Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:17

5
اردیبهشت
معرفی كتاب‌های طرح «كتابخوان ماه» ارديبهشت

معرفی كتاب‌های طرح «كتابخوان ماه» ارديبهشت

این كتاب‌ها «هم روزنامه هم كلوچه» نوشته مریم هاشم‌پور، «آنك آن یتیم نظر كرده» نوشته محمدرضا سرشار، «جاذبه و دافعه علی ع» نوشته شهید مرتضی مطهری و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد ع» نوشته حسین سیدی نام دارد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از نهاد كتابخانه های عمومی كشور، این كتاب‌ها «هم روزنامه هم كلوچه» نوشته مریم هاشم‌پور، «آنك آن یتیم نظر كرده» نوشته محمدرضا سرشار، «جاذبه و دافعه علی ع» نوشته شهید مرتضی مطهری و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد ع» نوشته حسین سیدی نام دارد.

این كتابها در قالب دومین سری از كتاب‌های طرح «كتاب‌خوان ماه» ویژه اردیبهشت از سوی معاونت توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوانی نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن كتاب خوب و سالم برای پرورش فكری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.

در این طرح ابتدا برای هر ماه 4 عنوان كتاب از میان كتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبك زندگی ایرانی اسلامی، كتاب‌های متناسب با مناسبت‌‎های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه كودك و نوجوان، در موضوعات و مناسبت ‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی كتاب‌ها مرتفع شود.

بر اساس این گزارش، در این طرح هر ماه 4 كتاب در موضوعات عمومی از سوی نهاد ارائه می‌شود؛ معرفی و تبلیغ این كتاب‌ها از راه‌های مختلف نظیر طرح در نشست‌های كتاب‌خوان، ‌كتاب‌ خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیكی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی در سراسر كشور انجام می‌شود.

هرچند در هر ماه 4 كتاب معرفی می‌شود،‌ اما تبلیغ و ترویج این كتاب‌ها تا پایان سال ادامه دارد و مجموعاً در طول سال جاری 50 كتاب تبلیغ و ترویج خواهد شد.

 

 

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: کتاب و کتابخوانی، معرفی کتاب، ترویج کتابخوانی، فرهنگ کتابخوانی، كتاب های طرح كتابخوان ماه ارديبهشت، نهاد کتابخانه های کشور، طرح کتابخوان ماه تعداد بازديد: 870 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز