Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:48

20
اردیبهشت
«خندوانه» و سرخ و سفیدپوشان بی‌ادعا

«خندوانه» و سرخ و سفیدپوشان بی‌ادعا

سرخ و سفیدپوشان هلال احمر شب گذشته میهمان «خندوانه» بودند. همچنین شادی این برنامه هم به مناسبت هفته هلال احمر به امدادگران، کارکنان، داوطلبان و اعضای جوان این تشکل تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخ و سفیدپوشان هلال احمر شب گذشته میهمان «خندوانه» بودند. همچنین شادی این برنامه هم به مناسبت هفته هلال احمر به امدادگران، کارکنان، داوطلبان و اعضای جوان این تشکل تقدیم شد. 

پس از این، گروهی از کودکان با عنوان غنچه‌های هلال احمر ضمن یادآوری هفت اصل در صلیب سرخ و این ارگان با بیان کودکانه سرودی را اجرا کردند. 

بعد هم «جناب‌خان» در حالی که لباس مخصوص این گروه را پوشیده بود آمد و خود را عضو داوطلب معرفی کرد. 

او پس از توضیح طرح «سلامت‌یار» توسط سه تن از خانم‌های دکتر، سلامت‌یار و پرستار اعلام کرد که مدت‌هاست به عنوان سلامت‌یار یعنی کسی که به امور درمانی کاری ندارد و مثل یک همراه با بیمار است، فعالیت می‌کند.

بعد هم در همین راستا خاطره‌ای از اولین تجربه سلامت‌یاری‌ خود تعریف کرد. اتفاقی که در آن برای کمک به سلامت بیمار از حذف پیام‌های شخصی گوشی آن فرد و پیچاندن باجناق بیمار به جهت مضر بودن این فامیل برای سلامتی، شروع شد و تا آموزش شنا در عمق چهارمتری و پیوند ریه به آن آقا پیش رفت. 

با تمام این تفاسیر در نهایت از کارت داوطلبی «جناب خان» توسط رامبد رونمایی شد. 

پس از یک رفت و برگشت، محمد کبادی که فرمانده تیم‌های واکنش سریع هلال احمر کشورمان است، با طناب ویژه‌ای در حالی که به صورت وارونه آویزان بود در برنامه حاضر شد. 

وی در خصوص یکی از افتخارآفرینی‌هایش برای کشورمان عنوان کرد: به نیت نوشتن نام خلیج‌فارس و جمله‌ای در خصوص آن با  بدنم  فاصله 1051 کیلومتری را در حاشیه اروندرود تا خلیج فارس، شنا کردم و این موجب شده بود تا روزی حدود شش ساعت را در آب باشم. 

در ادامه یکی دیگر از اعضای این گروه به همراه یک سگ تجسس با طنابی از سقف وارد شد و بعد هم یکی از بانوان تیم واکنش سریع که عضو نیروهای توان، یعنی افرادی که در کنار آموزش‌های معمول، غواصی و کوهنوردی حرفه‌ای را نیز یاد می‌گیرند، به همان طریق آمد.

هر کدام از این حاضران صحبت‌هایی در خصوص حرفه‌شان ارائه دادند. تا اینکه هنگام پخش آهنگ چند تن دیگر از مربیان این گروه به روش فرود از سقف در برنامه حاضر شدند.

در این بین ارشا اقدسی هم یک‌دفعه با طناب پایین آمد و خود را به عنوان عضو داوطلب واکنش‌های سریع معرفی کرد. 

بعد از پایان این سقوط و فرودها جوان به شکل غافلگیرانه‌ای با شیوه‌های مخصوص حفاظت هلال‌احمری‌ها به گونه‌ای بسته‌بندی و به تختی فیکس شد و با همان طناب‌ها در هوا از صحنه خارج شد. 

بحث نحوه برخورد با حوادث از صحبت‌هایی بود که رامبد جوان پس از یک تنفس رسانه‌ای مطرح کرد و گفت: برخی‌ها با دیدن و شنیدن حادثه‌ای که رخ داده، برای مدتی به فکر فرو می‌روند. عده‌ای در فضای مجازی ابراز همدردی می‌کنند و افرادی کفش به پا می‌کنند و حضوری برای یاری و کمک در محل حادثه حاضر می‌شوند. 

وی به همین بهانه از علی‌اصغر احمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران دعوت به حضور کرد.

احمدی در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به جمعیت اعضای این گروه گفت: هلال احمر و این گروه قدمتی حدود 100 ساله دارد و در کشور ما نیز گروه بزرگ و قوی را از امدادگران و داوطلبان تشکیل داده است. گروهی که در دنیا به آن افتخار می‌کنیم.  

احمدی همچنین در این گفتگو به لزوم عضویت و شرکت هر فردی در دوره‌های آموزشی اشاره کرد و بعد هم از حیطه وظایف این ارگان گفت و اظهار کرد: یکی از حوزه‌های کاری ما جزو ماموریت‌های کشوری است که حضور نیروهایمان را در حوادث غیرمترقبه شامل می‌شود ولی در برخی موارد فارغ از وظیفه مدون کار ما حمایت بیماران، حفظ منزلت انسان‌ها و این دست موارد است. 

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر ایران در ادامه قرار شد تا برای شاد کردن دل افرادی در بیرون از «خندوانه» 10 تا 25 درصد از هزینه کودکان و بیماران بستری شده در بیمارستان هلال احمر را پرداخت کند. 

وی در آخر پس از دریافت لوح «خندوانه» کارت عضویت افتخاری هلال احمر را به همراه همان پیراهن سرخ و سفید معروف به جوان اعطا کرد و او را به عضویت در این گروه درآورد. 

شاد باشید.

 

 

 

گزارش از: فاطمه شهدوست

باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: رامبد جوان، برنامه های تلویزیون، جناب خان، خندوانه، مجموعه خندوانه، خندوانه و هلال احمر، هفته هلال احمر تعداد بازديد: 739 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز