Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 06:52

27
بهمن
در دو هفته استرس خود را درمان کنید (2)

در دو هفته استرس خود را درمان کنید (2)

باید بدانید كه حتی جویدن یك آدامس صورتی نیز تأثیر موقتی در ایجاد آرامش دارد. رنگ صورتی فشارخون را كاهش می‌دهد؛ پس كمی به روز خود و به زندگی‌خود صورتی اضافه كنید

تحريريه دنيای سلامت

 

 شنبه هفته بعد: صورتی فكر كنید.

شاید فكر كنید این كار خیلی دخترانه و بچگانه است، اما باید بدانید كه حتی جویدن یك آدامس صورتی نیز تأثیر موقتی در ایجاد آرامش دارد. رنگ صورتی  فشارخون را كاهش می‌دهد؛ پس كمی به روز خود و به زندگی‌خود صورتی اضافه كنید.

البته منظور این نیست كه حتماً‌دیوارهای اتاق و محل كارتان را صورتی كنید، ولی مثلا می‌توانید كاغذها را در پوشه‌های صورتی نگهداری كنید، بالش خود را روكش صورتی بكشید و . . .

 یكشنبه : تلویزیون را خاموش كنید

به طور مداوم تلویزیون در خانه‌تان و حتی گاهی اوقات محیط كارتان روشن است، اخبار خوب و بد می‌شنوید، نگرانی‌های‌تان بیشتر می‌شوند، محرك‌های تصویری و صوتی آزارتان می‌دهند و شما را در عین حال كه ناراحت می‌شوید، كاری برای كاهش این استرس‌ها نمی‌كنید. كمی محیط خود را آرام‌تر كنید. تلویزیون را خاموش كنید تا بار ناراحتی‌ها و استرس‌های‌تان در اثر شنیدن اخبار ناخوشایند، بیشتر نشود.

 دوشنبه: به مناظر زیباتر توجه كنید

تا جایی كه ممكن است، از خیابان‌های شلوغ شهر دوری كرده و سعی كنید از مسیرهایی رفت و آمد كنید كه درخت بیشتری دارند. هر چه درخت، پرنده، گل و گیاه بیشتری ببینید، حال بهتری پیدا می‌كنید و استرس‌های‌تان كم می‌شوند.

 سه‌شنبه: اخم‌های‌تان را باز كنید

هر روز چند بار خود را در آیینه تماشا كنید. برخی از عضلات و نواحی بدن تحت تاثیر استرس بیشتر تغییر می‌كنند و تنش‌ها بیشتر روی آنها انرژی می‌گذارند. برخی افراد تحت تأثیر استرس‌‌ها پیشانی، لب‌ها، چشم‌ها، ابروها و . . . را جمع می‌كنند و تغییر حالت می‌دهند جلوی آیینه بایستید و گره ابروها را باز كنید.

 چهارشنبه: جلوی افكار منفی را بگیرید.

افكار منفی به استرس‌ها و اضطراب‌‌ها انرژی و سوخت می‌رسانند؛‌ بنابراین وقتی كه افكار آسیب‌رسان و مخرب به ذهن‌تان هجوم آوردند، از خودتان سوال كنید: چطور می‌توانم به یك موقعیت مثبت‌تر فكر كنم و یا دست‌كم خنثی باشم؟ سعی كنید جلوی افكار منفی خود یك تابلوی ورود ممنوع بگذارید، كمی نفس عمیق بكشید و بعد انتخاب كنید كه به این افكار منفی ادامه دهید یا اینكه طرز فكر خود را تغییر دهید.

 پنج‌شنبه: دست افتاده‌ای را بگیرید

به طور داوطلبانه كار نیكویی انجام دهید. به یك دانشجو برای پرداخت هزینه تحصیلاتش كمك كنید، به زنان بی‌خانمان، كودكان بی‌سرپرست و . . . كمك كنید و اگر استطاعت مالی اندكی دارید، از كمك‌های معنوی خود دریغ نورزید. همدردی كردن با دیگران و شنیدن غصه‌ها و ناراحتی‌های‌شان باعث می‌شود كمتر دچار استرس و نگرانی شوید و نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید.

 جمعه: بخندید، بخندید و بخندید

افرادی كه بیشتر می‌خندند، آندروفین بیشتری در بدن‌شان ترشح می‌شود و احساس بهتری خواهند داشت پس از همین حالا به هر بهانه‌ای بخندید و تمام بدن خود را رها سازید...

 

برای خواندن بخش اول - در دو هفته استرس خود را درمان کنید - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کاهش استرس، تاثیر درمان کاهش استرس، درمان کاهش استرس، دلایل اضطراب، استرس شغلی، اﻓﺴﺮدﮔﻲ تعداد بازديد: 670 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز