Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 15:03

23
تیر
دو بانوی بازیگری که ابتلایشان به ام.اس را فاش کرده‌اند (1)

دو بانوی بازیگری که ابتلایشان به ام.اس را فاش کرده‌اند (1)

در این مقاله به هنرمند سینما که به بیماری ام اس مبتلا شده‌ -آتنه فقیه نصیری- اشاره نموده‌ایم و گزیده‌ای از صحبت‌های این هنرمند جوان را به شما علاقه‌مندان تقدیم می‌نماییم.

 تحریریه زندگی آنلاین- گروه زنان

 

ورتا چمانی

بیماری به ‌مانند یک نعمت؟

اگر در سالهای گذشته این ابتلا به بیماری سرطان در انواع مختلفش از سرطان خون تا سرطان ریه بود که در میان هنرمندان شیوع یافته بود و متأسفانه اسباب درگذشت برخی از آنها را هم فراهم کرده بود اما در سالهای اخیر یک بیماری دیگر است که انگار به تبع جامعه در میان هنرمندان ما در حال شیوع است.

این بیماری ام.اس نام دارد که در ماه‌های اخیر خبر ابتلای دو بازیگر زن بااخلاق و کم حاشیه ایرانی یعنی آتنه فقیه نصیری و بهناز جعفری به آن را شنیده ایم.

ابتدا این آتنه فقیه نصیری بود که خبر ابتلای خود به این بیماری را رسانه‌ای کرد؛ آتنه فقیه ‌نصیری بازیگری که سالها پیش از این و با ایفای نقش مقابل رامبد جوان در مجموعه خاطره انگیز "خانه سبز" مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود اواسط بهار امسال از ابتلای خود به ام.اس خبر داد.

این بازیگر که در سالهای اخیر کم کارتر شده است وقتی درباره این کم کاری مورد پرسش قرار گرفت به صراحت از بیماری خود حرف زد و یکی از دلایل کم کاری را همین بیماری عنوان کرد. فقیه نصیری گفت: مبتلا به‌ بیماری ام.اس شده‌ام اما خوشبختانه این بیماری پیشرفته نیست و تحت درمان هستم.

*ام.اس برای من یک نعمت بود

فقیه‌نصیری درباره آگاهی از ابتلای خود به این بیماری هم چنین گفت: هنگام بازی در مجموعه "شمعدونی" به کارگردانی سروش صحت متوجه بیماری‌ ام.اس شدم و مدت دو سال است که در حال مداوا هستم. البته بیماری پیشرفته نیست و می‌توانم راه بروم و کارهای روزانه را انجام بدهم.

این بازیگر ادامه داد: بدلیل شرایط بیماری و اینکه پزشکان تاکید کردند نباید عصبی بشوم و فعالیتی هم نداشته باشم که دچار خستگی شوم فعلا فعالیت‌های هنری را تعطیل کرده‌ام. امیدوارم با ادامه درمان و کسب سلامتی کامل بتوانم بزودی به فعالیت‌های فرهنگی بازگردم.

ابتلای فقیه‌نصیری به این بیماری خیلی زود رسانه‌ای شد و فرزاد حسنی نیز در اولین فرصت از او برای حضور در برنامه پزشکی "اکسیر" دعوت به عمل آورد و جالب اینجا بود که فقیه نصیری با اعتماد به نفس بالا و با کمترین گلایه‌ای در برابر دوربین قرار گرفت و حرف‌های دلش درباره این بیماری را به مخاطبان زد.

او در این برنامه بیان داشت: نمی‌خواهم شعار بدهم و از صمیم قلبم می‌گویم که «ام اس» برای من یک نعمت بود و به زندگیم برکت داد؛ زیرا نگاه من را به زندگی و همه مسائل ناچیز آن تغییر داد و باید بگویم که اراده‌ام بیش از پیش شده و با قدرت به جلو می‌‌روم.

آتنه فقیه نصیری در پاسخ به این سوال که هنرمندان معمولا تمایل ندارند بیماری خودشان را  به طور علنی مطرح کنند تا مبادا فیلم و سریالی به آنها پیشنهاد نشود و شما چرا پذیرفتید گفت: خودم همین نگرانی را داشتم که با گفتن نام بیماری ام، اس تهیه کنندگان کمتر به سراغم بیایند و کمتر فیلم و سریالی پیشنهاد شود، اما پذیرفتم چون بازیگرم و اگر قرار باشد بازیگر نمانم خوب نیستم؛ من می‌خواهم آزاد باشم و راحت باشم از نگفتن حرف دروغ و اینکه مردم بدانند اگر در خیابان کج و کوله راه می‌روم مشکلم چیست.

این بازیگر درباره رسانه‌ای شدن ماجرای بیماری‌اش گفت: بعد از رسانه‌‌ای شدن خبر بیماری‌ام، ماجراهای زیادی برایم پیش آمد و تبدیل شد به یک شو؛ اما من نمی‌خواستم بیماری‌ام تبدیل به شو شود؛

خبرنگاری از من پرسیدند چرا سر کار نمی‌روی و من گفتم منتظر پیشنهاد خوب و متن و کارگردان خوب هستم و گفتند به طور حتم چون همه متن‌ها بد هستند یا حق و حقوق هنرمندان را نمی‌دهند یا سانسور وجود دارد کار نمیکنی؟ و برای آنکه حرف در دهانم نگذارند گفتم مریض هستم و فقط چون نمی‌خواستم دروغ بگویم مجبور شدم اسم بیماری‌ام را بگویم!

 

 

برای خواندن بخش دوم -دو بانوی بازیگری که ابتلایشان به ام.اس را فاش کرده‌اند - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: بیماری ام اس، بازیگران سینما، صدا و سیما، هنرمندان سینما، مصاحبه با بازیگران، آتنه فقیه نصیری، تلویزیون و سینما تعداد بازديد: 778 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز