Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:17

11
آذر
حاشیه می‌سازم، پس هستم!

حاشیه می‌سازم، پس هستم!

این روزها تلویزیون حوصله همه را سر برده است؛ حتی مجریان سابق این تلویزیون نیز دیگر حوصله بگومگوهای سابق را ندارند. بازیگرهای درجه یک رسانه فراگیر نیز مدام با مجریان رنگارنگ دیگر درگیر هستند.

معرکه‌ای بر پا شده است که بیا و ببین! سوال اساسی که مطرح می‌شود این است که آیا تلویزیون حوصله همه را سر برده است؟ حتی مجریان خودش را؟! دیروز خبر رسید که پس از حواشی به وجود آمده در برنامه روز جمعه «من و شما» و ترک برنامه از سوی مسعود فراستی-منتقد سینمایی صریح و پر‌حاشیه- آرش ظلی پور مجری این برنامه، در یادداشتی از مسعود فراستی و مخاطبان برنامه «من و شما» عذرخواهی کرد. از طرفی، فریبرز عرب‌نیا نیز به گزارش تلویزیون درباره خودش واکنش عصبی نشان داد.

البته شاید بحث حاشیه‌ها و هیاهوهای تلویزیون را از منظر جامعه‌شناسی نگاه کنیم این اتفاقات ریز و درشت به جامعه عصبانی ما برمی‌گردد. جامعه‌ای که تحت فشار است و هر روز از هر کنارش خبرهای عجیبی هم شنیده می‌شود. یک روز قیمت مسکن چند برابر می‌شود و روز دیگر می‌گویند قیمت ماشین سبقت گرفت! یک روز قیمت مرغ چند برابر می‌شود و روز دیگر باید پرتقال ۵ هزار تومانی را از میوه‌فروشی سر کوچه با قیمت کیلو ۲۵ هزار تومان بخرید. سلبریتی‌ها و چهره‌های معروف هم که درگیر پز زندگی پر زرق‌و برق خودشان هستند و ککشان هم نمی‌گزد که مردم با چه مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

اگر منتقد هستید؛ جنبه نقد هم داشته باشید!

در بخشی از یادداشت آرش ظلی پور می‌خوانیم: «از چند روز پیش که مشخص شد مهمان این هفته «من و شما» آقای مسعود فراستی است به اتفاق نویسنده و به همراهی تهیه‌کننده برنامه شروع به تحقیق و جستجو و طراحی سوال و نقطه‌گذاری برای یک گفت‏وگوی جذاب کردیم که در خاطر مخاطب و میهمان به عنوان یکی از بهترین گفت‏وگوهایش ثبت و ضبط شود؛ قصدی که برای همه میهمانان قبل از حضورشان داریم اما این بار قصد ما به سرانجام نرسید و جناب مسعود فراستی مهمان این هفته ما در یک اقدام غیرمنتظره برنامه را ترک کردند و حاضر نشدند پاسخگوی سوالات ما باشند.» وی در ادامه می‌گوید: «جناب آقای فراستی من دوست داشتم منتقدی که همه سینما از زیر تیغ نقدش رد شدند به ما به عنوان یک برنامه تلویزیونی اجازه سوال و نقد جدی را می‌داد و هرگز دلمان نمی‌خواست که کم تحملی شما را ببینیم اما به هر دلیلی این اتفاق افتاد و من به عنوان مجری و به نمایندگی از تیم «من وشما» از آنجا که شما حکم بزرگ‌تر را برای ما دارید از شما عذرخواهی می‏کنم اگر میزبان خوبی نبودم و مهمانی ما با طبع شما سازگار نشد. هر زمان که تمایل داشته باشید در فضای آرام و بدون سوءتفاهم ما دوباره میزبان شما خواهیم بود، ما دوست داریم سوالات باقی‌مانده امروز را از شما بپرسیم چون شما برای ما مهم و قابل احترام هستید و برای همه اعضای تیم من و شما اتفاق ناراحت کننده‌ای است که مهمان‌نواز خوبی نباشیم آن هم برای صندلی که روی آن از استاد علی نصیریان و جمشید مشایخی تا آتیلا پسیانی، حامد بهداد، رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی و خیلی از ستاره‌های درخشان این سینما نشسته‌اند و با لب خندان بیرون رفته‌اند. امیدواریم مخاطبان ما هم که همراهان گران‌بهای ما هستند اتفاق رخداده را با طبع مهربان‏شان ببخشند.» بعد از ناراحتی رسانه‌ها و حتی مردم از این اتفاق «محمد مهدی قاسمی» مدیر شبکه «شما» تصمیم گرفت که جلوی ادامه این برنامه را حداقل تا تصمیم‌گیری نهایی برای یک هفته بگیرد و آرش ظلی‌پور مجری و عوامل دیگر برنامه «من و شما» را توبیخ کند. البته مدیر شبکه شما به‌خاطر مکدر شدن ذهن بینندگان از مخاطبان نیز عذرخواهی کرد. مسعود فراستی هم نوشت: «نه آن مجری، و نه کل مجریان و تهیه‌کنندگان رنگارنگ تلویزیونی از این قماش و برنامه‌های مبتذل‌شان، مسئله‌ من نیستند.»

هر چیزی باشد به خودم مربوط است

فریبرز عرب‌نیا، بازیگر شناخته شده‌ای که بیشتر اوقات در آمریکا به سر می‌برد، در پی انتشار لیست بازیگران دو تابعیتی و گزارش جنجالی «۲۰:۳۰» شبکه دوم سیما و موضع‌گیری تلویزیون علیه این بازیگران، ویدیویی در اینستاگرام خود منتشر کرد و به این ماجرا واکنش تندی نشان داد.

فریبرز عرب‌نیا، بازیگر فیلم‌هایی مانند «چ» و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» گفت: «فهرستی چاپ شده با نام سلبریتی‌های دوتابعیتی، بنده را هم مفتخر کردند و به عنوان اسم اول آن بالا (اولین نفر لیست) نشانده‌اند. تلویزیون ملی جمهوری اسلامی هم براساس رویه همیشگی خود سعی کرده آن‌هایی که محبوب مردمند؛ تخریب بشوند.» وی ادامه می‌دهد: «تلویزیون‌چی‌ها؛ هرچه پیش می‌روید؛ ضربه بیشتری خواهید خورد. کاری که می‌کنید تولید برای ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم است که البته آن‌ها هم هم‌میهنان ما هستند که شما را شناخته‌اند.» عرب‌نیا در پایان گفت: «من هنوز دو تابعیتی نیستم و اگر هم بشوم؛ کار خلاف قانونی نکرده‌ام و مسئله شخصی‌ام بوده که به خودم مربوط است. شما بهتر است از کارگرها، معلم‌ها و از همه هم‌وطن‌های زجر دیده‌مان گزارش تهیه کنید.» جالب است که عرب‌نیا در زیر پست خود هم نوشته است: «یک پرسش بنیادی: دین و اخلاق و عدالت و پارسایی خوب است، اما برای همسایه؟» این لیست خبر تازه‌ای نبود و پیش از این یکی از رسانه‌ها فهرستی را با عنوان «سلبریتی‌های دوتابعیتی» منتشر کرده بود که فریبرز عرب‌نیا به‌عنوان اولین نفر در آن لیست نوشته شده بود.

 

منبع : روزنامه ابتکار

برچسب ها: محمدرضا گلزار، مسعود فراستی، مجری تلویزیون، زندگی آنلاین، علی ضیاء، مسابقه برنده باش، فریبرز عرب نیا، آرش ظلی پور، برنامه من و شما، حاشیه سینما و تلویزیون، مجریان حاشیه ساز، شلا خداداد، منتقد، منتقد سینما، بازیگرانی که مجری شدند تعداد بازديد: 477 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز