Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:35

6
اردیبهشت
بازیگران و شبکه های اجتماعی (1)

بازیگران و شبکه های اجتماعی (1)

فراهانی درباره این که چه طور می‌توان این وضعیت نابسامان شبکه‌های مجازی را بررسی کرد و جلوی بعضی از بی احترامی‌ها را گرفت، عنوان کرد: باید بعضی اتفاقات را شکست داد.

گاهی یک شایعه و تنها یک تصویر، مدت‌ها هنرمندان را در فعالیت‌های کاری به خطر می‌اندازد و گاهی شبکه‌های مجازی باعث می‌شود تا هر شخصی به خود اجازه دخالت در زندگی هر قشر از افراد مشهور و نامدار را بدهد. البته خیلی‌ها هم از این شبکه‌ها در راستای فعالیت‌های خود استفاده بهینه می‌کنند.

در همین باره با چند بازیگر سینما و تلویزیون که اتفاقا آن‌ها هم بی نصیب از این موضوع و شایعه‌ها نبوده‌اند به گفت و گو پرداخته‌ایم.

مهراوه شریفی نیا: استفاده بهینه از فضای مجازی باعث رشد فرهنگی ما می‌شود

مهراوه شریفی نیا بازیگر مجموعه تلویزیونی "کیمیا" در پاسخ به اینکه چه طور می‌شود در مقابل سوء استفاده‌های گروهی خاص چه در رسانه و چه در مقابل مردم در شبکه‌های مجازی ایستاد، گفت: بهترین راه باور نكردن شایعات مجازی است. به هرحال كنترل حرف‌هاى بى اساس شدنى نیست، ولى نكته اصلى این است که شنونده باید عاقل باشد.

او در ادامه بیان می‌کند: بعضی وقت‌ها اتفاقاتی در شبکه‌های مجازی برای هنرمندان رخ می‌دهد که واقعا قابل جبران نیست و ممکن است بیشترین لطمه را به کار و موقعیت خانوادگی یک هنرمند وارد کند. از طرفی هم همیشه قبل از اینكه چیزى را بپذیریم باید ببینیم راوى چه کسی است و خیلی زود هر موضوعی را باور نکنیم.

این بازیگر تلویزیون درباره اینکه درج بعضی از اخبار باعث عدم امنیت شغلی هنرمندان در فعالیت‌های هنریشان می‌شوند وفرهنگ مردم تاثیر زیادی در پیشرفت تکنولژی دارد، بیان کرد:به نظر من مردم خودشان باید جلوى سوءاستفاده‌هاى مجازى را بگیرند و با باور نكردن شایعات و دست به دست نكردن عكس‌ها و فیلم‌ها شرایطی فراهم کنند که کسی حق ورود به حریم شخصی یک بازیگر را نداشته باشد.

اما این مسئله برای عده ای کنجکاو است که شاید هیچ سودی هم برای آن دسته از گروه خاص نداشته باشد. من معتقدم استفاده از فضاى مجازى باید باعث رشد فرهنگى ما شود.

نه اینكه تبدیل به جایى براى عقده گشایى و فحاشى باشد. فضای مجازى مى تواند فاصله ى هنرمندان و افراد مشهور را با مردم كم كند و به نظر من این اتفاق زیبایی است که مردم واکنشی نسبت به حاشیه‌های زندگی بازیگران نشان ندهند.

وی با بیان اینکه گاهی تجاوز به حریم شخصی هنرمندان باعث خودسانسوری آن‌ها در عرصه فعالیت شان می‌شود، افزود: اگر مردم حاضر باشند که با حریم خصوصی هنرمندان همانند حریم خصوصی خود رفتار کنند، قطعا خودسانسوری‌های بازیگران هم بوجود نخواهد آمد. اما این اتفاق باید دو طرفه باشد.

امیدوارم موقعیتی فراهم شود که مردم از طریق این شبکه‌ها نظرها و پیشنهادهای خود را به هنرمندان برای هر چه بهتر شدن موقعیت سینما و تلویزیون بگویند. 

شقایق فراهانی: هنرمندان گاهی مجبور به خودسانسوری می‌شوند!

اما شقایق فراهانی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون است که بیشتر از اینکه بازی او را در تلویزیون مشاهده کنیم، روی پرده سینما شاهد حضور او هستیم. او مدتی پیش با فیلم "ارغوان" به کارگردانی کیوان علی محمدی و امید بنکدار روی پرده سینماها بود.

او درباره حریم شخصی بازیگران در صفحه‌هات مجازی نیز گفت: این مشکل فقط از طریق فرهنگ سازی اتفاق می‌افتد . فرهنگ ملی باید به حدی باشد که این مشکل رخ ندهد. از طرفی حریم شخصی فقط برای هنرمندان نیست بلکه برای همه مردم جهان است. وقتی سطح فرهنگ مردم بالاباشد، این اتفاقات کمتر رخ می‌دهد.

بازیگر فیلم "دربست" در ادامه و با اشاره به هنرمندان کل جهان بیان کرد:من معتقدم این اتفاقاتی که برای زندگی شخصی آدم‌ها چه بازیگر و چه چهره‌های دیگری رخ می‌دهد ، در کل جهان هم دیده می‌شود. هر چه سطح فرهنگ مردم پائین تر است بیشتر درگیر این حواشی‌ها می‌شوند.

به هر حال از طرفی هم باید به این موضوع توجه کنیم که نمی‌توانیم جلوی پیشرفت تکنولوژی را بگیریم اما می‌توانیم فرهنگ مردم را هم سطح با تکنولوژی پیش ببریم. حریم شخصی هر فردی آنقدر باید محترم باشد که کسی به خود اجازه دخالت ندهد. ما هم همانند مردم عادی زندگی می‌کنیم، خانواده و فرزند داریم. گاهی این مشکلات تاثیر منفی روی فرزندان مان ممکن است داشته باشد.

این بازیگر سینما در ادامه گفت: من خواهش می‌کنم مردم با حواشی همراه نشوند. چرا که وقتی کلمه حواشی را به کار می‌بریم یعنی از صحت یک اتفاق مطلع نیستیم و واقعا اگر هم صحبت و یا چیزی باشد آنقدر مهم نیست که مردم به آن بپردازند.

فراهانی درباره این که چه طور می‌توان این وضعیت نابسامان شبکه‌های مجازی را بررسی کرد و جلوی بعضی از بی احترامی‌ها را گرفت، عنوان کرد: باید بعضی اتفاقات را شکست داد.

شکستن حریم شخصی افراد کار اشتباهی است و باید رشد فرهنگی اتفاق بیافتد. ما دارای تمدن و تاریخ پرباری هستیم، پس مردم بی فرهنگی نیسیتم اما سطح فرهنگ مردم را باید در هر دوره ای بالاتر باشد.

فراهانی درباره خودسانسوری هنرمندان گاهی به دلیل حریم شخصی شان گفت: همه هنرمندان مجبور می‌شوند که سانسور کنند. از همین تلویزیون شروع می‌کنم. سریال‌های تلویزیون را که می‌بینید فکر می‌کنید این سریال‌ها برای جهان دیگری است. من در زندگی عادی مردم خیلی از اتفاقات را نمی‌بینم اما در مجموعه‌های تلویزیونی مسائلی دیده می‌شود که واقعیت ندارد.

عده ای می‌گویند که سینما شرایط نامساعدی به لحاظ شان هنرمندان دارد، ریشه اینکه این سینما از ابتدا فاسد بوده را باید پیدا کرد و دید چه کسانی این جملات را بر زبان می‌آورند و از کجا آمده‌اند. متاسفم که همین حرف‌ها باعث حواشی‌های ناراحت کننده برای هنرمندان می‌شود. باید جلو این مسائل گرفته شود...

 

 

برای خواندن بخش دوم -بازیگران و شبکه های اجتماعی- اینجا کلیک کنید.

منبع: شروع آنلاین

 

 

برچسب ها: گفتگو با بازیگران سینما، بازیگران سینما و تلویزیون، شقایق فراهانی، مهراوه شریفی نیا، صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و هنرمندان، شبکه های مجازی تعداد بازديد: 611 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز