Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:48

12
بهمن
چهره‌ های جشنواره فجر

چهره‌ های جشنواره فجر

در این مقاله با برخی از بازیگران زن سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر مانند باران کوثری، پگاه آهنگرانی، هدیه تهرانی، الناز شاکردوست، لیندا کیانی و ... آشنا می‌شوید.

باران کوثری

همسری کارگر اداره سد معبر

باران کوثری که در سال‌های اخیر به زوج ثابت حامد بهداد در سینما بدل شده با درام «سد معبر» به جشنواره آمده است.

باران در «سد معبر» نقش همسر یک کارگر اداره سد معبر شهرداری را بازی کرده است درحالی‌ که حامد بهداد نقش کارگر سد معبر را بازی می‌کند.

«سد معبر» از جمله آثاری است که لحن روایی متفاوت آن در تصویرسازی اجتماع امروز می‌تواند در اکران هم مورد توجه قرار گیرد.

پگاه آهنگرانی

ایفای نقش آقازادگی

بازیگری برآمده از خانواده هنرمند که کوشیده همه این سالها با تکیه بر توانایی‌های شخصی‌اش، رشد خویش در سینما را ادامه دهد امسال با فیلم‌های «قاتل اهلی» و «سارا و آیدا» به جشنواره آمده است.

پگاه در «قاتل اهلی» نقش فرزند دختر یک نیروی متنفذ بلندپایه دولتی را به‌گونه‌ای مؤثر و در دوگانگی انتخاب میان نامزد و پدر ایفا می‌کند و در «سارا و آیدا» نقش زنی جوان که در موقعیتی حساس قرار گرفته است.

آخرین فیلم اکران شده پگاه «هفت ماهگی» بود که در زمره آثار پرفروش زمستانی سینماهای ایران جای گرفت.

هدیه تهرانی

قاب‌های بصری زیبا در شمال

سوپراستار یک دهه پیش سینمای ایران در سال‌های اخیر کم‌کارتر از قبل شده است و سعی می‌کند صرفاً در آثاری ایفای نقش کند که وجه تجربه‌گرایی هم داشته باشند.

تهرانی فیلم «اسرافیل» را در جشنواره دارد که درامی زنانه دارد و توسط کارگردانی زن به نام آیدا پناهنده ساخته شده است و قاب‌های بصری زیبایش که در شمال فیلمبرداری شده می‌تواند جزو نقاط متفاوت این محصول باشد.

آخرین حضور سینمایی تهرانی «عادت نمی‌کنیم» بود که چنان که باید مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت شاید به خاطر خط داستانی نه‌چندان تازه‌اش.

الناز شاکردوست

دست و پنجه نرم کردن با خفگی

الناز شاکردوست که چند سالی می‌شد در جشنواره فیلم نداشت امسال با «خفگی» به جشنواره آمده است.

فیلمی با درونمایه‌ای معمایی که تجربه‌ای خاص در کارنامه کارگردانش فریدون جیرانی به شمار می‌رود.

نوید محمدزاده بازیگر جوان پرطرفدار سینما در «خفگی» نقش مقابل الناز را بازی کرده است.

الناز شاکردوست که مدتی است درگیر تحصیل سینما در انگلستان شده کوشیده با «خفگی» تصویری تازه از توانایی‌هایش را عرضه کند.

لیندا کیانی

فرصت ایفای نقش در سینما

لیندا کیانی بازیگری که بیشتر در تلویزیون و زنجیره‌هایی مانند «روز حسرت»، «ساعت شنی»، «تا ثریا»، «ماتادور» و بخصوص برای بازی در فصل دوم «پایتخت» مورد توجه قرار گرفته بود بعد از مدت‌ها توانست در یک فیلم سینمایی کنجکاوی برانگیز با عنوان «ماجرای نیمروز» ایفای نقش کند.

این فیلم زمینه‌ای سیاسی-تاریخی دارد و داستان درگیریهایی را روایت می‌کند که در ابتدای دهه شصت میان نیروهای انقلابی و منافقان ایجاد شده بود.

آخرین حضور سینمایی این بازیگر فیلم تاریخی-مذهبی «ناسپاس» بود که البته چندان مورد توجه قرار نگرفت.

نیکی کریمی

از «کمدی انسانی» تا «آذر»

بازیگر برجسته سینما که در سال‌های اخیر کوشیده کارگردانی را هم جدی‌تر از قبل ادامه دهد امسال دو فیلم در بخش مسابقه دارد؛ یکی «کمدی انسانی» که جزو منحصربفردترین آثار جشنواره امسال است و نیکی کریمی یکی از نقش‌های مکمل آن را بازی می‌کند و دیگری «آذر» که نیکی در آن هم بازی می‌کند و هم تهیه کنندگی را برعهده دارد.

به نظر می‌رسد کریمی در سال‌های آینده جدی‌تر از گذشته تهیه کنندگی را ادامه دهد...

لیلا حاتمی

رگ خوابش دست کیست؟

بازیگری که در همه این سال‌ها کوشیده با انتخاب‌های درست و متفاوتش شرایطی را فراهم آورد که به جایگاهش به عنوان یک بازیگر قابل اعتنا خدشه‌ای وارد نشود با درامی معمایی با نام «رگ خواب» در جشنواره حضور دارد؛ فیلمی که کوروش تهامی در آن نقش مقابل حاتمی را بازی می‌کند و بازیهای رازآمیز این دو نفر است که داستان فیلم را پیش می‌برد.

لیلا حاتمی تابستان امسال «من» را روی پرده داشت که در زمره آثار مطلوب مخاطبان جوان و نوجوان قرار گرفت.

سحر جعفری جوزانی

پیگیری ماجرای خون‌های آغشته به ایدز!

سحر جعفری جوزانی فرزند مسعود جعفری جوزانی در این سالها اغلب در آثار سینمایی پدرش نقش‌های اصلی را بازی کرده است.

سحر دو سال قبل کمدی «ایران برگر» ساخته پدرش را در جشنواره داشت و امسال هم با «پشت دیوار سکوت» باز هم به کارگردانی پدر به جشنواره آمده است.

این فیلم داستانی تراژیک درباره ماجرای ورود خون‌های آلوده به کشور و در نهایت ابتلای برخی هموطنان به ایدز دارد و سحر در نگارش فیلمنامه آن هم حضور داشته است.

 

برچسب ها: پگاه آهنگرانی، باران کوثری، الناز شاکردوست، نیکی کریمی، هدیه تهرانی، جشنواره فیلم فجر، بازیگران زن، لیندا کیانی، لیلا حاتمی، سحر جعفری جوزانی تعداد بازديد: 776 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز