Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:44

24
آبان
چهره های آبان ماه

چهره های آبان ماه

در چهره‌های ماه آبان، به سراغ بازیگرانی چون ثریا قاسمی، تهمینه میلانی، لیلا بلوکات، ماهایا پطروسیان، بهاران بنی احمدی، الهه حصاری، افسانه چهره آزاد و بهاره کیان افشار رفتیم.

1- ثریا قاسمی

حضور پررنگ در جشنواره

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که چند سالی می‌‌شد در سینمای ایران حضور نداشت امسال در دو فیلم سینمایی بازی کرده است.

ثریا قاسمی یک همکاری متفاوت با مسعود کیمیایی را در «قاتل اهلی» پشت سر گذاشته است؛ فیلمی که پرویز پرستویی بازیگر اصلی آن است و چهره‌هایی همانند امیر جدیدی، لعیا زنگنه، پگاه آهنگرانی و پرویز پورحسینی هم در آن بازی کرده‌اند.

«ویلایی‌‌ها» دومین فیلمی است که ثریا قاسمی در آن ایفای نقش کرده است؛ این فیلم را جوانی به نام منیر قیدی ساخته است و صابر ابر، آناهیتا افشار و پریناز ایزدیار در این فیلم همبازیان ثریا قاسمی بوده‌اند.

به نظر می‌‌رسد با این دو فیلم، قاسمی امسال حضور پررنگی در جشنواره داشته باشد.

2- تهمینه میلانی

روایت عشق و عاشقی

بانوی کارگردان سینمای ایران به تازگی درگیر ساخت تازه ترین فیلم خود «ملی و راه‌های نرفته‌اش» شد.

داستان فیلم تازه میلانی نیز به مانند آثار قبلی او مضمونی در حاشیه زندگی زنان اجتماع ایران دارد.

در مرکزیت داستان «ملی...» دختری جوان و کم تجربه قرار دارد به نام ملیحه که عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و برخلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند ولی به زودی تفاوت دیدگاه و  اختلاف فرهنگی  بین  این دو آشکار می‌شود.

تهمینه میلانی از بازیگرانی نظیر میلاد کیمرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید‌‌ هاشم‌پور، افسر  اسدی، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌خواه، ستاره اسکندری، سارا خویینی‌ها، مسعود فروتن و فلور نظری برای فیلم جدیدش استفاده کرده است.

3- لیلا بلوکات

علاقمند به همکاری در فعالیت‌های خیرخواهانه

لیلا بلوکات از آن بازیگرانی است که هرچند بیشتر ایفاگر نقش‌های مکمل سینما بوده است اما سعی خود را کرده است که حتی نقش‌های مکمل خود را نیز به بهترین شکل اجرا کند.

بلوکات که در کمدی «آس و پاس» بازی در فضایی فانتزی را تجربه کرده است چندی قبل هم کمدی «دراکولا» را روی پرده داشت که فیلمی با مضمون خون آشامان بود.

بلوکات که تقریبا در سینما و تلویزیون به یک اندازه ظاهر شده است از آن بازیگرانی است که سعی می‌‌کند در کارهای خیریه‌ای که به همت چهره‌‌ها انجام می‌‌شود نیز حضور موثری داشته باشد و از این لحاظ می‌‌تواند جزو بازیگران پرکار به شمار رود.

4- ماهایا پطروسیان

دوری دو ساله از سینما

ماهایا پطروسیان خیلی زود در سینما چهره شد و در همان تجربیات اولش هم بازی در آثاری مانند «پرده آخر»، «دیگه چه خبر» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» را تجربه کرد که از جمله ماندگارترین فیلم‌های سینمای ایران در ژانرهای متفاوت هستند.

پطروسیان اما چند سالی است که بیشتر در فیلم‌های کمدی بازی داشته است.

نگاهی به کارنامه بازیگری او در پنج سال اخیر مخاطب را با فیلمهایی روبرو می‌‌کند مانند «تاکسی نارنجی»، «زن بدلی»، «مجرد چهل ساله» و «ازدواج در وقت اضافه» که اغلب درونمایه کمدی دارند.

شاید همین تکراری بودن فضای فیلم‌های اخیرش بوده که باعث شده این فارغ التحصیل تئاتر دانشکده هنرهای زیبا حدودا دو سال تمام در هیچ فیلم سینمایی ایفای نقش نکند.

5- بهاران بنی احمدی

قتل در پل مدیریت!!!

بهاران بنی احمدی که در تهران ادبیات نمایشی خوانده و در پاریس، تئاتر بیش از هر چیز به واسطه بازی در «قاعده تصادف» شناخته می‌‌شود.

بنی احمدی سال قبل «آزادی مشروط» را روی پرده داشت که نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

این بازیگر همچنین در فیلم هنری «نیم رخ‌ها» هم نقشی مکمل را بازی کرد که شاید به خاطر نوعی تجربه‌گرایی بیش از حد نتوانست مورد توجه مخاطبان عام قرار گیرد.

بنی احمدی که «هیهات» را روی پرده داشته به زودی با درام جنایی «آخرین بار کی سحرو دیدی» ساخته فرزاد موتمن به سینماها می‌‌آید.

این فیلم که داستان آن برآمده از قتل یک دختر دانشجو در پل مدیریت تهران است از جمله آثار بحث برانگیز سینمای ایران بوده است؛ به خصوص در زمان تولید که درگیریهای میان عوامل و سرمایه گذار مشکلاتی را رقم زد.

6- الهه حصاری

دفاع از کیان خانواده

چهره کودکانه این بازیگر زن سینما او را به گزینه ای مناسب برای ایفای نقش دختران کم سن و سال تبدیل کرده است.

الهه حصاری که سال گذشته «پی 22»، «نقش نگار» و «داره صبح میشه» را روی پرده داشت به تازگی درگیر بازی در سریالی به نام «هشت و نیم دقیقه» شده است؛ حصاری با گریمی متفاوت در این سریال ظاهر شده است که می‌‌تواند به کاراکترش قامتی متفاوت دهد.

«هشت و نیم دقیقه» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید، کارگردانی شهرام شاه حسینی و نگارش آزیتا ایرایی، علی دادرس و بابک کایدان با محوریت موضوعی همدلی و ایثار در یک خانواده ایرانی تولید شده است.

این سریال به نقش مهم و تاثیرگذار زن در سرپرستی و تربیت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و کیان خانواده در این شرایط می‌پردازد.

7- افسانه چهره آزاد

گزیده کار مثل سابق

افسانه چهره آزاد که نوه رقیه چهره آزاد بازیگر قدیمی سینمای ایران است بعد از ایفای نقش در کمدی اجتماعی «قندون جهیزیه» کار سینمایی تازه ای را تجربه نکرد که شاید یک دلیل این دوری از سینما را به وسواس‌هایی باید نسبت داد که او در انتخاب نقش دارد.

او در تلویزیون اما تجربه همکاری با سعید سلطانی کارگردان «ستایش» را در سریال «سربراه» پشت سرگذاشت؛ ایفای نقش او در این سریال در خدمت متن بود و به قدر کفایت مورد توجه قرار گرفت.

این بازیگر که به خاطر بازی در «بوتیک» نامزد دریافت سیمرغ از جشنواره فجر شده بود یک فیلم با نام «شیفتگی» را آماده اکران دارد؛ فیلمی که در آن در برابر رویا تیموریان ایفای نقش کرده است.

8- بهاره کیان افشار

تجربه نقش تاریخی در "کمدی انسانی"

بازیگر جوانی که کوشیده بود با درام متقاطع «هیچ کجا هیچ کس» استعدادهای بازیگری خود را نشان دهد در درام جنایی «گناهکاران» فرامرز قریبیان نیز از بازیگران نقش مکملی بود که خیلی خوب توانست در کنار بازیگرانی نظیر رامبد جوان قدعلم کند.

بهاره کیان افشار که یک فیلم با نام «عین شین قاف» را آماده اکران دارد امسال فیلمهای «بارکد» و «کفشهایم کو» را روی پرده داشت.

این بازیگر به تازگی بازی در درام تاریخی «کمدی انسانی» ساخته محمدهادی کریمی را پشت سر گذاشت؛ فیلمی که یک کمدی-تراژدی لقب گرفته است و چهار نسل بازیگری از پیشکسوتانی مانند نیکی کریمی و علیرضا شجاع نوری تا جوانان و نوجوانانی مانند هومن سیدی و هستی مهدوی فرد در آن حضور دارند.

آرمان درویش بازیگر نقش اصلی «کمدی انسانی» است و نقش کیان افشار هم در برابر وی تعریف می‌‌شود.

 

برچسب ها: بازیگران سینما، لیلا بلوکات، ثریا قاسمی، بهاره کیان افشار، بهاران بنی احمدی، تهمینه میلانی، ماهایا پطروسیان، الهه حصاری، افسانه چهره آزاد تعداد بازديد: 650 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز