Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:52

13
مهر
چهره‌های مهر ماه

چهره‌های مهر ماه

اخبار چهره‌های مهر ماه مربوط می‌شود به مرضیه برومند، ساره بیات، بهنوش طباطبایی، مهناز افشار، تهمینه میلانی، مرضیه وفامهر، زهره حمیدی و انسیه شاه حسینی.

1- مرضیه برومند

تلاش برای راه اندازی خانه عروسک‌ها

مرضیه برومند کارگردان و نویسنده سرشناس ایرانی این روزها تمام توان خود را برای برپایی «خانه عروسك‌ها» به‌كار گرفته است و به گفته خودش ١٠ سال است آرزو دارد موزه عروسك‌ها تاسیس شود تا مکانی باشد برای گردهمایی تمامی عروسکهای خاطره انگیز.

كارگردان «مدرسه موش‌ها» سیر نابودی بسیاری از عروسك‌های خاطره‌انگیز سه دهه گذشته را مصداق لزوم راه‌اندازی موزه عروسکها دانست و گفت: حتی دما و رطوبت محل نگهداری عروسك‌ها اهمیت دارد.

عروسك‌های بسیار خوبی توسط نمایشگران عروسكی خلق می‌شود ولی سازندگان جایی برای نگهداری از آنها ندارند.

به همین دلیل ساخته‌های خود را در خانه‌های دوستان و آشنایان امانت می‌گذارند كه تجربه نشان داده بعدها از بین می‌رود یا فراموش می‌شود. این اتفاق‌ بسیار دردناك و ناراحت‌كننده است. 

2- ساره بیات

ایفای نقش مقابل گلزار

ساره بیات بازیگر زن سینمای ایران که بعد از ایفای نقش در «جدایی نادر از سیمین» بیشتر ایفای نقش زنان رنجدیده اجتماع به وی سپرده شده به عنوان بازیگر اصلی سریال «عاشقانه» در برابر محمدرضا گلزار بازی خواهد کرد.

«عاشقانه» را منوچهر هادی سازنده کمدی ۱۷ میلیاردی «سالوادور…» کارگردانی می‌‌کند و تهیه کنندگی آن هم برعهده مهدی گلستانه کارگردان آثاری مانند «نقطه کور» و «نازنین» است.

«عاشقانه» مضمونی اجتماعی دارد و درباره زندگی چند زوج جوان است که آرامش آنها با حضور یک زن به هم می‌‌ریزد...

نام علیرضا کاظمی پور  نگارنده سناریوی سریالهایی نظیر «مسافری از هند»، «فقط به خاطر تو»، «دل نوازان»، «کمکم کن»، «گمگشته»، «او یک فرشته بود»، «میوه ممنوعه»، «پرواز در حباب»، «آخرین دعوت» و «اشک‌ها و لبخندها» نیز به عنوان یکی از سناریست‌های اثر دیده می‌‌شود. سعید جلالی همکار سناریست «عاشقانه» است. 

3- بهنوش طباطبایی

درگیر در لابی یک هتل

بهنوش طباطبایی بازیگر زن سینمای ایران که در سالهای اخیر به واسطه ازدواج با مهدی پاکدل در کانون توجه قرار گرفته است به تازگی بازی در فیلمی به نام «لابی» را پشت سر گذاشت؛ فیلمی که اولین پروژه بازیگری شهاب حسینی بعد از دریافت جایزه از جشنواره کن به شمار می‌‌رود.

فیلمبرداری «لابی» در نووتل-هتلی روبروی فرودگاه امام خمینی(ره)- انجام شد و بهنوش طباطبایی به جز شهاب حسینی با بازیگرانی نظیر سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، علیرضا آقاخانی، شهرام حقیقت دوست، آزاده صمدی، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، آرمان درویش و هستی مهدوی فرد در این فیلم همبازی بوده است.

در این فیلم بهنوش طباطبایی به عنوان زنی با خصوصیات رفتاری عجیب گرفتار یک هتل و آدم‌های لابی آن می‌‌شود... 

4- مهناز افشار

حضور در ادامه «نهنگ عنبر»

مهناز افشار بازیگر زن سینما که طی سالهای اخیر به دلیل ازدواج با یاسین رامین فرزند مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد در کانون توجه قرار گرفته بود اخیرا بازی در قسمت دوم کمدی «نهنگ عنبر» را پشت سر گذاشت.

«نهنگ عنبر۲» که فیلمنامه آن هم به طور مستقل توسط سامان مقدم نگاشته شده است داستان ارژنگ صنوبر و رویا را بعد از ازدواج روایت می‌‌کند؛ روایتی که هرازگاه با فلاش بکهایی به گذشته این دو نفر همراه می‌‌شود.

حدودا ۶۰ درصد از «نهنگ عنبر۲» در زمان معاصر و بعد از ازدواج می‌‌گذرد و ۴۰ درصد داستان نیز در گذشته روایت می‌‌شود.

رضا عطاران، رضا ناجی، ویشکا آسایش و حسام نواب صفوی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در این بین نواب صفوی بازیگری است که در قسمت قبل حضور نداشت و در قسمت تازه ایفاگر نقش پسر جوان و مرفهی است که رفاقتش با ارژنگ است که در کانون توجه قرار می‌‌گیرد. 

5- تهمینه میلانی

روایت داستان «ملی...»

تهمینه میلانی کارگردان زن سینمای ایران که آخرین ساخته اش کمدی پرفروش «آتش بس2» بود به تازگی تصمیم گرفته یک فیلم اجتماعی به نام «ملی و راههای نرفته‌اش» بسازد.

برخلاف دیگر آثار میلانی که کار تهیه کنندگی آنها را محمد نیک بین همسرش انجام می‌‌داد میلانی در «ملی...» کاملا مستقل عمل کرده و از نویسندگی گرفته تا کارگردانی و تهیه کنندگی را انجام خواهد داد.

میلانی به مانند اغلب آثارش در «ملی...» هم نقش اصلی فیلمش را به یک بازیگر زن خواهد سپرد چراکه داستان این فیلم هم درباره یک شخصیت زن است که سعی می‌‌کند در طول فیلم روایتی ارائه دهد از اتفاقاتی که در برهه ای خاص از زمان برایش رخ داده است. 

6- مرضیه وفامهر

مبارزه با سرطان همسر

مرضیه وفامهر همسر ناصر تقوایی کارگردان سرشناس سینمای ایران بازیگر گزیده کاری است. وفامهر اخیر بازی در فیلمی با مضمون بیماری سرطان با عنوان «دوران سرطانی» را پشت سر گذاشت.

او در این فیلم در نقش همسر نویسنده‌ای مبتلا به سرطان ایفای نقش کرده است. نویسنده ادبی مشهور کشور دچار سرطان خون است و همسر او تلاش دارد از طریق کار شبانه روزی هزینه‌های درمان شوهرش را تأمین کند.

جالب است که نقش همسر وفامهر را پیام دهکردی بازی کرده است که خود سالها با بیماری سرطان مبارزه کرد.

فیلمنامه «دوران سرطانی» با مشاوره مستقیم مراکز پزشکی، علمی و دانشگاهی توسط حسین شهابی نوشته و کارگردانی شده است.

کرامت رودساز، محمد اکبری، بهدخت ولیان، محمد کارهمت، ندا مقصودی، پیمان مقدمی و فرزانه سهیلی دیگر بازیگران این فیلم هستند. 

7- زهره حمیدی

جمع آوری اطلاعات درباره شهدا

زهره حمیدی بازیگر بااخلاق سینما و تلویزیون این روزها درگیر ایفای نقش در یک سریال ارزشی شده است؛ سریالی با نام «بازگشت» در حوزه دفاع مقدس که برای پخش از شبکه های یک یا دو سیما در روزهای اول مهر ماه آماده می‌شود.

«بازگشت» با سیر داستانی که دارد، به نوعی حضور قهرمان و ضد قهرمان را نشان می‌‌دهد. آنچه که از ابتدا در سریال دیده می‌‌شود فراز و فرودهایی است که اصلا از یک ژانر ارزشی توقع نمی‌رود و قصه شخصیت اصلی این سریال را جذاب‌تر می‌کند.

حسین عامری کارگردانی این سریال را برعهده داشته است و زهره حمیدی در این سریال در نقش نویسنده‌ای ایفای نقش می‌‌کند که مشغول جمع آوری اطلاعات درباره شهداست. 

8- انسیه شاه حسینی

به کودکان شلیک نکنید

انسیه شاه حسینی کارگردان و نویسنده زن سینمای ایران که در کارنامه‌اش ساخت آثاری مانند «زیباتر از زندگی» و «غروب شد بیا» را دارد به دنبال آن است که خیلی زود شرایط تولید تازه‌ترین فیلمش «به کودکان شلیک نکنید» را فراهم کند.

موضوع این فیلم یک موضوع کاملا به‌روز است و شاه حسینی سعی کرده در نگارش آن از اوضاع و احوال منطقه الهام بگیرد.

شاه حسینی برای آن که بتواند به ادبیاتی واقع نگارانه در فیلمنامه‌اش برسد حدوداً سه سال را صرف نگارش آن کرده است و قصد دارد به زودی آن را به تهیه کنندگی سیدامیر سیدزاده به تولید برساند.

 

برچسب ها: مهناز افشار، ساره بیات، بازیگران زن، مرضیه برومند، بهنوش طباطبایی، انسیه شاه حسینی، زهره حمیدی، مرضیه وفامهر، تهمینه میلانی، اخبار سینمایی تعداد بازديد: 934 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز