Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:04

4
تیر
ماجرایی که باعث حذف شهره سلطانی از «جشن رمضان» شد!

ماجرایی که باعث حذف شهره سلطانی از «جشن رمضان» شد!

شهره سلطانی درباره انتقاد‌هایی که نسبت به اجرای بازیگران در تلویزیون مطرح می‌شود، گفت: سال‌هاست که فهمیده‌ام در حرفه ما تنها چیزی که مهم نبوده، هنر و توانایی است.

شهره سلطانی: سال‌هاست که فهمیده‌ام هنر و توانایی در حرفه ما مهم نیست

 

بعد از کنار گذاشته شدن از برنامه جشن رمضان شبکه ۵ سیما بسیاری به دنبال واکنش شهره سلطانی بودند.

گفته می‌شود این بازیگر به دلیل انتشار عکس‌هایی در ارتباط با سگ در صفحه اجتماعی خود، از برنامه جشن رمضان کنار گذاشته شد.

پس از تذکر رئیس سازمان صداوسیما به شبکه‌های سه و پنج مبنی بر اصلاح سبک زندگی سلبریتی‌هایی که روی آنتن رسانه ملی فعالیت می‌کنند، با دستور مدیر شبکه پنج سیما اجرای یکی از بازیگرانی که در برنامه جشن رمضان قطعه‌ای نمایشی را اجرا می‌کرد، متوقف شد.

بنابر این گزارش، این تذکر برای نخستین بار توسط سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما رسانه‌ای شد و وی اعلام کرد که این موضوع فقط برای شبکه پنج نیست و در شبکه سه هم متاسفانه چنین مواردی داریم و دوم هم اینکه براساس اطلاعات بنده شخص دکتر علی عسکری نسبت به این موارد تذکر ویژه داده و قرار است در حیطه زمانی مشخص یا این افراد رفتار و سبک زندگی خود را اصلاح کنند و در قاب تلویزیون بمانند یا اینکه تلویزیون در مقام اجرای تلویزیونی عذر آنها را خواهد خواست و ما با این اساس منتظر نتایج اقدامات بعدی سازمان می‌مانیم.

بلافاصله بعد از تذکر رئیس سازمان، شبکه پنج حضور این خانم بازیگر (شهره سلطانی) را در برنامه ممنوع اعلام کرد.

بعد از اینکه در صفحه شخصی شهره سلطانی عکس‌هایی از زندگی خصوصی‌ و به ویژه حضور سگ در زندگی شخصی‌اش منتشر شد، برخی افراد فرهنگی و رسانه‌ای خواستار تجدید نظر در استفاده از او در برنامه جشن رمضان شدند.

در ادامه بخش از مصاحبه شهره سلطلانی را قبل از کنار گذاشته شدن از برنامه جشن رمضان می‌خوانید.

سال‌هاست که فهمیده‌ام هنر و توانایی در حرفه ما مهم نیست

شهره سلطانی درباره انتقاد‌هایی که نسبت به اجرای بازیگران در تلویزیون مطرح می‌شود، گفت: سال‌هاست که فهمیده‌ام در حرفه ما تنها چیزی که مهم نبوده، هنر و توانایی است.

به نوعی یک آشفتگی وجود دارد و عوامل هر حرفه به حرفه دیگری روی می‌آورند. البته اگر آدم‌ها توانایی کاری که می‌خواهند انجام دهند را داشته باشند و با تجربه به عرصه دیگر ورود کنند، هیچ اشکالی ندارد.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره دلیل حضور خود به عنوان مجری در برنامه جشن رمضان شبکه پنج سیما گفت: در سال‌های گذشته پیشنهاد اجرا در برنامه‌های دیگری را نیز داشتم ولی تا امروز این پیشنهادها خیلی برای من وسوسه برانگیز نبود و به نوعی هیجان، تمایل و رغبتی را برای آنها نداشتم.

برنامه جشن رمضان نیز در شرایطی پیش آمد که مشغول کارهای دیگری بودم. به همین دلیل در ابتدا نسبت به پیشنهاد اجرای این برنامه گفتم که من مجری نیستم و نمی‌خواهم اجرای برنامه‌ای را برعهده بگیرم ولی بعد که توجیه شدم قرار است در این برنامه در قالب مجری – بازیگر یک سری آیتم‌های نمایشی را اجرا کنیم و در کنارش مصاحبه خیلی کوتاهی با میهمان در روزهای مختلف داشته باشیم، آن را قبول کردم.

چراکه برای من بیشتر آیتم‌های نمایشی از اهمیت برخوردار بود. وی افزود: علاوه بر این نیز برای من هیچ گاردی برای اجرا کردن نیز وجود نداشته و نخواهد داشت.

بر همین اساس باید بگویم که به نوعی حس کردم فرصت خوبی برای تجربه کردن فراهم است و پیشنهاد حضور در این برنامه را قبول کردم.

معیاری برای توانایی هنر آدم‌ها وجود ندارد

وی همچنین درباره انتقاد‌هایی که نسبت به اجرای بازیگران در تلویزیون مطرح می‌شود، اظهار داشت: سال‌هاست که فهمیده‌ام در حرفه ما تنها چیزی که مهم نبوده، هنر و توانایی است.

البته شما نباید عقب‌نشینی کنید و دور خودتان چارچوبی بگذارید و بخواهید بر اساس معیارهایی که دارید کار کنید. شاید به همین صورت بود که من با توجه به سابقه و توانایی‌ام نتوانستم آن کارهایی که دلم می‌خواهد را انجام دهم.

سلطانی گفت: علاوه بر این موارد، در سال‌های اخیر دیدم که این حرفه خیلی ضابطه‌مند نبوده و همانطور که بازیگران مجری می‌شوند و مجری‌ها نیز به بازیگری روی می‌آورند.

همچنین فوتبالیست‌ها به بازیگری تمایل پیدا کرده و پزشکان نیز خواننده می‌شوند. یعنی به نوعی یک آشفتگی وجود دارد که اگر آدم‌ها توانایی کاری که می‌خواهند انجام دهند را داشته باشند و با تجربه به عرصه دیگر ورود کنند هیچ اشکالی ندارد.

این بازیگر در ادامه بیان کرد: من فکر کردم وقتی در این آشفتگی همه هر کاری انجام می‌دهند، چرا باید من خودم را محدود کنم.

البته من سال‌ها مرتب این طور فکر کردم که به این صورت نبوده و باید درست حرکت کنم و به جاهای دیگری ورود نکنم ولی در واقع دیدم که معیاری برای توانایی هنر آدم‌ها وجود نداشته و حتی وقتی دوستان دست به کارهایی که در آن توانایی ندارند، می‌زنند، بیشتر تأیید هم می‌شوند. 

سینما کلاً دست عده‌ای خاص افتاده است

شهره سلطانی همچنین با گلایه از بی‌توجهی به بازیگران قدیمی افزود: من سه سال نبودم و هیچکس در این سال‌ها نگفت که کجا هستی، چه می‌کنی و در کل هیچکس اصلاً حالم را نپرسید.

این اتفاق به شدت ناامید کننده است که وقتی بازیگری کم کار می‌شود همه او را فراموش کرده و اصلاً جویای وضعیت وی نمی‌شوند.

وی درباره وضعیت کنونی سینما و غیبت طولانی مدت خود در این عرصه اظهار کرد: سینما هم که وضعش معلوم است چون فقط یک عده خاص در آن کار می‌کنند.

من از وضعیت کنونی سینما به شدت گله دارم زیرا همه چیز بین 20 یا 30 نفر تقسیم شده که این تعداد خودشان فیلم بازی می‌کنند و آخر سر خودشان به خودشان جایزه می‌دهند.

این وضعیت یعنی انصحاری کردن سینما به قیمت بیکاری و کم کاری بسیاری از بازیگران خوب این عرصه منجر شده است.

بازیگری مهمترین دغدغه من است

وی بازیگری را مهمترین دغدغه خود دانست و اظهار کرد: من از ابتدای ورودم به حرفه بازیگری اعتقاد داشتم نقش اگر خوب باشد، برایم مدیوم سینما، تئاتر و یا تلویزیون فرق خاصی نمی‌کند.

من به عنوان بازیگر وقتی نقش درستی را بازی کنم آن نقش در هر عرصه و مدیومی حضور خوبی خواهد داشت اما با نقش‌های ضعیف به جایی نخواهم رسید.

سلطانی با اشاره به مهمترین عامل خود برای حضور در پروژه‌های سینمایی و یا تلویزیونی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل برای انتخاب نقش برای من همواره فیلمنامه خوب و کارگردانی درست بوده است.

طی چند سال اخیر پیشنهاد مناسبی برای بازی در سینما نداشتم اما قطعاً دلم می‌خواهد در سینما بازی کنم.

 

برچسب ها: بازیگر، هنرمند، بازیگر زن، شهره سلطانی، بازیگر سینما، جشن رمضان، بازیگری تعداد بازديد: 388 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز