Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:59

5
اردیبهشت
برنامه های شبكه قرآن

برنامه های شبكه قرآن

ضمن توجه و كمك به ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در ارتباط و همكاری این شبكه با مجموعه‌هایی كه در زمینه ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی كار می‌كنند، تلاش خواهد شد تا در زمینه توسعه مباحث قرآنی قدم‌های جدی‌تر و اثرگذارتری برداشته شود.

حجت الاسلام سیدجواد موسوی روز شنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در سال ۹۵ تلاش می كنیم تا برنامه‌های شبكه قرآن سیما با مسائل مبتلابه جامعه در زمینه‌های گوناگون فكری، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی گره بخورد و یكی از رویكردهای ما حركت به سوی موضوعات و برنامه‌هایی خواهد بود كه پاسخگوی نیازهای مهم مردم باشد.

وی افزود: اولویت‌ بخشی به مسائل آموزش قرآن كریم از برنامه‌های امسال است كه به صورت ویژه مد نظر قرار خواهد گرفت.

موسوی همچنین گفت: از طرف دیگر ضمن توجه و كمك به ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در ارتباط و همكاری این شبكه با مجموعه‌هایی كه در زمینه ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی كار می‌كنند، تلاش خواهد شد تا در زمینه توسعه مباحث قرآنی قدم‌های جدی‌تر و اثرگذارتری برداشته شود.

به گزارش ایرنا شبكه قرآن سیما برنامه های متنوعی را در حوزه معارف و قرآن هر روزه پخش می كند كه از جمله می توان به برنامه های یاد خدا، اسراء، بینات، بشری، تلاوت های درخواستی و باران اشاره كرد. 

برنامه یاد خدا

برنامه زنده و گفت وگو محور یاد خدا با تهیه كنندگی مهدی حسین زاده از گروه علوم قرآنی شبكه قرآن سیما با موضوع كلی سبك زندگی قرآنی شنبه تا پنجشنبه ساعت 19 و روز بعد ساعت 12 ظهر از شبكه قرآن بازپخش می شود.

محمد حسین صیرفی مجری این برنامه است كه هر روز با یكی از كارشناسان مذهبی به گفت و گو می نشیند.

این برنامه در روزهای شنبه با كارشناسی حجت الاسلام قاسمیان موضوع مومن قرآنی را بررسی می كند و حجت‌الاسلام علاءالدینی، یكشنبه ها موضوع سبك زندگی در صحیفه سجادیه را پیگیری می كند.

روزهای دوشنبه موضوع خانواده در قرآن به كارشناسی حجت‌الاسلام میلانی نژاد دنبال می شود و روزهای سه شنبه ها نیز نكته های قرآنی خطبه متقین به كارشناسی حجت‌الاسلام علوی تهرانی مطرح می شود.

قواعد قرآنی به كارشناسی حجت الاسلام عظیمی در روزهای چهارشنبه پخش می شود و پنچشنبه ها نیز به موضوع قرآن و معاد اختصاص دارد كه حجت‌الاسلام اسكندری به بیان مسائل و نكات دینی می پردازد.

مسابقه اسرا

مسابقه تلویزیونی اسرا با تهیه كنندگی سیدمحمد حسینی از گروه محافل و مسابقات شبكه قرآن سیما در مورد مسابقه تلاوت قرآن و اذان و دعا، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 و روز بعد ساعت13 و 30 دقیقه بازپخش می شود.

مهدی صفری مجری این برنامه است كه هر روز با موضوع مشخصی روی آنتن می رود.

شنبه ها مسابقه اذان و دعا با حضور حسینعلی شریف و محمد رضا غلامرضازاده (یك هفته در میان)، یكشنبه ها مسابقه قرائت آزاد با حضور حسین رستمی و دوشنبه شب ها نیز در مورد مسابقه قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط با حضور محسن بادپا پخش می شود.

سه شنبه شب ها مسابقه قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل با حضور علی اكبر ملكشاهی و چهارشنبه ها مسابقه قرائت تقلیدی استاد منشاوی با حضور محمدرضا پورزرگری اجرا می شود. 

برنامه بینات

برنامه زنده و گفت وگومحور بینات با تهیه كنندگی سیدفریبرز فرهادی نیاكی از گروه علوم قرآنی شبكه قرآن سیما با موضوع آشنایی با علوم قرآنی شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 و روز بعد ساعت 15 از این شبكه بازپخش می شود.

این برنامه شنبه ها با پرسش و پاسخ، میزبان محمد عینی زاده موحد، یكشنبه ها با موضوع اعجاز قرآن میزبان كریم دولتی و دوشنبه ها موضوع تحریف ناپذیری قرآن با كارشناسی حجت الاسلام رضا محمدی دنبال می شود.

سه شنبه شب ها موضوع جمع و تالیف قرآن به كارشناسی عباس تقویان پخش می شود و چهارشنبه ها نیز به موضوع نزول قرآن اختصاص دارد كه عبدالمجید طالب تاش در این برنامه حاضر می شود. 

برنامه بشری

برنامه زنده و گفت وگومحور بشری با تهیه كنندگی محمد سلیمی از گروه تلاوت و نغمات دینی با موضوع گفت وگو با فعالان قرآنی جمعه شب ها ساعت 22 پخش می شود و محمد هادی صلح جو مجری این برنامه است. 

تلاوت های درخواستی

برنامه زنده تلاوت های درخواستی با تهیه كنندگی احمد لیائی كاری از گروه تلاوت و نغمات دینی شبكه قرآن سیما شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 پخش می شود و محمد هادی صلح جو و هادی ربیعی مجری این برنامه هستند. 

برنامه باران

برنامه زنده و گفت وگومحور باران با تهیه كنندگی میثم ریاحی از گروه علوم قرآنی شبكه قرآن سیما در مورد شرح دعای كمیل و مناسبت های مذهبی پنجشنبه شب ها و شب های مناسبت ساعت 21 پخش می شود و سیدمحمدرضا طباطبایی مجری آن است.

 

 

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: صدا و سیما، برنامه های تلویزیون، برنامه های شبکه قرآن، برنامه های سیما، تلاوت های درخواستی، برنامه یاد خدا، مسابقه اسرا، برنامه بینات، برنامه بشری، برنامه باران تعداد بازديد: 714 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز