجه به نوجوانان و جوانان جهت پیشگیری از بروز اعتیاد از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • پیامدهای اقتصادی در اعتیاد به مواد مخدر

    پیامدهای اقتصادی در اعتیاد به مواد مخدر

    اختلالات سوء مصرف مواد و پیامدهای وخیم و ناخوشایند ناشی از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین خطرات سلامت روانی، جسمانی و اقتصادی در سراسر دنیا به شمار می‌آید.

  • مهارت های زندگی و کاهش سوء مصرف مواد

    مهارت های زندگی و کاهش سوء مصرف مواد

    آموزش مهارت‌های زندگی و راه‌های مناسب حل مسئله و توانایی مقابله با مشکلات زندگی میتواند از موثرترین راه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های فردی و اجتماعی باشد.

  • راه های تقویت عزت‌نفس در پیشگیری از اعتیاد

    راه های تقویت عزت‌نفس در پیشگیری از اعتیاد

    امروزه افزایش مصرف مواد مخدر نگرانی روز افزونی را برای تمامی جوامع به دنبال دارد. مسئله وابستگی به مواد و سوءمصرف آن به یک معضل اجتماعی - درمانی تبدیل شده است.

فیلم روز
تصویر روز