Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:30

19
مرداد
چهره های مرداد ماه (1)

چهره های مرداد ماه (1)

این بار نیز با چهره‌های ماه با شما عزیزان هستیم و از تجربیات سینمایی هنرمندان زن از قبیل میترا حجار، فلورا سام، آهو خردمند، شیرین یزدان بخش و شهین تسلیمی برای شما صحبت می‌کنیم.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه زنان

 

آهو خردمند

نقاشی به جای ایفای نقش‌های تکراری

آهو خردمند بازیگر بااخلاق سینما و تلویزیون که در هنر نقاشی هم تبحر دارد به تازگی یک نمایشگاه نقاشی در ایتالیا برگزار کرد.

خردمند درباره این نمایشگاه اظهار داشت: به مدت ۱۰ روز نقاشی‌های خود را در نمایشگاهی در شهر رم در معرض نمایش گذاشتم که با استقبال خوب شهروندان این کشور مواجه شد و برخی مقامات فرهنگی ایتالیا و همچنین رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا هم از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد. 

این بازیگر درباره دوریش از سینما و تلویزیون گفت: نقش‌های پیشنهادی چنگی به دل نمی‌زند، بر همین اساس انگیزه‌ای برای بازی وجود ندارد، زیرا دلیلی برای بازی در ‌ نقش‌های که در گذشته ایفا کرده‌ام، نمی‌بینم. 

فلورا سام

انتقاد از حضور بیش از حد در شبکه‌‌های اجتماعی

فلورا سام کارگردان سالهای اخیر و بازیگر سالهای پیشین تلویزیون که مجموعه‌‌هایی مانند "بیقرار" و "ما فرشته نیستیم" را ساخته است به تازگی نقطه نظر جالبی را درباره فضای مجازی طرح کرد.

سام با اشاره به وقتی که مردمان در ایران بر حضور در شبکه‌‌های اجتماعی میگذارند بیان داشت: بسیاری از اوقاتمان را که می‌توانیم صرف خواندن کنیم، در تلفن‌های همراه و اینترنت می‌گذارانیم.

به نظرم خواندن در فضاهای مجازی مطالعه محسوب نمی‌شود چون دیده‌ام کسانی که مطلبی را در کانالی می‌خوانند وقتی وارد یک کانال دیگر می‌شوند چیزی از مطالب کانال قبل یادشان نمانده است.

این نوع مطالعه موقعی در سرانه مطالعه محسوب می‌شود که از این جمله‌ای که خواندم بتوانم در زندگی استفاده کنم و در خاطرم مانده باشد. 

میترا حجار

درگیر در فعالیت‌های زیست محیطی

میترا حجار بازیگر سینما که زمانی تا همکاری با بهرام بیضایی در «سگ کشی» پیش رفت در سالهای اخیر تجریبات سینمایی قابل تأملی نداشته است اما در عوض درگیر فعالیتهای زیست محیطی شده است.

این بازیگر در یکی از اظهارنظراتش پیرامون لزوم حفاظت از محیط زیست بیان داشت: ما در ایران درگیر مسائلی شده ایم که اصلا به موضوعات اصلی جامعه کمک نمیکند.

فراموش کرده ایم که گرم شدن زمین اولین اثرش غیر از آب شدن یخ‌‌های قطبی، میلیاردها مهاجر آب و هوایی است که کمترین نتیجه آن افزاش جرم و جنایت و شکل گیری گروه‌‌هایی همچون داعش است.

این بازیگر سینما افزود: در ایران بیشترین اشتباهاتی که تاکنون در حوزه محیط زیست اتفاق افتاده توسط صنایع بوده و اغلب نیز به جانمایی غلط صنایع مربوط میشده است و دیگر اینکه ما خواه ناخواه با کشورهای دیگر در حوزه مسائل محیط زیستی درگیر هستیم. 

شیرین یزدان بخش

پیشنهاداتی که وجود ندارد

شیرین یزدان بخش که در سالهای اخیر به مادربزرگ دوست داشتنی فیلم‌های سینمایی تبدیل شده است بعد از پشت سر گذاشتن یک بیماری جسمی این روزها سالم‌تر از همیشه منتظر پیشنهادهای کاری مطلوب است با این حال پیشنهاد خوبی به وی نمیرسد.

شیرین یزدان بخش در این باره گفت: متاسفانه مدتی است که با پیشنهاد قابل توجهی مواجه نمی‌شوم، همین مسئله سبب شده که با بیکاری دسته و پنجه نرم کنم؛ یا با پیشنهاد کار اصلا مواجه نمی‌شوم یا زمانی که با پیشنهاد بازی روبه‌رو می‌شویم، نقش مربوطه اصلا توجهم را جلب نمیکند و این میشود که جواب رد میدهم.

یزدان بخش که "ابد و یک روز" را در اکران نوروزی روی پرده داشت و فیلم "وارونگی" را هم آماده اکران دارد خاطرنشان ساخت: اگر دقت کافی برای استفاده از سوژه‌‌های جذاب اجتماعی گذاشته شود قطعا فیلمنامه‌‌های به مراتب بهتری نوشته میشود و بازیگران هم با رغبت بیشتری نقش خود را ایفا میکنند. 

شهین تسلیمی

خوش حسابی تهیه کننده

شهین تسلیمی از جمله بازیگران تلویزیون و سینماست که همواره سعی میکند در گفتارش صداقت را درنظر گیرد و شاید برای همین باشد که وقتی صحبت از حضورش در مجموعه «پادری» میشود به صراحت از این میگوید که به خاطر خوش حسابی محمود رضوی تهیه کننده سریال درگیر بازی در آن شده است.

تسلیمی اظهار داشت: محمود رضوی جزو تهیه‌کنندگان خوش حساب تلویزیون محسوب می‌شود،‌ همچنین با محمد حسین لطیفی درگذشته همکاری کرده بودم به همین خاطر  راضی به نقش آفرینی در " پادری" شدم...البته جا دارد به این نکته هم اشاره کنم که دوست داشتم مانند "دردسرهای عظیم" نقشم پر رنگ‌تر باشد، ولی این اتفاق رخ نداد، به عبارتی نقش من در حاشیه قرار گرفت...

 

 

برای خواندن بخش دوم -چهره های ماه- اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: بازیگران سینما، هنرمندان سینما، بازیگران زن، شهین تسلیمی، شیرین یزدان بخش، میترا حجار، فلورا سام، آهو خردمند تعداد بازديد: 776 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز