Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:02

28
خرداد
کتاب های صوتی در رقابت با کتاب های کاغذی

کتاب های صوتی در رقابت با کتاب های کاغذی

از زمانی که کتاب‌های صوتی وارد بازار نشر شده، کتابخوانی به شکل تازه‌ای درآمده است. با یک هندزفری می‌توانید کتاب‌های صوتی را بعد از اینکه دانلود کردید، در هر موقعیتی که باشید گوش کنید.

حالا چند سالی می‌شود که عادت کتابخوانی‌های نیمه شب، تبدیل به صدایی می‌شود که در گوشمان داستان را روایت می‌کند.

تصمیم گرفته‌ایم از این به بعد، علاوه بر معرفی تازه‌ترین کتاب‌ها در بازار نشر، چند کتاب صوتی را هم برای علاقه‌مندان به کتاب معرفی کنیم.

کتاب صوتی هزار خورشید تابان

کتاب صوتی «هزار خورشید تابان» به نویسندگی خالد حسینی به بازار نشر آمد.

مترجم این کتاب، مهدی غبرائی است و راوی آن را نشر آناهیتا برعهده دارد.

این کتاب هم همانند کتاب «بادبادک باز» نویسنده روایت و داستان‌پردازی عمدتاً خطی و سرراستی دارد، شیوه‌ای از نویسندگی که در عین سادگی به سبب مهارت خالد حسینی، چیزی از زیبایی نوشتار، نمی‌کاهد.

داستان رمان «هزار خورشید درخشان» درباره دو زن به نام مریم و لیلا است.

مریم دختر نامشروع یک بازرگان افغانی است که تا ۱۵ سالگی به همراه مادر، جدا ازپدرش از زندگی می‌کند، مرگ مادر باعث می‌شود که پدرش وادار شود مدتی کوتاه او را در جمع خانواده «واقعی» خود بپذیرد، ولی در نهایت پدر مجبور می‌شود که برای حفظ آبرو، دختر را به ازدواج یک مرد مسن و خشن اهل کابل دربیاورد.

 لیلا، اما، دختری کاملاً متفاوت است، او دختر باهوش یک روشنفکر افغانی است.

دست سرنوشت باعث می‌شود که این دو زن با هم هم‌خانه شوند، روابط خصمانه ابتدایی آنها، مبدل به رابطه‌ای دوستانه می‌شود که در انتها بیشتر شبیه رابطه یک مادر و دختر می‌شود… این کتاب صوتی را می‌توانید دانلود کنید.

رمان پرفروش جهان به ایران رسید

انتشارات پرتقال رمان فانتزی و ماجراجویانه «فرار از کتابخانه‌ آقای لمونچلو» را که از پرفروش‌های نیویورک تایمز است منتشر کرده و در اختیار نوجوانان قرار داده است.

«فرار از کتابخانه آقای لمونچلو» نوشته‌ کریس گرابنستاین با برگردان مژگان ایمانی، یک رمان فانتزی و ماجراجویانه است و داستان پسری به نام «کایل» را روایت می‌کند که متوجه می‌شود مشهورترین بازی‌ساز جهان، کتابخانه جدیدی در شهرشان ساخته و قرار است از چند نفر دعوت کند تا یک شب کامل را در کتابخانه‌اش بگذرانند؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرد هر طوری شده یکی از آن چند نفر باشد.

اما برخلاف تصور او، قسمت سخت ماجرا وارد شدن به کتابخانه نیست بلکه خارج شدن از آن است.

برای بیرون رفتن از کتابخانه یک راه مخفی وجود دارد و بچه‌ها باید با استفاده از سرنخ‌های موجود در کتاب‌ها این راه مخفی را کشف کنند و اینجا دیگر، خوش شانس بودن کافی نیست.

رمان نوجوان «فرار از کتابخانه‌ آقای لمونچلو» یکی از پرفروش‌های نیویورک تایمز است و تاکنون جوایز مهمی‌از جمله ماگنولیا و گرند کانیون را از آن خود کرده است.

انتشارات پرتقال «فرار از کتابخانه‌ آقای لمونچلو» را در ۳۴۰ صفحه‌به قیمت ۱۴ هزار تومان برای مخاطبان ده سال به بالا منتشر کرده است.

«امپراطوری ایران» را بشنوید

درباره امپراطوری ایران در دوره قبل از ورود اسلام اطلاعاتی دارید؟ آیا می‌دانید تاریخ مکتوب ایران در این دوره، بیش از همه توسط یونانیان باستان نگاشته شده که در آن دوران از دشمنان اصلی امپراطوری ایران بودند؟!

کتاب صوتی «امپراطوری ایران» کتابی است درباره تاریخ ایران پیش از ورود اسلام که «دان ناردو» آن را نگاشته و «مرتضی ثاقب فر» به فارسی برگرداده است.

در این کتاب نظراتی قاطع نمی‌یابیم چرا که مؤلف در پی آن نبوده است که مسئله‌ای مبهم یا تاریک را در این دوره روشن کند و بر نقطه‌های تاریک آن روشنایی بیفزاید.

وی تنها به این اکتفا کرده که تاریخ هخامنشیان را تشریح کند و نگاهی اجمالی به آن بیاندازد. این کتاب ما را به درک درستی از امپراطوری‌های دوران باستان و رقابت‌ها و نبرد‌های آنان با یکدیگر و نیز درک روشنی از تاریخ تمدن پارس در دوران باستان قبل از ورد اسلام می‌رساند.

تاریخی که برای پرداختن به تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و تاریخی ایران همواره به آن نیاز داریم.

بخش‌هایی از متن کتاب

کوروش پیروزمندانه وارد شهر شد و نخستین اعلامیه رسمی‌خود را به این شرح صادر کرد: «منم کوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه نیرومند، شاه بابل، شاه سومر و اکد، شاه چهار گوشه جهان» کوروش با سقوط بابل، امپراطوری آن از جمله تمام جنوب بین النهرین و بیشتر منطقه فلسطین را به‌ امپراطوری خود افزود چنان که پهناوری آن از سواحل دریای اژه در غرب تا غرب هندوستان در شرق را شامل می‌شد.»

«نامه‌های زنان ایرانی» درلابه لای کتاب‌های روز

کتاب «نامه‌های زنان ایرانی» به کوشش علی باغدار دلگشا منتشر شد.

در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: «نامه‌های زنان ایرانی» مجموع ۶۲ نامه‌ مندرج از زنان در روزنامه‌ «ایران نو» (۱۲۹۰-۱۲۸۸ ش) را شامل می‌شود؛ نامه‌هایی از عصر مشروطه که از مندرجات ۴۷۵ شماره از شمارگان روزنامه‌ «ایران نو» استخراج شده است.

عصری که برخلاف مردان، زنان در آن از برخی حقوق اجتماعی مانند حق رأی، محروم و برای به دست آوردن برخی حقوق اجتماعی دیگر مانند حق تحصیل و ایجاد دبستان‌های دخترانه با هنجارها و خرافات اجتماعی در حال ستیز بودند.

بر این اساس بیشتر نامه‌های زنان در این دوره درباره نقش مدارس در اهمیت تربیت دختران و در راستای ارتقای سطح فرهنگ اجتماعی جامعه‌ آن عصر بوده است.

در این عصر، زنان با مخالفت‌های زیاد اجتماعی برای ایجاد مدارس دخترانه مواجه می‌شدند.

آن‌ها با مقایسه‌ وضعیت اجتماعی خود با زنان ژاپنی، فرانسوی، انگلیسی و آمریکایی به این امر پی برده بودند که وضعیت‌شان با جهان مدرن به هیچ‌وجه سازگاری ندارد.

در این راستا با استفاده از آیات و روایات دینی و تعیین جایگاه اجتماعی برای جنس زن، مردان را مخاطب قرار داده و با نقد فرهنگ مردمِحور، با ایجاد دگرگونی زبانی، زبان و فرهنگ مردمَدار عصر قاجار را دچار تغییر کردند؛ پس از آن با تاکید بر مسئله‌اموزش و حق تحصیل برای دختران به گسترش و ارتقای سطح آگاهی زنان از حقوق اجتماعی خویش پرداختند.

آنان با گذشت کمتر از یک دهه تلاش، موفق به پوشاندن جامه‌ تحقق بر اصلی‌ترین مطالبه‌ اجتماعی خود یعنی حق تحصیل برای زنان شدند.

کتاب «نامه‌های زنان ایرانی» از سوی انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در ۱۹۵ صفحه با قمیت 15 هزار تومان منتشر شده است.

«پیام فوری از مادر زمین» به کتابفروشی‌ها رسید

 کتاب «پیام فوری از مادر زمین» با عنوان فرعی «زنان را گردآورید دنیا را نجات دهید» نوشته جین سینودا بولن به ترجمه نیسان فروزین منتشر شد.

 کتاب «پیام فوری از مادر زمین» با عنوان فرعی «زنان را گردآورید دنیا را نجات دهید» نوشته جین سینودا بولن با ترجمه نیسان فروزین از سوی انتشارات روشنگران و مطالعات زنان روانه بازار نشر شده است.

 در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «زنان نه‌تنها در نگهداری از کودکان و سالمندان ضعیف‌تر، نظافت، سازمان‌دهی منزل و اقتصاد خانه تجربه دارند بلکه تهیه غذای سفره، برقراری آسایش در خانه و داشتن روابط خوب با همسایه‌ها نیز به‌عهده‌ زنان است.

این‌ها همان کارهایی است که در سطح جامعه و در ابعاد عمومی‌و جهانی می‌بایست انجام شود.

دنیا به آنچه زنان انجام می‌دهند نیازمند است. جهان به «مادر» نیازمند است که‌امور را در این جهان نامتعادل تعدیل نماید.

هر زنی می‌تواند در هرکجا که هست تاثیرگذار باشد. چه بهتر اگر شما در حلقه‌ای باشید که پشتیبان کارهای شما است.

وقتی که زنان گردهم می‌آیند به طور طبیعی قصه‌های خود را با دیگران در میان می‌گذارند. این‌گونه است که زن‌ها می‌آموزند که مشوق و یاور یکدیگر باشند و افکار خود را بپرورانند.

کنفرانس‌های جهانی زن تحت توجهات سازمان ملل از جمله بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها است و بیشترین تأثیر را روی زنان شرکت‌کننده و در سطح جهان می‌گذارد.

بعد از آخرین کنفرانس زنان که در پکن برگزار شد، خیلی‌ها به اشتباه بر این گمان بودند که پنجمین کنفرانس بین‌المللی ده سال بعد در 2005 برگزار می‌شود که چنین اتفاقی نیافتاد.

این کنفرانس در صورتی می‌توانست در پایان اولین دهه‌ی قرن 21 صورت پذیرد که تعداد کافی زنان تمایل خود را به تصمیم‌گیران و نمایندگانشان در سازمان ملل اظهار کنند.

به کمک ارتباطات قدرتمند از طریق اینترنت این گردهمایی می‌تواند مهم‌ترین گردهمایی زنان در جهان باشد».

 خطاب به خوانندگان: به گفته نویسنده این کتاب، «پیام فوری از جانب مادر» فراخوانی است که می‌تواند در هر کجای این کره خاکی شنیده و مورد توجه قرار گیرد.

این پیام در هرکجا که زنان با دغدغه‌ی خواهرانه و مادرانه دور هم جمع شوند شنیده می‌شود. این کلمات برای مخاطب نوشته شده است مخاطبی که دلش می‌خواهد طنین این کلمات را احساس کند.

مخاطبی که می‌خواهد باور کند که می‌تواند کاری انجام دهد یا به الهام یا تشویق قدرتمندی نیاز دارد تا روی «رسالتی» کار کند که آن را از آن خود می‌داند.

کتاب «پیام فوری از مادر زمین» با شمارگان هزار نسخه در 200 صفحه به بهای 20 هزار تومان از سوی انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.

 

برچسب ها: معرفی کتاب های صوتی، معرفی کتاب صوتی، کتاب صوتی هزار خورشید تابان، کتاب صوتی جهان، رمان جهان، کتاب صوتی امپراطوری ایران، کتاب صوتی نامه های زنان ایرانی، کتاب صوتی پیام فوری از مادر زمین تعداد بازديد: 897 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز