Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:47

9
اسفند
شبکه های تلویزیونی در نوروز چه برایتان تدارک دیده اند؟

شبکه های تلویزیونی در نوروز چه برایتان تدارک دیده اند؟

سال گذشته بنا بود فصل تازه مجموعه «کلاه قرمزی» از شبکه دوم سیما روی آنتن برود اما اختلافات مالی تهیه کننده با شبکه دو موجب شد سریال در آخرین دقایق از کنداکتور پخش خارج شود.

اشرف‌السادات موسوی

 

سین هشتم؛ سیما!

هرچند در سال‌های اخیر به خاطر گستردگی دامنه مدیوم‌های سرگرمی ساز که از فضای مجازی گرفته تا شبکه خانگی را درنوردیده‌اند برنامه‌های تلویزیونی به مانند گذشته مخاطب ندارند اما همچنان نوروز به عنوان یکی از زمان‌هایی نگریسته می‌شود که مخاطبان به خاطر تعطیلات دو هفته‌ای ابتدای سال به رسانه ملی به عنوان رسانه‌ای که باید شرایط سرگرم سازی آنها را فراهم کند نگاه می‌کنند.

برای همین است که اگر در تمام سال هم با سریال‌های جذابی در تلویزیون مواجه نباشیم اما برای نوروز مدیران شبکه‌های مختلف می‌کوشند برنامه‌های متنوعی را تدارک ببینند؛ برنامه‌هایی که از ساده‌ترین شکل آنها که تاک شوهای سال تحویلی است را شامل می‌شوند تا سریال‌هایی که بناست اسباب لذت مخاطبانی را موجب شوند که پای آن‌ها می‌نشینند.

نوروز امسال هم شبکه‌های مختلف تلویزیون سریال‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند؛ از فصل تازه «پایتخت» که رگه‌های ارزشی هم پیدا کرده تا فصل دوم سریال «دیوار به دیوار» که سال قبل مورد توجه قرار گرفت و «تعطیلات رؤیایی» و...؛ سریال‌هایی که اغلب شادی بخش بوده و با فضا و موقعیت‌های مفرحانه تولید شده‌اند.

«پایتخت 5»؛ با دوز ارزشی!

فصل پنجم «پایتخت» که سریال نوروزی شبکه اول سیماست یک تفاوت عمده با سایر فصول دارد و آن هم اینکه اولین فصل این مجموعه کمدی است که با حمایت مالی یک سازمان ارزشی ساخته شده است و به همین دلیل دوز ارزشی سریال با ربط دادن آن به ماجرای داعش پررنگ شده است!!

«پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری و نویسندگی محسن تنابنده در لوکیشن‌های مختلفی از جمله شیرگاه، ساری، قائم‌شهر، جاده، جنگل، شمال شرق تهران، فرودگاه، شهرک سینمایی دفاع مقدس و ... جلوی دوربین رفته است.

سکانس‌های آخر سریال نیز با محوریت گروه تروریستی داعش در ترکیه ضبط شده است. به مانند فصول پیشین محسن تنابنده، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی، بهرام افشاری، سارا و نیکا فرقانی، مجتبی بلال حبشی، مصطفی بلال حبشی، سلمان خطی و ... بازیگران «پایتخت 5» هستند و تلاش شده که بار طنازانه بر کلیت سریال حاکم باشد.

«تعطیلات رؤیایی»؛ بسیار سفر باید...

 «تعطیلات رؤیایی» یا «افتاده‌ها» سریالی است که علیرضا امینی کارگردان سینما آن را برای شبکه دوم ساخته است.

ویژگی اصلی «تعطیلات رؤیایی» آن است که امینی دوربینش را از تهران بیرون برده و از لوکیشن‌های جذاب و دیدنی جزیره کیش و همچنین شهر تاریخی شیراز برای سریالش استفاده کرده است.

فیلمنامه این سریال را احسان جوانمرد نوشته است و محمدرضا شریفی‌نیا که بازیگردانی این سریال را برعهده دارد خودش هم در آن بازی می‌کند.

از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به افسانه بایگان، افسر اسدی، محمود عزیزی و رضا یزدانی اشاره کرد.

«تعطیلات رؤیایی» داستان دو برادر است که هر کدام در مسیر علم و ثروت به موفقیت‌هایی رسیده‌اند و در ایام نوروز با خانواده‌هایشان در مهمانسرایی در مشهد اقامت می‌کنند که با ورود یک مسافر خارجی حوادث جالب و شیرینی برایشان رقم می‌خورد ... .

«دیوار به دیوار 2»؛ ادامه ماجراهای پنج خانواده متناقض

مجموعه تلویزیونی «دیوار به دیوار ۲» که ادامه فصل اول سریال است، به کارگردانی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی حمید رحیمی‌نادی، سریال نوروزی شبکه سوم سیماست.

فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رؤیا تیموریان، پژمان جمشیدی، میترا حجار، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، علی قربان زاده، رضا ناجی و سام نوری بازیگران مختلف این سریال هستند.

«دیوار به دیوار ۲» ادامه داستان پنج خانواده را روایت می‌کند که به خانه جدید نقل مکان کرده‌اند و پس از مستقر شدن با ماجراهای مختلفی روبرو می‌شوند.

این سریال توسط خشایار الوند به نگارش درآمده و این بار خلاف سری قبل که هر قسمت به یک داستان می‌پرداخت، مخاطب شاهد یک قصه کلی در قسمت‌های متعدد خواهد بود.

به مانند فصل اول و دیگر سریال کمدی سامان مقدم «شمس‌العماره» بخش عمده فیلمبرداری «دیوار به دیوار 2» هم در لوکیشنهای داخلی انجام شده است و در این شرایط این دیالوگهاست که باید اسباب سرخوشی را فراهم کند.

«آرمان دو»؛ تجربه فرورفتن در قالب آدمیان دیگر

احسان عبدی‌پور کارگردان جوانی که تواناییهایش در خلق درام‌های پرتعلیق را با «تیک آف» و «تنهای تنهای تنها» نشان داده بود و سریال سازی برای تلویزیون را با «چرخ فلک» تجربه کرده بود با سریال «آرمان دو» مهمان نوورزی مخاطبان تلویزیون است.

ایرج محمدی که زمانی با همراهی مهران مهام سریال‌های خاطره انگیز رضا عطاران را برای رسانه ملی تولید کرده بود تهیه‌کنندگی «آرمان دو» را برعهده داشته است.

«آرمان‌دو» درباره شخصیتی است که چند نقش را بازی می‌کند و همین فرورفتن در کالبد آدمیان دیگر است که فضایی کمدی را برای سریال خلق می‌کند.

حمیدرضا آذرنگ نقش اصلی «آرمان دو» با نام «آرمان» را بازی می‌کند. مرجانه گلچین، سحر ولدبیگی، الیکا عبدالرزاقی، محمدرضا هدایتی، علیرضا استادی، علی مسعودی، علی اوجی، فریبا طالبی، مجید پتکی، شهربانو موسوی و سیامک مردانه از دیگر بازیگران این سریال هستند. «آرمان دو» هم به سفارش شبکه سوم سیما تولید شده است.

«هیأت مدیره»؛ مشکلات نقل مکان!

سریال «هیئت‌مدیره» به تهیه‌کنندگی مهران رسام و کارگردانی مازیار میری سریال نوروزی شبکه پنجم سیماست.

مازیار میری که آخرین ساخته سینمایی‌اش «سارا و آیدا» نتوانست چنان که باید مورد توجه قرار گیرد سریال «هیئت مدیره» را در صد قسمت می‌سازد و به این ترتیب اگر سریال از ابتدای نوروز روی آنتن برود ادامه پخش آن تا خردادماه طول خواهد کشید.

سریال «هیئت‌مدیره» به زندگی زوج جوانی می‌پردازد که با نقل‌مکان به ساختمانی جدید درگیر اتفاقات تازه‌ای می‌شوند.

 حدیث میرامینی، احسان کرمی، امیررضا دلاوری، رابعه مدنی، الیکا عبدالرزاقی، لیلی رشیدی، زهرا داوودنژاد، کمند امیرسلیمانی، رحیم نوروزی، فرید سجادی‌حسینی، ثریا قاسمی، مریم امیرجلالی، فریده سپاه‌منصور و مسعود کرامتی بازیگران «هیئت‌ مدیره» هستند.

«کلاه قرمزی»؛ همچنان بر فراز

«کلاه قرمزی» هرگاه که در باکس نوروزی رسانه ملی قرار گرفته خواه ناخواه افزایش دامنه مخاطبان تلویزیون را موجب شده است.

سال گذشته بنا بود فصل تازه مجموعه «کلاه قرمزی» از شبکه دوم سیما روی آنتن برود اما اختلافات مالی تهیه کننده با شبکه دو موجب شد سریال در آخرین دقایق از کنداکتور پخش خارج شود.

به دنبال آن شایعاتی شکل گرفت مبنی بر آن که «کلاه قرمزی» در شبکه خانگی منتشر خواهد شد اما مالکیت سیما بر کار جلوی عرضه قانونی این کار را گرفت و در نهایت مقرر شد فصل تولید شده «کلاه قرمزی» برای پخش در اختیار شبکه دوم سیما قرار گیرد.

هرچند این فصل برای نوروز سال قبل تولید شده بود اما به هر حال کیفیت مجموعه و فرازمانی بودن شوخی‌ها و موقعیت‌های شکل گرفته برای عروسک‌ها باعث می‌شود پخش آن به عنوان برنامه نوروزی 97 هم با استقبال مواجه شود به خصوص که باز هم به مانند فصول قبل پای چند عروسک تازه به سریال باز شده است و به جز آن مهمانان ویژه و شناخته شده‌ای عروسک‌ها را در قسمت‌های مختلف همراهی می‌کنند.

 

برچسب ها: کلاه قرمزی، مجموعه های تلویزیونی نوروز، سین هشتم؛ سیما، پایتخت 5، تعطیلات رؤیایی، دیوار به دیوار 2، سریال های نوروز، آرمان دو، هیأت مدیره، سریال های نوروز 97 تعداد بازديد: 861 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز