Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:23

11
شهریور
سروش هامون: صحنه کنسرت ها جای پلی بک نیست

سروش هامون: صحنه کنسرت ها جای پلی بک نیست

سروش هامون؛ خواننده، تاکنون به‌طور رسمی ۹ قطعه موسیقی منتشر کرده است. هامون همچنین تا امروز اجراهای زنده‌ای در برج آزادی و سالن همایش‌های برج میلاد برگزار کرده است.

مینا پیروزیان

 

سروش هامون از ایده‌آل‌هایش و وضعیت امروز موسیقی پاپ می‌گوید

سروش هامون؛ خواننده پاپ و متولد سال ۱۳۶۸ است. او تاکنون به‌طور رسمی ۹ قطعه موسیقی منتشر کرده و برخی قطعات او با استقبال نسبی هم روبه‌رو شده‌اند.

هامون همچنین تا امروز اجراهای زنده‌ای در برج آزادی و سالن همایش‌های برج میلاد برگزار کرده است.

پس از شنیده شدن قطعاتی که توسط سروش هامون به بازار موسیقی عرضه شدند، چندین بار هم به شبکه‌های مختلف سیما برای اجرای همان قطعات دعوت شده و مردم و مخاطبان تلویزیون با چهره او نیز آشنایی کافی دارند.

آهنگسازی قطعات این خواننده خوش‌آتیه را امیر پدرام، محسن فرحی، امیر ابدی و سعید حسنی به عهده داشته و برای کلام قطعاتش هم با میثاق راد همکاری داشته است.

با این خواننده گفت‌و‌گویی اجمالی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

از کارهای جدیدتان چه خبر؟ این روزها مشغول چه کارهایی هستید؟

خوشبختانه مدت يك سال است كه با سعيد حسنى و محمد كلهر مشغول به همكاری هستیم و خوشبختانه این همکاری باعث پيشرفت‌های چشمگيرى در کارهای من شده است.

قلبا معتقد هستم يك خواننده فقط خودش نيست که در موفقیت خودش نقش دارد.

همه عواملى كه باعث می‌شوند صداى ما به گوش مردم برسد و موسیقی خوب ساخته شود كسانى هستند که اثر را خلق می‌كنند و من واقعاً از سعید حسنى و محمد كلهر ممنون هستم كه برادرانه براى من زحمت کشیده‌اند.

خبر خوب هم این است كه به زودى يك قطعه جدید را منتشر و پخش می‌كنيم که اميدوارم مردم هم مثل ما دوستش داشته باشند.

چه زمان احساس کردید به‌طور جدی موسیقی خواندن را دوست دارید و می‌خواهید این فعالیت را دنبال کنید؟

من از دوران كودكى به موسیقی علاقه داشتم؛ وقتى بزرگ‌تر شدم فهميدم كه علاقه خيلى شديدى به خواندن دارم. چيزى در خوانندگى نمی‌ديدم كه به‌خاطر منفعتش به ‌سمتش جلب شوم.

صرفا خواندن را دوست داشتم و احساس می‌کردم بهترین شیوه برای تخلیه من خواندن است و به‌نظرم وقتى براى كسانى كه به‌خاطر صدایت تو را دوست دارند می‌خوانى بهترین حس دنیا به شما دست می‌دهد.

چقدر در خوانندگی به ایده‌آل‌هایی که فکر می‌کردید به آن‌ها دست پیدا می‌کنید رسیده‌اید و اساسا آیا از جایگاه فعلی خودتان رضایت دارید؟

هم بله و هم خیر. چون واقعاً كسانى كه اکنون روى استيج‌ها در حال فریب دادن مردم هستند، جایگاه‌شان آن‌جا نيست.

کنسرت و اجرای زنده جاى كسانى است که واقعاً می‌توانند زنده بخوانند و نه کسانی که پلى‌بك می‌کنند.

من اين توان را در خودم می‌بينم كه به‌زودى روى استيج بروم و به امید خدا و با حمایت دوستانی خوبی که در این عرصه دارم به‌زودی این اتفاق می‌افتد.

تصور می‌کنید موسیقی و به‌طور خاص موسیقی شما می‌تواند چه تاثیری روی مردم داشته باشد و شما به‌عنوان خواننده چه نقشی در زندگی مخاطبانتان باید داشته باشید؟

موسيقى به نظر من همه زندگى مردم است. انسان‌ها هر وقت خوشحال باشند موسيقى گوش می‌کنند و هر وقت ناراحت هم باشند به موسيقى گوش می‌دهند.

يك خواننده میتواند براى مردم كشورش خاطره بسازد، میتواند كارى كند كه حال مردم خوب شود و مردم دست‌کم برای چند دقیقه هم که شده مشکلات‌شان را فراموش کنند.

اساسا سلیقه شما در موسیقی به چه سمت و سوهایی متمایل است و دوست دارید بیشتر چگونه آثاری برای مخاطبان تولید کنید؟

دوستانم می‌دانند که من به‌طور کلی انسان شادی هستم و به همین دلیل هم سعی کرده‌ام آثاری را انتخاب و اجرا کنم که در درجه نخست شادی‌ام به مردم منتقل شود و سپس حال مردم را بهتر کند؛ حال چه به‌واسطه قطعات شاد و چه به‌واسطه قطعات اسلو و یا غمگین.

سلیقه موسیقی خودتان در خلوت چیست؟ در خلوت‌تان به چه آهنگ‌هایی گوش می‌کنید؟

نمی‌توانم از سبک و گونه خاصی نام ببرم چون اعتقاد دارم هر نوع و سبک موسیقی‌ای اگر برآمده از دل باشد زیبایی خودش را دارد و هیچ تعصبی نسبت به هیچ سبکی ندارم از این جهت هر آهنگ و قطعه‌ای که به‌نظرم خوب و دلنشین باشد را ممکن است بارها گوش کنم.

خودتان در راه خواننده شدن با چه مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اید و فکر می‌کنید کسی که امروز بخواهد به‌سوی خوانندگی گام بردارد با چه مشکلاتی روبه‌رو می‌شود؟

به‌نظرم اکنون اگر کسی بخواهد در مسیر خوانندگی گام بردارد ابتدابه‌ساکن یا باید از تمکن مالی زیادی برخوردار باشد یا آشنایانی داشته باشد که موقعیت در اختیارش بگذارند.

از طرف دیگر نمی‌شود کتمان کرد که بازار موسیقی تا حدود زیادی توسط مافیایی که بازار را انحصاری کرده‌اند می‌چرخد و این اصلا خوب نیست.

برای خودتان در مسیر خوانندگی، شهرت چه اندازه مهم بوده است؟

من زياد به‌دنبال شهرت نبوده و نيستم و بيشتر از معروفيت، به‌دنبال محبوبيت هستم چون وقتى محبوب باشید مردمی که شما را می‌شناسند در عین حال شما را دوست هم دارند و حلقه عاطفی میان خواننده و هوادارش شکل می‌گیرد.

به نظر من يك خواننده يا بازيگر را فقط مردم می‌توانند معروف يا محبوب کنند. ما بدون مردم هيچ نيستيم حال هر چقدر هم خوش‌صدا، خوش‌سيما و یا خوش‌لباس باشيم.

در روندی که در موسیقی پی گرفته‌اید تا چه اندازه نقدپذیر هستید و خودتان را مورد نقد قرار می‌دهید؟

خيلى زياد. به‌خاطر اين كه دوست دارم به بهترين نحو خودم را براى قطعات جديدى كه می‌سازم آماده كنم تا كارهایی که ارائه می‌کنم مورد پذیرش مردم خوب کشورم قرار بگیرد، زیرا نمی‌خواهم مثل خواننده‌هایی باشم كه بدون هيچ فكر، ایده و نگاه انتقادی، خودشان را خيلى كاربلد و در اوج می‌دانند باشم.

باز هم باید تاکید کنم که فقط و فقط مردم هستند که باعث می‌شوند یک خواننده معروف و محبوب شود و در عین حال تنها مردم می‌توانند کاری ‌کنند که محبوبیت یک هنرمند ماندگار شود.

به‌عنوان یک خواننده پاپ آرزوی شما در موسیقی چیست؟ از ایده‌آل‌هایتان بگویید.

نخست بگویم که خداوند را برای وضعیتی که دارم بسیار شکر می‌کنم.

دست پدر و مادرم را می‌بوسم و در درجه بعد خوشحالم که مردم عزیز کشورم؛ وطنم را دارم که باعث شده‌اند تا این‌جا پیشرفت کنم.

تنها یک آرزو دارم و آن این است که هر خواننده‌ و هنرمندی که واقعاً كارش را بلد است بدون محدوديت بتواند ديده شود و به جايى كه حقش هست برسد و مسئولان مرتبط با دنياى هنر کاری کنند دست عواملى كه باعث می‌شوند هنرمندان واقعا هنرمند ديده نشوند را از دامان موسیقی كوتاه كند.

از دوست نازنينم آقاى سعيد حسنى كه واقعاً برادرانه در كنار من زحمت می‌کشند و بدون كوچك‌ترين چشم‌داشتى هواى من را تا این‌جا داشته و زحمت تولید قطعات من را به‌عهده داشته و همچنان هم من را حمايت می‌كند تشكر می‌كنم.

همچنین محمد كلهر كه زحمات خیلی زیادی برای من کشیده و همچنان می‌كشد و من را مورد لطف و حمايت‌شان قرار می‌دهد سپاسگزارم، همین‌طور ميثاق راد كه زحمت ترانه بیشتر قطعات مرا به دوش داشته است بسیار ممنونم.

همه علاقه‌ام این است که همه كسانى كه مرا از ابتدای آغاز كار موسيقى‌ام حمايت كرده‌اند از نزديك در كنسرتم ببينم.

 

برچسب ها: خواننده پاپ، موسیقی، خوانندگی، خواننده، موسیقی پاپ، سروش هامون، مصاحبه با سروش هامون، گفتگو با سروش هامون تعداد بازديد: 968 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز