Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:04

23
مرداد
از «چهل نامه کوتاه به همسرم» نادر ابراهیمی ‌تا «قصه‌ای عاشقانه»

از «چهل نامه کوتاه به همسرم» نادر ابراهیمی ‌تا «قصه‌ای عاشقانه»

کتاب‌های صوتی چون کتاب «شب طاهر» بلقیس سلیمانی و «چهل نامه کوتاه به همسرم» نادر ابراهیمی‌ و همچنین «قصه‌ای عاشقانه» و «اندیشه‌ات را به تن کن» از جمله کتاب‌های معرفی شده در اینجا هستند.

در این روزهای گرم تابستان به شهر کتاب می‌رویم تا تازه‌های نشر را دریابیم.

از کتاب‌های صوتی چون کتاب «شب طاهر» بلقیس سلیمانی و «چهل نامه کوتاه به همسرم» نادر ابراهیمی‌ تا «قصه‌ای عاشقانه» و «اندیشه‌ات را به تن کن» از جمله کتاب‌های معرفی شده برای این مقاله است تا طرفداران کتاب از آن لذت ببرند.

قصه‌ای عاشقانه از نازنین قنبری در نشر مروارید

رمان «رویاهایت را می‌بوسم» اولین نوشته نازنین قنبری در ١٤٤ صفحه و با قیمت ١٣ هزار تومان بازار شده است.

نگارش این اثر یک سال زمان برده و ایده اولیه آن هم برداشتى آزاد از دفتر خاطراتى واقعى است که نویسنده تلاش کرده با حفظ وقایع و حس و حال آن داستانى عاشقانه و در عین حال وفادار به واقعیت بنویسد.

نازنین قنبرى پیش‌تر از سال 13٨٣ در مطبوعات با نشریات معتبرى به عنوان نویسنده همکارى داشته است.

متن پشت جلد کتاب چنین است: «این یک داستان واقعی است. این یک داستان واقعی نیست. همه شخصیت‌ها، نام‌ها و مکان‌ها از واقعیت برداشته شده‌اند.

هیچ یک از شخصیت‌ها، نام‌ها و مکان‌ها ارتباطی با واقعیت ندارند. این قصه از یک ماجرای واقعی الهام گرفته شده است. این قصه برداشتی آزاد از یک ماجرای ساختگی است.

سطر به سطر این قصه تلاشی است برای بوسیدن رؤیاهای کسی که دیگر مدت‌هاست رؤیا نمی‌بیند....» رمان «رویاهایت را می‌بوسم» در نشر مروارید منتشر شده است.

«اندیشه‌ات را به تن کن» کتابی برای بانوان ایرانی

کتاب «اندیشه‌ات را به تن کن» نوشته معصومه افشار، طراح لباس و مدرس دانشگاه از سوی انتشارات تعالی منتشر شده است.

در این کتاب تمامی‌نکات مهم و کلیدی که لازم است خانم‌ها در زمان انتخاب لباس و یا پوشیدن ست‌های گوناگون به آن توجه داشته باشند، مد نظر قرار گرفته است.

بسیاری از مطالب مندرج در این کتاب، مطابق با استانداردهای جهانی است و با دید زیبایی شناسانه مورد بررسی قرار گرفته است اما برخی چارچوب‌های کلیدی مختص یک بانوی ایرانی هست که لازم است طراحان و فعالان حوزه مد و لباس برای آن‌ها پیام و نسخه ایرانی داشته باشند.

بخش‌های ابتدایی این کتاب به ذکر نکاتی درباره سلامت بدن، فرم، نحوه نشستن، ایستادن و راه رفتن و تأثیرات این موارد بر استایل یک خانم اشاره کرده است.

نکات مهم در انتخاب لباس با تکیه بر فرم بدن، آشنایی با نقش و جنس پارچه، کارکرد خطوط و رنگ و در نظر گرفتن آیتم‌های مختلف برای رسیدن به استایل مناسب در فضاهای گوناگون و شرایط مختلف از دیگر بخش‌های مورد توجه در این کتاب است.

حتی نکات لازم و کلیدی در زمینه خرید لباس خانم‌ها و کمد تکانی نیز مورد توجه در زمان نگارش کتاب بوده است و به راهکارهای لازم برای داشتن فضای مفید از محصولات حوزه مد و لباس در کتاب اشاره شده است.

به هر روی سعی شده است که حتی در انتخاب تصاویر مندرج در کتاب نیز حساسیت‌های لازم را به خرج داده تا نتیجه با فرهنگ اسلامی‌و ایرانی همسو باشد؛ البته به هیچ عنوان قصد القای الگوی پوششی خاص به بانوان در این کتاب وجود ندارد بلکه با مطالعه نثر ساده و روان این اثر و انجام تمرین‌های موجود در کتاب، خانم‌ها بتوانند بهترین و مناسب‌ترین سبک پوششی را برای خود انتخاب کنند.

کتاب صوتی «شب طاهره» بلقیس سلیمانی

بلقیس سلیمانی داستان‌نویس، منتقد و پژوهشگر ادبی، زاده «رابر» کرمان است. «بازی آخر بانو»، «بازی عروس و داماد»، «خاله بازی»، «به‌هادس خوش آمدید»، «سگ‌سالی»، «پسری که مرا دوست داشت»، «من از گورانی‌ها می‌ترسم» و… از آثار این نویسنده هستند که هر کدام چند بار تجدیدچاپ شده‌اند.

پیشتر نیز نسخه صوتی کتاب بازی آخر بانو توسط موسسه آوانامه منتشر شده است. با این حال کتاب صوتی «شب طاره» به نویسندگی این بانوی حرفه ای عرصه ادبیات منتشر شده که زمان فایل آن 5 ساعت و 33 ثانیه است که توسط انتشارات ققنوس و با صدای بهنوش فرهودی برای شنوندگان کتاب‌های صوتی در دسترس است.

سال‌های دهه 60 و دغدغه‌های این سال همواره در آثار بلقیس سلیمانی موج می‌زند و خواننده را برای خواندن حوادث آن روزگار بی‌تاب می‌کند.

«سلیمانی» در آثارش خط اصلی داستان‌های خود را بر ظلم و ستم مضاعفی پایه‌گذاری می‌کند که در آن سال‌ها بر طاهره و امثال طاهره رفته است: «همه می‌دانند دکترها پدر را جواب کرده‌اند.

سرطان رُسّش را کشیده. شده است پوست و استخوان… بابا دلش می‌خواد تو به سرانجام برسی نگرانته. نمی‌خواد صغیر پشت سرش داشته باشه… .

همه برمی‌گردند به گوران، الِاّ احمد. احمد می‌رود برای همیشه...».

بشنوید کتاب «چهل نامه کوتاه به همسرم»

نادر ابراهیمی، نویسنده‌ای است که آثار داستانی و عاشقانه‌‌اش از جمله محبوب‌ترین آثارهاست و همواره مخاطبان خاص خودش را دارد.

مانند «یک عاشقانه‌‌ آرام» که روایتی آرام از ابتدای آشنایی و عاشقانه زندگی کردن است. «چهل نامة کوتاه به همسرم» نیز یکی دیگر از عاشقانه‌های نادر است.

آن طور که خودش تعریف می‌کند حدود سال‌های ۶۳ تا ۶۵ وقتی دور از همسرش در فضایی پر از بوی دوات در حال تمرین خطاطی بوده، به یاد او نامه‌هایی را به خط خوش برایش می‌نوشته است.

چنانچه خودش در آغاز کتاب چنین می‌نویسد: آن روزها که تازه تمرین خطاطی را شروع کرده بودم، حدود سال‌های ۶۳-۶۵، به هنگام نوشتن، در تنهایی – در فضایی که بوی تلخ مرکب ایرانی در آن می‌پیچید و صدای سنتی قلم نی، تسکین دهنده خاطرم می‌شد که گرد ملالی چون غبار بسیار نرم بر کل آن نشسته بود – غالبا به یاد همسرم می‌افتادم – که او نیز همچون من و شاید نه همچون من اما به شکلی، گهگاه و بیش از گهگاه، دلگرفتگی، قلبش را خاکستری رنگ می‌کرد – و می‌کوشیدم که به جستجو در به‌امید رسیدن به ریشه‌های گیاه بالنده و سرسخت اندوه، و دانستن اینکه این روینده بی پروا از چه چیزها تغذیه می‌کند، و شناختن شرایط رشد و دوامش آن را نابود کنم بل زیر سلطه و در اختیار بگیرم.

پس، یکی از خوب‌ترین راه‌های رسیدن به این مقصود را در این دیدم که متن تمرین‌های خطاطی ام را تا آنجا که مقدور باشد اختصاص دهم به نامه کوتاهی به همسرم. . .

راوی این کتاب صوتی لاله هَفشِجانی است که این کتاب جز پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی در فضای مجازی بوده است.

 

 

برچسب ها: معرفی کتاب، کتاب رمان، رمان رویاهایت را می بوسم، کتاب اندیشه ات را به تن کن، کتاب صوتی شب طاهره، کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم، نادر ابراهیمی، بلقیس سلیمانی، معصومه افشار، نازنین قنبری تعداد بازديد: 1213 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز