Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 10:01

21
شهریور
اعتراض عجیب استقلال به سازمان لیگ درخصوص بازی با پرسپولیس

اعتراض عجیب استقلال به سازمان لیگ درخصوص بازی با پرسپولیس

قرار شده مسابقه رفت پرسپولیس و استقلال روز یکشنبه ۳۱شهریور برگزار شود. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در این بازی برای نخستین‌ بار شاهد اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ روی سکوها خواهیم بود.

 به‌ نظر می‌رسد از این به بعد سازمان لیگ غیر از همه وظایفش باید مراقب «وسواس تقارن» تیم‌ها هم باشد!

همشهری نوشت: «قرار شده مسابقه رفت پرسپولیس و استقلال روز یکشنبه ۳۱شهریور برگزار شود. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در این بازی برای نخستین‌ بار شاهد اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ روی سکوها خواهیم بود. از این به بعد قرار است ورزشگاه آزادی در داربی پایتخت همان وضعیت استادیوم سن‌سیرو هنگام برگزاری داربی میلان را پیدا کند. در سن‌سیرو هم هر بار میلان میزبان اینتر باشد ۹۰درصد سکوها به روسونری می‌رسد و البته برعکس. ابتدا قرار بود پارسال استارت این ماجرا بخورد که باشگاه استقلال مخالفت کرد و موضوع به امسال موکول شد. اما امسال هم ظاهرا یک مشکل حاشیه‌ای دیگر رخ داده. این که استقلالی‌ها به‌عنوان میزبان داربی رفت، از برگزاری این بازی در روز غیر تعطیل گله‌مندند و از همین حالا سازمان لیگ را تحت فشار قرار داده‌اند که بازی برگشت هم حتما در یک روز غیر تعطیل و وسط هفته برگزار شود. چرا؟ چون به استادیوم آمدن تماشاگران در روز غیر تعطیل دشواری‌هایی دارد و از این نظر شرایط باید بین میزبانی سرخابی‌ها در هر دو بازی برابر باشد. واکنش اولیه سازمان لیگ به این موضوع زیاد مثبت نبوده که همین مسئله هم پیش‌بینی می‌شد. فقط سؤال اینجاست که آیا اصل توقع و درخواست استقلال در این مورد منطقی است؟ این طور به‌ نظر نمی‌رسد.

شرایط مطلوب این است که داربی در روز تعطیل برگزار شود. برای مسابقه رفت چنین شرایطی فراهم نشد. تأخیر در شروع فصل جدید، برنامه‌های سازمان لیگ را فشرده و غیر منعطف کرده است. همزمانی مسابقات والیبال با آخرین جمعه تابستان هم کار را از جهت دیگری سخت کرد. به این ترتیب چاره‌ای جز برگزاری بازی در روز غیر تعطیل باقی نمی‌ماند. در عین حال غیر عاقلانه است حالا که نتوانستیم بازی رفت را جمعه برگزار کنیم، مسابقه برگشت را هم عمدا بیندازیم وسط هفته! به هر حال دنبال کردن مسابقه‌ای که وسط هفته برگزار می‌شود، حتی برای تماشاگران تلویزیونی هم دشوار است. تاریخ داربی برگشت احتمالا اواخر پاییز یا اوایل زمستان خواهد بود. کدام عقل سلیمی حکم می‌کند داربی را بیندازند ساعت ۱۵ یک روز وسط هفته زمستانی که مثلا عدالت رعایت شود؟

اعتراض استقلال به‌ معنای واقعی کلمه «نوبر» است. اگر سازمان لیگ حق را به آبی‌ها بدهد، از این به بعد پرسپولیس، تراکتور و سپاهان هم می‌توانند خواهان برگزاری مسابقات رفت و برگشت در شرایط تقویمی مشابه شوند. مثلا الان بازی رفت پرسپولیس و تراکتور در خنکای شهریور تبریز و در یک روز جمعه برگزار شده که بهترین شرایط برای پر شدن استادیوم بود. حالا اگر بازی برگشت افتاد سه‌شنبه، پرسپولیس باید مقاومت کند و بگوید این مسابقه را هم در روز تعطیل برگزار کنید؟ از این نظر چه فرقی بین داربی و بازی استقلال - سپاهان یا پرسپولیس - ذوب‌آهن هست؟ به‌ نظر می‌رسد از این به بعد سازمان لیگ غیر از همه وظایفش باید مراقب «وسواس تقارن» تیم‌ها هم باشد!

گنجایش ورزشگاه آزادی حدود ۷۸هزار نفر است. منهای ۱۰درصد پرسپولیس و برخی بلیت‌های سفارشی، سازمانی و... استقلال برای پر کردن سهم خودش در نخستین داربی ۹۰درصدی تاریخ، فقط به حضور چیزی نزدیک به ۶۵هزار نفر از هوادارانش نیاز دارد. آیا واقعا این باشگاه نگران آن است که در یک روز تابستانی غیر تعطیل نتواند این تعداد جمعیت را به استادیوم بیاورد؟ آیا این همه ناله و لابه، کسر ‌شأن باشگاهی به بزرگی استقلال نیست؟ آخرین‌ بار که داربی روز یکشنبه برگزار شد، همان مسابقه‌ای بود که تیم منصوریان ۳ بر ۲ برنده شد. آن روز در یک هوای نسبتا سرد و بارانی، ورزشگاه کیپ تا کیپ پر شده بود. از چه می‌ترسید واقعا؟

حواشی پیش‌آمده برای دختری که خودسوزی کرده و درگذشته به نگرانی‌های آبی‌ها اضافه کرده است. این که فضای احساسی پیش‌آمده و زمزمه‌های تحریم روی بخشی از هواداران این تیم اثر بگذارد. البته که سابقه نشان داده تحریم کردن حضور در ورزشگاه به دلایل غیر ورزشی عموما از سوی طرفداران مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ به‌ خصوص که حساسیت‌های شهرآورد پایتخت عموما آن قدر شدید و غلیظ هست که چنین اتمسفرهایی روی آن کم‌تأثیر باشد. هر چند احتمال واکنش هواداران به این اتفاق تلخ در آن روز محتمل‌تر خواهد بود.»

برچسب ها: فوتبال، پرسپولیس، استقلال، دربی، بازی استقلال و پرسپولیس تعداد بازديد: 1103 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز