Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 09:31

31
فروردین
آثار اسماعیل آذر در نمایشگاه کتاب

آثار اسماعیل آذر در نمایشگاه کتاب

اسماعیل آذر گفت: کتاب تصحیح دیوان شمس مغربی به نمایشگاه کتاب امسال می‌رسد. این اثر توسط انجمن مفاخر فرهنگی چاپ می‌شود. این کتاب با نسخ متفاوت و متعددی مقابله شده است.

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: اسماعیل آذر گفت: کتاب تصحیح دیوان شمس مغربی به نمایشگاه کتاب امسال می‌رسد. این اثر توسط انجمن مفاخر فرهنگی چاپ می‌شود. این کتاب با نسخ متفاوت و متعددی مقابله شده است. 

او همچنین گفت: از آخرین کتاب‌هایی که از من منتشر شده است می‌توانم به کتاب "قرآن در شعر فارسی" اشاره کنم که در حضور مقام معظم رهبری رونمایی شد. همچنین کتاب "الهی نامه عطار در مربع نشانه معنا شناسی گرمس" که حکایت های عطار را بر اساس این مربع مورد مصداق قرار داده است. 

اسماعیل آذر گفت: در سال گذشته چند کتاب من تجدید چاپ شد؛ از آن جمله است "ادبیات ایران در ادبیات جهان"، کتاب "مشاعره"، "عبرت گاه تاریخ"، "شکوه عشق در تاریخ عاشورا" و "ترجمه های شاهکارهای ادبی جهان" که در نمایشگاه کتاب امسال ارائه می‌شود.

آذر همچنین از انتشار کتاب "نظریه‌های پسا استعماری و غرب زدگی جلال" خبر داد و گفت: کتاب نظریه‌ها از این جا شروع می‌شود؛ از سال 1960 تا 65 میلادی بسیاری از کشورهایی که از استعمار رها شدند مثل مالزی، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکستان یا باکوی امروز و ... .

زمانی که این کشورها از یوغ استعمار بیرون آمدند ظاهر امر دال بر چنین موضوعی بود اما در باطن کشورهای استعمارگر همچنان نفوذ را خود در کشورهای یاد شده حفظ می‌کردند. 

آذر توضیح داد: شخصیت‌های ادوراد سعید، استی واگ، سزر، فانون و ممی و شخصیت‌های دیگری که در حوزه‌های پسااستعماری کار کرده بودند نظریه‌هایی را صادر کردند که در مجموعه کتاب یاد شده پیرامون این نظریه ها توضیح داده شده یا آسیب شناسی شده است. 

این استاد و پژوهشگر معاصر گفت:مجموعه این نظریه‌ها به یک نکته می‌رسند و آن این است که کشورهای استعمارگر از راه گریزهای فرهنگی ابهت و سلطه خود را به انحای دیگر حفظ کرده‌اند.

برای مثال در هملت وقتی هملت در جوش و خروش است آیات قرائت قرآنی، تجلی صوتی این نمایش نامه است. دیگر اینکه استعمارگران تلاش دارند بر موسیقی، مد لباس، انواع پشش، سینما، تئاتر، آرایش موهای سر، شیوه میهمانی‌ها و هر آن چیز دیگر که در حوزه فرهنگ باشد سلطه داشته باشند.

آذر در پایان گفت: بنده در مجموع 17 عنوان کتاب دارم که همه آن‌ها در نمایشگاه کتاب امسال عرضه و نمایش داده خواهد شد. 

به گزارش هنرآنلاین؛ بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار "فردا برای خواندن دیر است..." از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام (ره) قرار دارد.

 

 

منبع: هنرآنلاین 

 

برچسب ها: نمایشگاه کتاب، آثار اسماعیل آذر، کتاب قرآن در شعر فارسی، کتاب الهی نامه عطار، کتاب ادبیات ایران در ادبیات جهان، کتاب مشاعره، کتاب عبرت گاه تاریخ تعداد بازديد: 641 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز