Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:23

23
مرداد
مصاحبه اختصاصی دنیای زنان با غلامرضا صنعتگر خواننده موسیقی پاپ

مصاحبه اختصاصی دنیای زنان با غلامرضا صنعتگر خواننده موسیقی پاپ

غلامرضا صنعتگر؛ خواننده موسیقی پاپ کشور، در گفتگویی گفت: به لطف خدا و عنایت امام رضا (ع) الان سر پا هستم. در اینجا متن گفتگو با این هنرمند عرصه موسیقی را می‌خوانید.

گفتگو: بهاره کنجکاوفرد

 

غلامرضا صنعتگر خواننده موسیقی پاپ کشورمان که بیشتر مردم او را با کارهایی که برای امام رضا(ع) خوانده، می‌‌شناسند، چندی پیش به دلیل شدت گرفتن بیماری‌اش مورد عمل جراحی معده و روده قرار گرفت و مدت 65 روز قدرت تکلم خود را از دست داد.

پس از 65 روز، صنعتگر بار دیگر صدایش را به دست آورد که دلیل این امر را لطف خدا و عنایت امام رضا‌(ع) می‌‌داند.

صنعتگر در گفتگو با «دنیای زنان» از حال خوب این روهایش و آلبوم جدیدی که در دست تهیه دارد، سخن گفت.

با توجه به درمان‌‌های متعددی که انجام دادید، الان وضعیت بیماری چگونه است و آیا سلامتی‌تان را به طور کامل به دست آورده‌اید؟

همیشه شاکر خداوند بوده‌ام و این بیماری را به فال نیک گرفتم و می‌‌گیرم. من از لطف خدا، عنایت امام رضا (ع) و دعای خیر مردم خوب شدم و خدا را شکر الان سرپا هستم.

وقفه‌ای که بین تولید آثارم افتاد، ابتدا به دلیل وسواسی بود که در ارائه کارهای جدید داشتم و سپس به دلیل شدت پیدا کردن بیماری‌ام. از سازمان صدا و سیما که در این مدت مرا خوب نگه داشتند تا مردم فراموشم نکنند، بسیار سپاسگزارم.

از آلبوم جدیدتان چه خبر؟ این اثر در چه مرحله ای به سر می‌‌برد؟

پس از سال 1382 و به دلیل بیماری‌ام، آلبومی را منتشر نکردم. در واقع بیماری باعث تاخیر در انتشار آن شد اما خدا را شکر الان آلبوم آماده است.

12 قطعه دارد و از سوی حوزه هنری منتشر می‌‌شود. دوستانی مانند مجید ذاکری، مریم فتاحی،‌‌هادی صادقی و شبنم علاقه نژاد در زمینه شعر و بابک مافی به عنوان تنظیم کننده در این آلبوم حضور دارد.

آهنگسازی بیشتر کارها را نیز خودم انجام داده‌ام.

3 قطعه از قطعه‌‌های این آلبوم، به لهجه بندرعباسی خوانده شده و 9 قطعه دیگر نیز عاشقانه‌‌های مدرنی است که مخاطبان تا الان از من نشنیده‌اند.

در حقیقت علاقه‌مندان موسیقی با انتشار آلبوم جدید چیزی متفاوت با آنچه را که تا امروز از من شنیده‌اند، می‌‌شنوند.

متاسفانه دیدگاه مخاطبان نسبت به من بر انجام کارهای مذهبی بوده در حالی که معتقدم یک هنرمند باید چنین قابلیتی را داشته باشد که بتواند در هر زمینه‌ای فعالیت کند.

علاقه‌مند بودم که این اثر عید فطر منتشر شود اما شاید در تاریخ دیگری منتشر شود.

روند کیفی آلبوم‌‌های موجود در بازار موسیقی را چطور تحلیل می‌‌کنید؟

همیشه دوست داشتم کارهای خوبی را به بازار ارائه دهم حال ممکن است این اثر حتی عاشقانه هم باشد.

از افرادی که در صنف موسیقی فعالیت می‌‌کنند خواهش می‌‌کنم تا حد بیشتری به کارهای دینی و آئینی که مربوط به دین و فرهنگ مردم می‌‌شود، توجه کنند.

امیدوارم درخصوص خرید آلبوم‌‌های موسیقی فرهنگ سازی بیشتری صورت بگیرد چون براساس چیزی که می‌‌بینم، متاسفانه بسیاری از هنرمندان در حال حرکت به سمت چیزی هستند که بازار از آن‌‌ها می‌‌خواهد در حالی که نباید هیچ‌گاه اصل خود را از یاد ببریم.

محتوایی که در آثار جدید غلامرضا صنعتگر می‌‌بینیم چند درصد به اصل این خواننده نزدیک است؟

در زمینه تولید کارهای عاشقانه نیز سعی کرده‌ام سبک و سیاق خود را حفظ کنم و دیدگاه مردم نسبت به من تغییر نکند.

خواندن کارهای مناسبتی در کارنامه هنری یک خواننده چقدر تاثیرگذار است؟

معتقدم اگر یک خواننده کاری را برای ائمه می‌‌خواند باید با اخلاص و تمام وجودش این کار را انجام دهد، به عنوان نمونه تمامی کارهایی را که برای خدا، امام رضا (ع) و کشورم خواندم را با باوری قلبی اجرا کردم.

کارهای مناسبتی باید در یک قالب و کنداکتور خاص پیاده شوند و اگر خلوص نیت در کار باشد، ائمه کمک می‌‌کنند و اثر مورد نظر به درجه قابل توجهی از موفقیت می‌‌رسد.

با در نظر گرفتن اینکه آلبوم‌تان به زودی منتشر می‌‌شود و مراحل دریافت مجوز را اخیراً سپری کردید، با توجه به تغییر مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد، روند اعطای مجوز به خواننده‌‌ها به ویژه خواننده‌‌های آلبوم اولی را چطور ارزیابی می‌‌کنید؟

وزارت ارشاد در حال حاضر خیلی خوب کار می‌‌کند. در روند اعطای مجوزها باید به عزیزان آلبوم اولی هم بها داده شود چرا که همه ما دچار نقص‌‌هایی هستیم.

به یاد دارم در سال‌‌های 78 و 79 که ما می‌‌خواستیم مجوز دریافت کنیم شرایط بسیار سخت بود و درباره موضوعات مختلف باید در آزمون‌‌هایی شرکت می‌‌کردیم تا در نهایت ارشاد یک نفر را به عنوان خواننده بپذیرد.

حضور خواننده‌‌های جوان در عرصه موسیقی کشور باعث تکمیل شدن پازل موسیقایی مان می‌‌شود.

خواننده‌‌های تیتراژخوان چقدر از شهرت خود را به تیتراژها مدیون هستند؟

به طور یقین خواندن تیتراژ در کارنامه یک خواننده تاثیر بسیاری دارد و باعث گرایش هرچه بیشتر مردم نسبت به آن خواننده می‌‌شود.

نمی‌گویم که در عرصه تیتراژخوانی مافیا وجود دارد چون اینگونه به خودم توهین می‌‌کنم و اینکه حتی گفته می‌‌شود در مواردی برای خواندن یک تیتراژ پول رد و بدل می‌‌شود را هم تایید نمی‌کنم چون از صحت این موضوع خبری ندارم.

من راه تیتراژ خواندن را بلد نیستم البته اگر دوستان تهیه کننده فضا را مهیا ببینند، خوشحال می‌‌شوم در این زمینه فعالیت کنم.

برای برگزاری کنسرت در تهران و سایر شهرها برنامه‌ای دارید؟

تنها آرزوی من برگزاری تور کنسرت در سراسر ایران است. در این زمینه حتی با دست اندرکاران نیز درباره این موضوع که حاضرم کنسرت‌‌هایی را به صورت خیریه برگزار کنم نیز، صحبت کرده‌ام.

لطفا نظر خود را به اختصار درباره اسامی زیر بیان کنید.

امام رضا (ع)؟

عشق

خانواده؟

حریم

بهروز صفاریان؟

اعجوبه موسیقی، اگر شرایط فراهم شود دوست دارم با او کار کنم.

موسیقی؟

علاقه

مجید اخشابی؟

دوست دیرینه و بی حاشیه من

محمدرضا چراغعلی؟

اسطوره اخلاق، من اخلاق هنری را در محضر ایشان یاد گرفتم.

چه اتفاق‌‌هایی باعث شده که شما نسبت به سایر خواننده‌‌ها کم حاشیه تر باشید؟

از زمانی که وارد تهران شدم، سعی کردم کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم و در عین حال کارهای جدیدی هم انجام بدهم.

به جای حضور در برخی دورهمی‌‌ها و کنسرت‌‌ها سعی می‌‌کنم زمانم را صرف هرچه بهتر انجام دادن کارم کنم.

 

برچسب ها: گفتگو با خوانندگان، خوانندگی، آلبوم موسیقی، خواننده موسیقی پاپ، گفتگو با غلامرضا صنعتگر، هنرمندان موسیقی، خواننده تیتراژ تعداد بازديد: 1247 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این گفتگو چیست؟

فیلم روز
تصویر روز