Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 23:25

15
اسفند
کدام کتاب را در ایام نوروز بخوانیم؟

کدام کتاب را در ایام نوروز بخوانیم؟

راه‌های زیادی برای سرگرم شدن در ایام نوروز وجود دارد. شما می‌توانید به خواندن کتاب بپردازید. در اینجا شما را با چند کتاب جذاب برای ایام نوروز آشنا می‌کنیم.

صبا شادور

 

با رسیدن تعطیلات نوروزی، خیلی‌ها برنامه ریزی می‌کنند تا این تعطیلات را به سفر بروند، اما عده‌ای هم هستند که در همان شهر خود، برای اوقات فراغت و و زمان خالی از مهمانان نوروزی به استقبال کارهای شخصی می‌روند.

اگر اهل کارهای فرهنگی و هنری باشید، قطعاً تماشای فیلم و خواندن کتاب و مجله را ترجیح می‌دهید. اگر هم که علاقه‌مند به برنامه‌های تلویزیونی باشید، قطعاً از صبح تا شب وقت خود را با برنامه‌های نه چندان جذاب سر می‌کنید.

با این حال پیشنهاد خواندن چند کتاب برای نوروز شاید حال بهاری‌تان را جا بیاورد و شما را ساعت‌ها سرگرم کند.

تام هنکس نویسنده یک رمان شد

تام هنکس بازیگر سرشناس هالیوودی مجموعه داستان کوتاهی را با موضوعی غیرمعمول، به عنوان اولین کتاب خود روانه بازار می‌کند.

به گزارش "گاردین"، بسیاری از بازیگران طی سال‌های اخیر در حوزه نویسندگی شانس خود را امتحان کرده‌اند و کتاب‌های‌شان حداقل در زمینه فروش، آثار موفقی محسوب می‌شوند.

این‌بار نوبت به "تام هنکس" ستاره فیلم "فارست گامپ" رسیده که قرار است به زودی مجموعه‌ای از ۱۷ داستان کوتاه را به عنوان اولین کتاب خود منتشر کند.

تمام این داستان‌ها با تم علاقه شدید او به دستگاه تایپ نوشته شده‌اند. "هنکس" ۶۰ ساله نام کتاب خود را "Uncommon Type" گذاشته که با توجه به دو معنای کلمه Type، هم "گونه نادر" معنا می‌شود و هم "ماشین تحریر غیرمعمول".

هنرپیشه اسکاری "مسیر سبز" و "نجات سرباز رایان" تاریخ چاپ اولین اثرش را ماه اکتبر اعلام کرده است. او پیش‌تر یکی از داستان‌هایش را در مجله "نیویورکر" منتشر کرده بود که بسیاری از چهره‌های شاخص جهانی آثار ادبی خود را در این نشریه به چاپ می‌رسانند.

ناشر کتاب هنکس درباره این مجموعه داستان گفت: یکی از داستان‌ها درباره مهاجری است که خانه و کاشانه خود را در جریان جنگ‌های داخلی کشورش از دست داده و به نیویورک آمده.

دیگری درباره میلیاردری موفق و دستیار وفادارش است که برای به دست آوردن موفقیتی بزرگ‌تر راهی آمریکا می‌شوند و یکی دیگر از داستان‌ها درباره خوش‌گذرانی‌های یک هنرپیشه.

تام هنکس که نگارش این داستان‌ها را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده، گفت: دو سال است که روی این داستان‌ها کار می‌کنم. فیلم‌هایی در نیویورک، برلین، بوداپست و آتلانتا داشتم و در تمام این پروژه‌ها داشتم می‌نوشتم.

موقع تورهای رسانه‌ای در هتل مشغول نوشتن بودم. در تعطیلات می‌نوشتم. در هواپیما، خانه و اداره هم می‌نوشتم. وقتی می‌توانستم برنامه‌ریزی کنم، می‌چسبیدم به آن و از ۹ صبح تا ساعت ۱ می‌نوشتم.

تام هنکس پس از هریسون فورد و ساموئل آل. جکسون، سومین بازیگر پولساز تاریخ سینماست، به طوری که تاکنون فیلم‌هایش بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند که در این میان پرفروش‌ترین فیلمی که "تام هنکس" در آن نقش داشته انیمیشن "داستان اسباب‌بازی‌های ۳" است.

«وسوسه‌های دن کیشوت» به‌زودی چاپ می‌شود

کتاب «وسوسه‌های دن کیشوت» نوشته کرول ب.جانسن با ترجمه ایرج کریمی به‌زودی توسط نشر چشمه منتشر می‌شود.

کتاب «وسوسه‌های دن کیشوت» نوشته کرول ب.جانسن با ترجمه ایرج کریمی به زودی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

این کتاب یکی از مهم‌ترین آثاری است که درباره اهمیت و جایگاه رمان «دن کیشوتِ» سروانتس، نوشته شده است.

نویسنده در این کتاب، فارغ از بسیاری از بدیهیات تاریخی که درباره «دن کیشوت» وجود دارد، نشان داده که چگونه می‌توان در روزگار ما، انبوهی از نگاه‌ها و امور نو را در این رمان درک کرد.

جانسن در کتاب خود، ویژگی‌های گوناگون و متفاوت «دن کیشوت» را مشخص کرده و تلاش داشته از زوایای نو به این اثر نگاه کرده و آن را بازخوانی کند.

ایرج کریمی فیلمساز و مترجم این کتاب، پیش از آن که این ترجمه‌اش به چاپ برسد، درگذشته و انتشار این کتاب را شاهد نیست. آثار ادبیات کلاسیک از جمله دلمشغولی‌های این کارگردان فقید بود.

ترجمه کریمی از «وسوسه‌های دن کیشوت» به زودی توسط نشر چشمه چاپ و عرضه می‌شود.

«باور نکردنی ساده/ساده باور کردنی» را حتماً بخوانید

کتاب «باورنکردنی، ساده / ساده، باورنکردنی» نوشته «ورنر گروبر» که حاوی نکاتی جالب درباره فیزیک در زندگی روزمره، با ترجمه مشترک بدالرضا و مرتضی خزانه‌داری، منتشر شد.

کتاب یادشده می‌تواند پاسخی به سوالاتی از این دست داشته باشد: چه چیز اجزای جهان را در کنار هم نگه می‌دارد؟ چگونه یک فکر ایجاد می‌شود؟

آیا دروازه‌بان هنگام ضربه پنالتی بختی برای مهار آن دارد؟ چگونه می‌توان یک موشک کاغذی بی‌نقص ساخت؟ به‌هنگام «نوازش کردن» چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

چگونه می‌‌توانید خودتان یک بمب را خنثی کنید؟ چه باید کرد اگر فرازمینی‌‌ها در باغچه منزلتان فرود بیایند؟ و ...

برای «ورنر گروبر» نویسنده کتاب «باورنکردنی، ساده / ساده، باورنکردنی»، فیزیک از آنجایی آغاز می‌‌شود که برای سایرین پایان می‌‌یابد. برای اینکه بتوانید فیزیک را با گوشت و پوست خودتان احساس کنید، نیازی نیست که یک تیغ ریش‌‌تراشی را قورت بدهید و یا در یک دوره آموزش زنده ماندن در کویر ثبت‌نام کنید.

شما پیوسته با آن سر و کار دارید: هنگامی که شیر قهوه‌­تان را هم می­‌زنید و از خود می­‌پرسید که چرا روی آن را با کف شیر می‌پوشانند یا وقتی که با دیدن ریخت و پاش در آپارتمانتان به نظریه آشوب فکر می‌‌کنید و یا پس از دیدن فیلمی هیجان‌انگیز که ذهن شما را درگیر این موضوع می‌کند که هنگام سقوط هواپیما باید چگونه رفتار کنید تا در سقوط از ارتفاع ۶۰۰۰ متری و بدون چتر نجات، زنده بمانید. همه این‌ها فیزیک است!

معرفی دوازده گام برای زندگی مهربانانه

کتاب «از دل تو تا دل من» شامل دوازده گام برای زندگی مهربانانه نوشته کارن آرمسترانگ با ترجمه مرضیه سلیمانی به تازگی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب در قالب مجموعه «کتابخانه فلسفه زندگی» این ناشر چاپ شده است.

نویسنده این اثر اعتقاد دارد شفقت و مهربانی، کیمیای زندگی انسان معاصر است و با اشاره به آموزه‌های مولانا محمد بلخی، می‌گوید که شاید اگر به تأمل در تاریخ حیات آدم نظر کنیم، سراسر تاریخ بشر را کشاکش میان ستم و آزمندی با عدالت و شفقت و مهرورزی ببینیم.

کارن آرمسترانگ، دین پژوه، مورخ دین و نویسنده آثار متعددی در حوزه مذهب و معنویت است. از جمله کتاب‌های او می‌توان به «پرونده‌ای برای خدا»، «تاریخ خداباوری»، «پیکار برای خداوند»، «جنگ مقدس»، «اسلام و بودا» و «استحاله بزرگ» اشاره کرد.

آرمسترانگ یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دین پژوهی و معنویت معاصر است. کتاب «از دل تو تا دل من» آخرین اثر اوست که حول محور چنین موضوعاتی بنا شده است.

این کتاب در پی پاسخ سوالاتی از جمله این پرسش است که: آیا شفقت از این توانایی برخوردار است که برای مشکلات پیچیده و به ظاهر حل ناشدنی زمانه ما راه حلی پیدا کند؟

این کتاب ۱۲ فصل دارد که هر فصل در واقع یک گام تا زندگی مهربانانه هستند.

این گام‌ها به ترتیب عبارتند از: درباره شفقت بیاموزیم، به جهان پیرامون خویش بنگرید، با خودتان مشفق باشید، همدلی، مراقبه، عمل، دانسته‌های ما چه اندک است، چگونه با دیگری سخن بگوییم؟، نگرانی برای همگان، دانش، بازشناسی، دشمن خود را دوست بدارید.

 

برچسب ها: معرفی کتاب، کتاب خواندن در ایام نوروز، کتاب های نوروزی، سرگرمی های تعطیلات نوروز، تام هنکس، معرفی رمان، کتاب وسوسه های دن کیشوت، کتاب از دل تو تا دل من تعداد بازديد: 1607 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز