Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:55

24
اسفند
لذت عیدی دادن در نوروز

لذت عیدی دادن در نوروز

نوروز فرصتی است برای دور هم بودن و در همین فرصت است که می‌توان کدورت‌هایی که در تمام سال میان ما و دوستان و آشنایان دور و نزدیک وجود دارد را برطرف کرد.

داریوش اسدزاده (بازیگر سینما و تلویزیون)

 

نوروز برای برخی تبدیل شده به مجالی برای تجمل گرایی و خرید رخت و لباس گران قیمت ولی برای بسیاری همچنان به خاطر خاستگاه فرهنگی خود و اینکه زمانی را فراهم می‌آورد برای دور هم بودن لذت‌بخش است.

برای من نیز همین وجه دوم است که اهمیت دارد. همین که در نوروز سرکی می‌کشم به خاطرات گذشته و فرصتی فراهم می‌شود برای آن که بتوانم برخی از علایق مطالعاتی-نوشتاری‌ام را پیش ببرم خوب است.

عیدی دادن و عیدی گرفتن یکی از لذت‌های نوروزی است؛ لذتی که نباید با ارقام مادی سنجش شود.

این سنت جزو سنن پسندیده ماست البته به شرطی که محدود به عیدی نقدی نشود و در عیدی دادن‌هایمان وجه فرهنگی کار را الویت قرار دهیم.

چه خوب است که به همدیگر کتاب عیدی دهیم یا فیلم خوبی را که دیده‌ایم عیدی دهیم.

شخصاً در روزگار بحران اقتصادی می‌کوشم کتاب‌های خواندنی را به مهمانان نوروزی عیدی دهم؛ کتاب‌هایی که در گذشته‌های دور یا نزدیک خودم آنها را خوانده‌ام و آن قدر از آنها خاطره دارم که حالا به عنوان شیء ای نفیس آنها را به مهمانان نوروزی ببخشم.

 

 

برچسب ها: هدیه دادن، عیدی دادن، هدیه کتاب، هدیه نوروز، هدیه عید، عیدی گرفتن، عیدی نقدی تعداد بازديد: 798 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز