Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:41

19
خرداد
گفت و گو با لاله اسکندری

گفت و گو با لاله اسکندری

لاله اسکندری بازیگری است که فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی را بازی کرده است. بازیگری که علاوه بر این هنر، با هنر نقاشی دیواری هم سر و کار دارد و کارگاه‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده است.

صبا شادور: لاله اسکندری بازیگری است که فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی را بازی کرده است. بازیگری که علاوه بر این هنر، با هنر نقاشی دیواری هم سر و کار دارد و کارگاه‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده است. 

اگرچه مشکلات برسر قراردادها میان این بازیگر سینما و تلویزیون و شهرداری درخصوص نقاشی دیواری‌ها به سرانجام نرسید اما وقتی از چند بزرگ راه تهران عبور می‌کنیم، نقاشی و کاشی‌های رنگی این هنرمند در زیر پل‌ها خودنمایی می‌کنند. 

اسکندری فعالیت بازیگری خود را با سینما آغاز کرد. حضور او با بازی در فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردای احمدرضا درویش آغاز شد و پس از این فیلم به ترتیب در فیلم‌های دیگری چون»شراره»، «این زن حرف نمی‌زند»، «گرداب»، «شوریده»، «آفتاب بر همه یکسان می‌تابد»، «مخمصه»، «آخرین نقش» و «دولت مخفی» به ایفای نقش پرداخت.

اسکندری علاوه بر سینما با مجموعه تلویزیون «خاک سرخ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به شهرت رسید و پس از آن چهره شناخته شده‌ای در میان دیگر بازیگران قرار گرفت.

او این روزها ترجیح می‌دهد به کارگاه‌های نقاشی و عکاسی خود بپردازد و به زودی مجموعه تلویزیونی »بی قرار» با بازی این بازیگر در تلویزیون به روی آنتن خواهد رفت.

با او درباره وضعیت مجموعه‌های تلویزیونی و نیز کارهای اخیرش در رسانه ملی به صحبت پرداخته‌ایم که در زیر می‌خوانیم.

با توجه به تغییراتی که در مدیریت و رئیس سازمان صدا و سیما رخ داده است، فکر می‌کنید اوضاع تلویزیون و به خصوص مجموعه‌های تلویزیونی به حدی برسد که مردم ماهواره تماشا نکنند؟

تجربه نشان داده است که مردم سریال‌های شبانه را دنبال می‌کنند. متاسفانه سریال‌های ماهواره هر شب پخش می‌شوند و مردم هم به دیدن آن مجموعه‌ها عادت کرده‌اند در حالی که تولیدات رسانه ملی ما هم می‌تواند در رقابت با مجموعه‌های ماهواره قرار بگیرد.

باید سریال‌هایی ساخته شود که کشش پرداختن به داستانی را در طولانی مدت داشته و از ریتم مناسبی برخوردار باشند.

البته با پخش فاز اول «بی‌قرار» که مورد توجه مردم قرار گرفت، امیدوارم فاز دوم این مجموعه هم مورد توجه و استقبال مردم باشد.

شما معتقدید که مجموعه‌های قوی در تلویزیون ساخته نمی‌شود تا توجه مردم را به خود جلب کند؟

شما به عنوان یک مخاطب فکر کنید که در این مدت کدام مجموعه توانسته مخاطب را با خود همراه کند؟ وقتی سریالی کیفیت مطلوب برای پخش نداشته باشد، دیگر چه انتظاری داریم که مردم مجموعه‌های ماهواره ای را دنبال نکنند!

همیشه وقتی از رسانه ملی صحبت می‌کردیم مجموعه‌های خوب تلویزیون را درطول یک سال مثال می‌آوردیم اما الان درطول سال مجموعه‌های خوب محدود شده‌اند.

از طرفی خیلی از بازیگران هنوز دستمزد خود را از مجموعه‌های قبلی دریافت نکرده‌اند. خود من تصمیم گرفتم بیشترین وقتم را صرف نقاشی دیواری و کارگاهم کنم.

ممکن است یکی از دلایل دوری شما از تلویزیون و پرداختن به کارگاه‌های نقاشی و عکاسی هم، بدقولی‌های تلویزیون نسبت به هنرمندان باشد؟

قطعا همین طور است. وقتی شرایط به شکلی باشد که من نتوانم در تلویزیون کارم را ادامه دهم، ترجیح می‌دهم به دنبال کارهای شخصی ام باشم که برایم درآمدزایی هم داشته باشد. خیلی از همکاران من موقعیت‌های سخت مالی تلویزیون را تحمل نمی‌کنند.

با این حال حس می‌کنم این وضعیت باعث می‌شود که رسانه ملی سریال ماندگار و خاطره انگیزی نداشته باشد.

هنوز مجموعه تلویزیونی «بی قرار » از تلویزیون پخش نشده است. چه طور شد که پذیرفتید در این مجموعه برای دومین بار به ایفای نقش بپردازید؟

فاز اول این مجموعه با استقبال مخاطب مواجه شد که همین موضوع باعث انگیزه دوباره کارگردان برای ساختن فاز دوم این مجموعه بود. به هر حال بعد از پایان فاز اول این مجموعه ، حس خوبی داشتم و کنجکاویم برای ادامه این داستان باعث شد تا در فاز دوم هم به ایفای نقش بپردازم.

مدتی پیش درباره شبکه‌های مجازی گفته بودید که گاهی باعث دلخوری هنرمندان می‌شوند. چرا؟

بله به نظر من شبکه‌های ایسنتاگرام، تلگرام و ... واقعا شبکه‌های اطلاع رسانی خوبی هستند و گاهی موقعیت رسانه‌های مکتوب را می‌گیرند.

اما وقتی این شبکه‌ها وارد حریم شخصی هنرمندان می‌شوند، روی خوشی ندارد و کمی‌ترس به دل هنرمندان می‌اندازد. هنوز هم برای استفاده از این گونه شبکه‌ها در میان مردم فرهنگسازی نشده است. امیدوارم این اتفاق بیافتد.

کار تازه ای در زمینه نقاشی دیواری آغاز کرده‌اید؟

همزمان نمی‌توانم چند کار را با هم انجام دهم. فکر می‌کنم در این صورت نتیجه کار هم حداقل برای خودم قابل قبول و مثبت نخواهد بود. به همین دلیل برای فعالیت در عرصه هنر نقاشی و یا بازیگری باید زمان‌بندی مشخصی درنظر بگیرم. فعلا درگیر کارگاه‌هایم هستم.

تا کنون نقش‌های متفاوتی را بازی کرده‌اید که این نقش‌ها تاثیرگذار بر روی مخاطب هم بوده‌اند از تجربه بازی در مجموعه «در چشم باد» تا «خاک سرخ» و این اواخر مجموعه «بی قرار» بگویید؟

گاهی در نقش‌هایم آنقدر عمیق می‌شوم که مدت‌ها با آن کاراکتر زندگی می‌کنم. همه نقش‌هایی که بازی کردم برایم جذابیت داشت.

از مجموعه «در چشم باد» که در سه مقطع زمانی می‌گذشت و یک وقایع تاریخی را به نمایش می‌گذاشت تا مجموعه پر مخاطب سری اول «بی قرار». به هر حال با هر کدام از این نقش‌ها، به تجربه بازیگری ام اضافه می‌شد.

در پایان صحبتی دارید؟

امیدوارم مدیریت جدید رسانه ملی به صحبت هنرمندان هم گوش بسپارند. به هر حال هنرمندان هر کدام از زاویه دید خود می‌دانند که چه مشکلاتی در عرصه کاری شان و در ادامه هنرشان وجود دارد.

این تعامل می‌تواند دیدگاه یک هنرمند و رئیس سازمان صدا و سیما را بهم نزدیک کند.

 

 

منبع: شروع آنلاین

 

برچسب ها: گفتگو با بازیگران سینما، مجموعه های تلویزیونی، هنرمندان سینما، لاله اسکندری، گفتگو با لاله اسکندری، فیلم متولد ماه مهر، خاک سرخ تعداد بازديد: 708 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز