Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 23:42

24
شهریور
معرفی کتاب

معرفی کتاب

این کتاب جدیدترین اثر ریچل هالیس است که با خرید حق انتشار در ایران از سوی انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر شده است. این کتاب یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف است.

«شرمنده نباش دختر»

این کتاب جدیدترین اثر ریچل هالیس است که با خرید حق انتشار در ایران از سوی انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر شده است.

این کتاب یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف است که ایده اصلی نوشتن آن به گفته نویسنده با گوش دادن به یک آهنگ شروع شد. 

در قسمتی از متن پشت جلد کتاب آمده است:

من آدم‌های مبارزی را که هیاهو به پا می‌کنند دوست دارم.

من عاشق کسی هستم که به خاطر خواسته‌هایش شرمنده نیست و اجازه نمی‌دهد دیگران ناامید و منصرفش کنند.

منظورم این نیست که این افراد هرگز نترسیده‌اند، منظورم این نیست که هرگز در دام نظرات دیگران گرفتار نشده‌اند، نه، آنها هم انسان هستند و مثل همه ما گاه دچار نبودِ اعتماد به نفس شده‌اند، اما وقتی نوبت عمل فرا رسیده است، شک به دلشان راه نداده و دودل نشده‌اند، فقط سرشان را پایین انداخته و بدون توجه به دیگران به کارشان ادامه داده‌اند.

مبارز بی‌پروا از نظر من یعنی این؛ یعنی حاضرید برای رسیدن به خواسته‌تان – هر چیزی که هست – تلاش کنید و منتظر نمانده‌اید تا کسی آن را دو دستی تقدیمتان کند و می‌دانید که این خواسته متعلق به شماست و به آن دست خواهید یافت.

این کتاب رتبه یک پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز را کسب کرده و بیشتر از هفتصد و پنجاه هزار نسخه به فروش رفته است.

خطاب به زنان و دختران

اولین نکته قابل توجه در مورد این کتاب این است که نویسنده کتاب را خطاب به زنان نوشته است. البته به شکلی مثبت این کار را انجام داده است و در واقع قصد دارد به توانایی‌های زنان تاکید کند.

در قسمت‌های مختلف کتاب می‌توانید ببینید که ریچل هالیس جملات را چنین شروع کرده است: دخترها… – خواهران من… – خانم‌ها… البته طبیعی است هرکسی که به دنبال دست‌یابی به اهداف، آن هم بدون شرمساری است، می‌تواند از این کتاب استفاده کند.

به روز بودن کتاب

کتاب در زمینه موفقیت کم نیست و استادان بزرگ کتاب‌های زیادی در این زمینه نوشته‌اند که هنوز هم پس از گذشت سال‌های سال کتاب‌های خوب و پرفروشی هستند اما کتاب شرمنده نباش دختر را می‌توان یک کتاب جدید و به روز شده در زمینه موفقیت دانست.

کتابی که به مسائل جدید هم توجه دارد و مثلا به شما می‌گوید اگر در اینستاگرام با رفتار نامناسبی مواجه شدید که باعث ناامیدی شما در مورد اهدافتان شد چگونه واکنش نشان دهید. 

صداقت نویسنده

علاوه بر به‌روز بودن، نکته مثبت دیگر کتاب این است که با صداقت کامل درباره زندگی خودش نیز صحبت می‌کند و مواردی را به شما پیشنهاد می‌کند که خودش هم در زندگی انجام داده است.

برخورد طنزآمیز نویسنده با خطاهایی که در زندگی داشته و مطرح کردن آن بدون احساس شرمساری شاید قوی‌ترین جنبه کتاب باشد. 

همه چیز به خواننده کتاب برمی‌گردد

البته کتاب ممکن است برای هرکسی مفید و یا جذاب نباشد.

در کل می‌توان گفت «شرمنده نباش دختر» کتاب خوبی است اما شگفت‌انگیز نیست همان‌طور که هیچ‌کدام از کتاب‌های موفقیت و خودیاری شگفت‌انگیز نیستند، چون در نهایت همه‌چیز به خود شما برمی‌گردد.

اگر قصد دارید زندگی بهتر داشته باشید و به اهدافتان در زندگی برسید این کتاب‌ها می‌توانند مسیر را برای شما مشخص کنند ولی در نهایت خود شما باید در این مسیر قدم بردارید.

پیشنهاد می‌کنم اگر به شکل جدی دنبال تغییر هستید و به کتاب‌های موفقیت هم علاقه دارید مطالعه این کتاب را هم از دست ندهید. نکات ساده و کاربردی این کتاب می‌تواند برای هر کسی مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

معرفی کتاب کودکان

معرفی چند کتاب

 

برچسب ها: کتاب و کتابخوانی، معرفی کتاب، کتاب، کتاب شرمنده نباش دختر، کتاب در مورد زنان تعداد بازديد: 332 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز