Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:45

29
آذر
چهره های آذر ماه

چهره های آذر ماه

در اینجا از اخبار جدید بازیگران و کارگردانان زن محبوبی چون مرضیه برومند، آیدا کیخایی، هستی مهدوی فرد، افسانه بایگان، مینا جعفرزاده، ترانه علیدوستی و ... آگاه می‌شوید.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه زنان

 

1- مرضیه برومند

توصیه به کتابخوانی برای مقابله با دود!

مرضیه برومند نویسنده و کارگردانی که آثاری خاطره انگیز نظیر «مدرسه موش‌‌ها»، «آرایشگاه زیبا»، «خودروی تهران11» و «قصه‌‌های تابه تا» را در کارنامه دارد در سال‌های اخیر کوشیده به نوبه خود واکنش‌های به موقعی را نسبت به مشکلات اجتماعی داشته باشد.

آلودگی هوای پایتخت از جمله موضوعاتی بود که واکنش برومند را به همراه داشت تا از مخاطبان بخواهد با کتاب خواندن جلوی افزایش آلودگی را بگیرند.

برومند گفت: مخاطبان كتاب بخوانید تا هوا آلوده نشود. تا محیط زیست از بین نرود. تا درختان سبز بمانند. تا خاك سالم بماند. تا باران ببارد. تا عقل و شعورمان بالا برود. تا قدر نعمت‌های‌مان را بدانیم. تا ارتباط بین مظاهر طبیعت را درك كنیم. تا بفهمیم همه‌ چیز در طبیعت به هم پیوسته است. تا به جای فكر كردن به «من» به «ما» فكر كنیم. تا به جای فردگرایی، جمعی و گروهی فكر كنیم. تا عمیق‌تر و آینده‌نگرتر فكر كنیم.

كتاب بخوانیم تا از تجربه‌های دیگران استفاده كنیم و لازم نباشد خودمان آنها را تجربه كنیم.

2- آیدا کیخایی

بازگشت به تئاتر بعد از موفقیت در سینما

آیدا کیخایی بازیگر توانای تئاتر که اخیرا حضور در سینما را هم با «خشکسالی و دروغ» تجربه کرد و البته سعی کرد مبتنی بر متن اقتباسی کاراکترش را ایفا کند به تازگی بازی در نمایش «ماه در آب» را پشت سر گذاشته است.

«ماه در آب» تولیدی است از کمپانی تئاتر باران که در آن ناهید مسلمی، مهدی کوشکی، باران وقارکاشانی، آهوشاهسون، فهیمه‌ امن‌زاده، پدرام شریفی و علی سرابی در کنار آیدا کیخایی به ایفای نقش پرداخته اند.

کیخایی که سابقه بازی در تلویزیون را هم داشته است و از جمله در سریالهایی مانند «روزگار جوانی»، «نیمکت» و «دختران» بازی کرده است یک فیلم کوتاه با نام «ماه عسل» را کارگردانی کرده است و در تئاتر نیز تجربه کارگردانی نمایش‌هایی نظیر «یک دقیقه سکوت» و «خداحافظ» را دارد.

3- هستی مهدوی فرد

آماده یک نقش کلیدی

بازیگر جوان و دهه هفتادی سینما و تلویزیون که در سریال‌های «جراحت»، «مادرانه» کوشید بازیگری قابل اعتنا نشان دهد در سال‌های اخیر فعالیت سینمایی اش پررنگتر شده است و از جمله اینکه در فیلم‌هایی مانند «سوت پایان» و «زبان مادری» ایفای نقشهایی متفاوت را برعهده داشته است. از دختری متفاوت در «سوت پایان» تا نقش یک دختر لال در «زبان مادری».

مهدوی فرد نوروز امسال «50 کیلو آلبالو» را روی پرده داشت و اخیرا هم علاوه بر کمدی-تراژدی «کمدی انسانی» محمدهادی کریمی در «لابی» محمد پرویزی هم بازی داشت. مهدوی فرد رفته رفته به جایی می رسد که شاید یک نقش اصلی در درامی سینمایی بتواند اسباب توجه بیشتر به وی را موجب شود.

4- افسانه بایگان

حضور در راه پیمایی اربعین

افسانه بایگان از جمله بازیگرانی است که در دهه‌‌های شصت و هفتاد جزو محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران محسوب می‌شد با این حال در سال‌های اخیر رسیدن به ماینسالی سبب ساز آن شده است که پیشنهادات متنوع بازیگری نداشته باشد.

بایگان که در سال‌های اخیر تجربه ایفای نقش در آثاری مانند «خبر خاصی نیست»، «زنها شگفت انگیزند» و «پی 22» را در کارنامه داشته در هفته‌‌های اخیر به خاطر حضور در راه پیمایی اربعین به شدت خبرساز شد.

بایگان که یک فیلم جنایی به نام «نگار» با بازی رامبد جوان را هم آماده اکران دارد حین حضور در راه پیمایی اربعین گفت: حس و حال حضور در زیارت اربعین اصلاً قابل گفتن نیست، این همه صفا و انسانیت همه به راه یک هدف است، ان‌شاءالله که ما شاهد ظهور باشیم.

5- مینا جعفرزاده

سوگوار درگذشت همسر و گلایه از بدحسابی تهیه کنندگان

 مینا جعفرزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که چندی قبل همسرش بهمن زرین پور را از دست داد از جمله بازیگران سریال «ابله» کمال تبریزی بود و البته به همراه همسرش در این سریال ایفای نقش کرد. با این حال جعفرزاده به شدت به گلایه از این پرداخته که چرا دست اندرکاران این سریال طلب او و همسرش را بعد از سه سال نداده‌اند.

 جعفرزاده که چندی قبل «این زن حقش را می‌خواهد» را روی پرده داشت گفت: هم خودم و هم همسر مرحوم ام بعد از گذشت سه سال هنوز از سریال «ابله» طلب داریم اما متأسفانه هنوز طلب‌مان وصول نشده است و از آن طرف تهیه کننده «ابله» درگیر کار بعدی شده است.

حرمت زندگان را که نگه نمی دارند. سوالم این است که چرا حرمت بهمن زرین پور همسرم را نگه نداشت و لااقل بعد از فوت ایشان طلب‌شان را ندادند؟

6- ترانه علیدوستی

درگیرو دار حواشی فصل دوم «شهرزاد»

ترانه علیدوستی هرقدر که سال 94 را خوب تمام کرد و با اقبال فراوان مخاطبان به «شهرزاد» در کانون توجه قرار داشت ابتدای سال 95 را هم با حضور به همراه «فروشنده» در جشنواره کن پشت سر گذاشت و البته که توجه به این فیلم در جشنواره کن اسباب اشتهار بیشتر این بازیگر را فراهم کرد اما مشکلات از جایی آغاز شد که تهیه کننده «شهرزاد» بازداشت شد و از آن طرف حضور علیدوستی در فصل دوم این سریال مواجه شد با موج انتقادات نسبت به حضور در سریالی که منبع مالی تهیه کنندگانش مشخص نیست.

این موج با شایعه‌ای درباره تعطیلی قریب الوقوع فصل دوم ادامه یافت تا علیدوستی به صراحت در برابر آن شایعه بایستد و آن را محصول دست خبرگزاری‌های مجبور بداند.

7- شهره قمر

بازگشت از فضا!!!

شهره قمر بازیگر جوان سینما در فیلم «کاتی کوتی و ستاره » به کارگردانی رضا مجلسی ایفای نقشی متفاوت را برعهده دارد.

«کاتی، کوتی و ستاره» فیلمی در حوزه سینمای کودک است و فضای فانتزی دارد؛ کاتی به دنبال کوتی به زمین می آید و کوتی نیز پیشتر از او برای پیدا کردن زیباترین به زمین آمده بود.

قمر در این فیلم ایفاگر «کاتی» موجودی فضاییست که به زمین می‌آید و ماجراهای جالبی را رقم می‌زند یعنی شبیه «ئی تی» استیون اسپیلبرگ.

50 درصد فیلمبرداری «کاتی…» انجام شده و بخش عمده لوکیشن‌ها هم در شمال کشور بوده است. بیتا منصوری همسر ابوالحسن داودی تهیه کننده این فیلم است.

8- نازنین بیاتی

پاسداشت مقام مادری

نازنین بیاتی بازیگر ایرانی و دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی که در اولین حضور سینمایی‌اش در فیلم «دربند» درخشید در سال‌های اخیر پرکارتر شده است.

او که فیلمهایی نظیر «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه»، «فرشته‌‌ها با هم می آیند»، «طعم شیرین خیال» و «رخ دیوانه» را در کارنامه دارد امسال در فیلمی به نام «مادری» ایفای نقش کرده است؛ فیلمی به کارگردانی یک جوان با نام رقیه توکلی که پاسداشتی بر مقام مادران است.

هانیه توسلی و مریم بوبانی همبازیان نازنین بیاتی در این فیلم هستند و بیاتی کوشیده به نوبه خود شخصیتی متفاوت از قبل را در این اثر ایفا کند.

 

برچسب ها: ترانه علیدوستی، بازیگر زن، بازیگر سینما، افسانه بایگان، مرضیه برومند، هنرمند سینما، آیدا کیخایی، هستی مهدوی فرد، مینا جعفرزاده، شهره قمر، نازنین بیاتی تعداد بازديد: 683 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز