Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 10:16

18
خرداد
خاطره‌بازی آغازین «ماه عسل» با تیتراژ سال‌های گذشته

خاطره‌بازی آغازین «ماه عسل» با تیتراژ سال‌های گذشته

برنامه طبق معمول این چندسال با نجوای دعای فرج با صدای علیخانی آغاز شد و پس از آن علیخانی در قاب جادو ظاهر شد و دوباره و چندباره خداوند را سپاس گفت به خاطر فرصتی که به او و همکارانش داده تا با این برنامه قصه‌هایی را روایت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بالاخره انتظار یک ساله به سر رسید و احسان علیخانی با «ماه عسل» برنامه ویژه ماه رمضان مخاطبان خود را پای گیرنده های تلویزیون نشاند. 

برنامه طبق معمول این چندسال با نجوای دعای فرج با صدای علیخانی آغاز شد و پس از آن علیخانی در قاب جادو ظاهر شد و دوباره و چندباره خداوند را سپاس گفت به خاطر فرصتی که به او و همکارانش داده تا با این برنامه قصه‌هایی را روایت کند که شاید خیلی از ما ندیده و نشنیده باشیم و حتی به آن فکر هم نکرده باشیم. 

تیتراژ ابتدایی برنامه «ماه عسل» در آخرین روز از ماه  شعبان، خاطره بازی و نوستالژی صداهایی بود که در این سال ها این برنامه را همراهی کرده بودند. 

از محسن یگانه با ترانه «منو درگیر خودت کن تا جهانم زیرو رو شه» تا مهدی یراحی که «بیا که رها شم از این همه درد» را خوانده بود و قطعه ماندگار «نگران منی» با صدای مرحوم مرتضی پاشایی همه و همه در قالب یک کلیپ زیبا و شنیدنی به عنوان تیتراژ برنامه پخش شد. 

بعد از پخش تیتراژ برنامه، علیخانی بعد از سلام از برنامه شلوغ امروزش گفت و البته قبل از آن تشکر کرد از همه کسانی که در این سالها برنامه اش را حمایت کردند.

از دکتر سرافراز رئیس سابق صدا و سیما گرفته تا پورمحمدی و میرحسینی مدیران فعلی و سابق شبکه سه و پس از آن از سه بانوی بازیگر فریبا کوثری، بهنوش بختیاری و ماه چهره خلیلی دعوت کرد تا به صحنه بیایند. 

علیخانی از اتفاق بزرگ سال گذشته برنامه و «طرح محسنین» حرف زد و پیامدهای مثبت این کار خیر و انسان دوستانه را نتیجه تلاش و البته همراهی همه هموطنان خیر و نیکوکار دانست و تاکید کرد که هنرمندان هم در تبلیغ این طرح تلاش کردند.

هنرمندانی که به نمایندگی از آنها این سه بانو در برنامه حاضر شدند. 

پس از آن بخشی با حضور یکی از خیرین طرح محسنین و حامی مالی یک خانواده کم بضاعت، پخش شد. 

علیخانی در قسمت بعدی برنامه، از مهمانانش گفت و اینکه نه تنها پولی را دریافت نکردند برای حضور در این برنامه، بلکه هزینه ایاب و ذهابشان را هم خودشان دادند و نهایتا با یک تندیس ماه عسل از برنامه می روند. 

در ادامه هر یک از مهمانان برنامه (کوثری، بختیاری و خلیلی) از موضوعات پیشنهادی خود برای برنامه امسال ماه عسل گفتند.

نهایتا کار به جایی رسیده بود که علیخانی خطاب به بهنوش بختیاری گفت: «این خیلی خوبه که شما مسائل و مشکلات جامعه را ریزبینانه در نظر دارید و صادقانه بیان می کنید ولی من خواهش می کنم خیلی هم صادق نشید؛ چون ما 30 شب دیگه برنامه داریم (خنده) 

در بخش بعدی، علیخانی از سه مهمان هنرمند دیگرش دعوت کرد. حمید گودرزی، امیرحسین رستمی و سیاوش خیرابی. 

حضور این سه هنرمند باز هم بهانه ای شد برای تمجید از مردم و البته خود برنامه «ماه عسل» برای راهبری طرح محسنین و البته در ادامه علیخانی هم تمجید کرد از سازندگان سریال «شهرزاد» با بازی امیرحسین رستمی و کارگردانی حسن فتحی.

پس از آن هم علیخانی تجلیل کرد از اصغر فرهادی و شهاب حسینی و بر و بچه های والیبال کشورمان که قهرمانانه نام ایران را در عرصه فرهنگ و ورزش دنیا طنین انداز کردند. 

اما شاید از حاشیه های خاص این برنامه بتوان به رونمایی از «صندلی کارشناسی» ماه عسل اشاره کرد که خود علیخانی هم از این اتفاق متعجب شده بود.

بهنوش بختیاری و امیرحسین رستمی هر دو بر یک صندلی تکبه زده بودند و هر دو با جدیت خاصی در مورد طرح محسنین، مشکلات جامعه و ... حرف می زدند و بارها و بارها از سوی علیخانی «خانم دکتر بختیاری و کارشناس» خطاب شدند. 

در پایان این بخش برنامه هم بر نقش اجتماعی هنرمندان در جامعه تاکید شد و در ادامه از کار خیرخواهانه سهیلی زاده فیلمنامه نویس برجسته سریال های تلویزیونی، رونمایی شد.

ماجرا از این قرار بود که در سال گذشته در برنامه پایانی دختر بچه ای از آرزوی خود برای دیدار با سهیلی زاده و فیلمنامه نویسی گفته بود که این اتفاق افتاد و سهیلی زاده گفت شرایطی را فرهم آوردند که این کودک در یکی از آموزشگاه ها فیلمنامه نویسی را حرفه ای یاد بگیرد. 

در ادامه برنامه از یک قرآن نفیس برای اولین بار در برنامه ماه عسل رونمایی شد. دو برادر اصفهانی که به خاطر وصیت پدر خود در مدت 18 سال کتابت این قرآن خطی را به کمک اساتید انجام دادند، در برنامه حضور یافتند.

در ادامه علیخانی به استاد فرشچیان طی تماس تلفنی گفت افتخار میزبانی این قرآن خطی را داریم. 

فرشچیان عنوان کرد: خوش به سعادت شما که افتخار چنین میزبانی را دارید. تصویر قرآن را دیدم واقعا تحسین بر انگیز است.

این یک اثر ملی محسوب می‌شود و اساتید و کسانی که در این اثر همکاری داشتند، به نظرم مورد لطف خدا هستند و این اثر جاودانه خواهد بود. 

علیخانی در پایان از رونمایی آهنگ های جدید در برنامه فردا خبر داد. 

 

 

گزارش از: الهام قبادی

باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: ماه رمضان، بازیگران سینما، احسان علیخانی، ویژه برنامه رمضان، ویژه برنامه افطار، برنامه ماه عسل، تیتراژ ماه عسل، طرح محسنین تعداد بازديد: 733 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز