Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:28

17
بهمن
سلبریتی های پرنفوذ در عرصه سیاست، فرهنگ و اقتصاد

سلبریتی های پرنفوذ در عرصه سیاست، فرهنگ و اقتصاد

ممکن است فرد سلبریتی در یک حوزه قابل‌احترام و صاحب نفوذ است اما اینکه اخیراً این افراد با فالوورهای میلیونی دیده می‌شوند و برای مردم جذاب هستند به‌هیچ‌وجه جنبه مثبتی ندارد.

طیبه سیاوشی/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

 

بحث سلبریتی‌ها یک موضوع روز است اما آسیب‌شناسی این موضوع و دعوت از کارشناسان در مجلس شورای اسلامی دغدغه همه نمایندگان نیست.

موضوع سلبریتی‌ها موضوع جدیدی نیست اما متناسب با پیشرفت عرصه رسانه به شکلی پررنگ‌تر و تعداد و تنوع آن‌ها در عرصه‌های مختلف افزایش‌یافته است.

این رسانه‌ها اعم از رسانه ملی و فضای مجازی هستند که افراد را به‌نوعی به سلبریتی و افراد مشهور و صاحب نفوذ در عرصه سیاست، فرهنگ و اقتصاد تبدیل می‌کنند.

در فضایی همچون اینستاگرام این افراد تولید می‌شوند، بالا می‌روند و تعداد فالوورهایی که حتی در ذهن ما نمی‌گنجد برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

نمی‌توان تنها به جنبه مثبت یا منفی این قضیه نگاه کرد.

ممکن است فرد سلبریتی در یک حوزه قابل‌احترام و صاحب نفوذ است اما اینکه اخیراً این افراد با فالوورهای میلیونی دیده می‌شوند و برای مردم جذاب هستند به‌هیچ‌وجه جنبه مثبتی ندارد.

انسان قرن بیست و یکم به دنبال فضاهایی برای سرگرمی است و متأسفانه این سرگرمی در فضای مجازی برای او فراهم‌شده است.

مردم در چنین مواقعی همچون زلزله کرمانشاه احساساتشان تحریک می‌شود و نیاز دارند که به احساسات خود جواب دهند.

به دلیل اینکه اعتمادسازی آسیب‌دیده، سلبریتی‌ها هم به مردم پناه می‌برند و این‌گونه مشکلات ایجاد خواهد شد.

زمانی که وظایف و مسئولیت‌ها به‌درستی انجام نشود، افراد دیگری به میدان می‌آیند که به‌راحتی آن را بر عهده می‌گیرند.

نه‌تنها رسانه‌ها این فضا را برای ورود این افراد آماده کرده‌اند، حتی افرادی هم که به‌نوعی در این نظام مسئولیت داشتند، این فضا را ایجاد کردند.

متأسفانه علی‌رغم اینکه این موضوع دغدغه اجتماعی است، به مسائل جناحی تبدیل می‌شود. می‌توانیم حول محوری که به مصلحت مردم است، کارکنیم.

 

برچسب ها: فضای مجازی، زندگی آنلاین، افراد مشهور، طیبه سیاوشی، سلبریتی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، فالوور تعداد بازديد: 514 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز